fbpx

HONDA SH350i 2021, Πλήρης δοκιμή

Άξιος συνεχιστής μιας μεγάλης παράδοσης

Κυβισμός: 330 cc * Ιπποδύναμη: 29,2 ίπποι, στις 7.500 rpm * Τελική: 145 km/h * Βάρος: 174 Kg (γεμάτο) * Τιμή: 5.650 ευρώ , 6.050 ευρώ με Smart Top Box

Το Honda SH350i είναι ο μεγαλύτερος εκπρόσωπος της οικογένειας των SH και ανανεώθηκε σε μεγάλο βαθμό, βάζοντας σαν στόχο την επικράτηση στη μεγάλη κατηγορία κυβισμού των αστικών σκούτερ της ευρωπαϊκής σχολής. Τα κυριότερα εφόδιά του είναι ένας ισχυρότερος και μεγαλύτερος σε κυβισμό κινητήρας, το άριστο όνομα της σειράς μοντέλων που εκπροσωπεί, και φυσικά, το «άγγιγμα» της Honda. Κείμενο: Κώστας Γαμβρούλης, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Ήταν το 1984, όταν παρουσιάστηκε το πρώτο μοντέλο Honda SH, με δίχρονο κινητήρα 50 cc και μεγάλης διαμέτρου τροχούς. Κανένας τότε δεν κατάλαβε ότι αυτή ήταν η πρώτη πράξη ενός στρατηγικού σχεδιασμού, που ήθελε την Honda να διεισδύει στο «άβατο» – για τα ιαπωνικά σκούτερ – ευρωπαϊκό έδαφος.

Οι κινήσεις που ακολούθησαν ήταν διεξοδικά μελετημένες. Αρχικά, η γραμμή παραγωγής μεταφέρθηκε στην Ιταλία (Atessa) και τα SH άρχισαν να πληθαίνουν σε εκδόσεις.

Από τα δίχρονα 50 και 100 το 2001, έγινε η μετάβαση στους τετράχρονους κινητήρες με τις εκδόσεις 125 και 150, ενώ το 2007 παρουσιάστηκε το μεγαλύτερο σε κυβισμό SH 300i.

Η Honda κατάφερε κάτι που φάνταζε αδύνατο: να επικρατήσει στη Μέκκα των σκούτερ στην Ευρώπη, την Ιταλία.

Τα SH κέρδισαν την εμπιστοσύνη των γειτόνων και αναρριχήθηκαν πολύ γρήγορα στις λίστες των ταξινομήσεων.

Τα τελευταία χρόνια δε, βρίσκονται σταθερά στην κορυφή των best seller μοντέλων, καταλαμβάνοντας επανειλημμένα τις κορυφαίες θέσεις, πετυχαίνοντας μάλιστα και χατ–τρικ, δηλαδή SH 125, 150 και 300 στο Top-3!

Το πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι ότι πίσω από αυτή την επιτυχία της Honda δεν κρύβεται κάποιο επτασφράγιστο μυστικό.

Τα SH ήταν και είναι μοντέλα που απλά προσφέρουν ακριβώς αυτά που ζητά η πλειοψηφία των αναβατών της κατηγορίας.

Το δύσκολο δεν είναι λοιπόν να βρεις τα «θέλω», το δύσκολο είναι να κατασκευάσεις δίτροχα που να ανταποκρίνονται πλήρως σε αυτά, και η Honda είναι… μανούλα σε κάτι τέτοια!

Το Honda SH300 από την εποχή που παρουσιάστηκε, αποτελούσε τον πρωτοπόρο της οικογενείας, προσαρμοζόμενο άμεσα στις αλλαγές και τις τεχνολογικές εξελίξεις της εποχής του.

Ήταν το πρώτο σκούτερ της Honda που συμμορφώθηκε με τις προδιαγραφές Euro 4 το 2015, ενώ το 2019 αναβαθμίστηκε σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό του, με την προσθήκη smart key συστήματος και Traction Control.

Για το 2021 και εν όψει της μετάβασης στις προδιαγραφές Euro 5, η Honda προετοιμάστηκε από νωρίς και δεν αρκέστηκε απλά στη συμμόρφωση του κινητήρα με τις νέες προδιαγραφές, αλλά προχώρησε σε μια εκτεταμένη ανανέωση.

Διαβάστε επίσης: Πλήρης ανάλυση του Honda SH350i

Συνοπτικά, το νεό Honda SH350i φέρει τα εξής:

  • Βελτιωμένο και μεγαλύτερο σε χωρητικότητα Euro 5 κινητήρα 330 cc, με απόδοση 29,2 ίππων
  • Πλαίσιο νέας σχεδίασης
  • Νέα εξωτερική σχεδίαση
  • Τροχούς 16 ιντσών
  • ABS, Traction Control, Smart Key, LED φώτα
  • Νέο, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων
  • Αποθηκευτικό χώρο με USB θύρα φόρτισης, ικανό να χωρέσει ένα φουλφέις κράνος
  • Αλλαγές στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά

Στο Δρόμο

Μοντέλο της Honda, πόσο μάλλον σκούτερ, το οποίο να μην είναι άριστο εργονομικά πολύ δύσκολο να υπάρξει και το νέο SH350 δεν αποτελεί εξαίρεση.

Τίποτα δεν ξενίζει όταν ανεβαίνεις πάνω του και η θέση οδήγησης δεν έχει αλλάξει σε σχέση με αυτήν της προκάτοχου έκδοσης, παρά τις μικρές μεταβολές στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και το ύψος της σέλας.

H στάση του σώματος είναι τυπική για την κατηγορία που ανήκει το Honda SH350, με τον αναβάτη τοποθετημένο “πάνω στο σκούτερ” και τόσο η σέλα όσο και ο χώρος ανάμεσα σε αυτή και το εσωτερικό της ποδιάς έχουν διαστάσεις ικανές να φιλοξενήσουν βραχύσωμους και ψηλόσωμους αναβάτες, επιτρέποντας τις όποιες κινήσεις προσαρμογής.

Το τιμόνι βρίσκεται στο σωστό ύψος και αρκετά κοντά στον αναβάτη, με το κόψιμο του δεξιά και αριστερά να μην βρίσκει στα γόνατα.

Στο πάνω κάλυμμα, πίσω από το φωτιστικό σώμα του τιμονιού, δεσπόζει ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων που αποτελείται από δύο ψηφιακές οθόνες – μια μικρή και μια μεγάλη – και δύο τμήματα με ενδεικτικές λυχνίες.

Οι ενδείξεις είναι μεγάλες αλλά όχι τόσο ευδιάκριτες σε συνθήκες ηλιοφάνειας, αφού η αντίθεση δεν είναι αρκετή.

Από εύρος πληροφόρησης τα πράγματα είναι καλά, χωρίς να είναι άριστα, με τις ενδείξεις μέσης και στιγμιαίας κατανάλωσης να ξεχωρίζουν.

Αυτό που απουσιάζει, όμως, είναι ένα σύστημα διασυνδεσιμότητας, στοιχείο που όφειλε να συμπεριλαμβάνεται στον εξοπλισμό του σκούτερ αυτής της τιμολογιακής κατηγορίας, έστω και προαιρετικά.

Θα συνεχίσουμε όμως τη… γκρίνια, καθότι η Honda συνεχίζει αυτή την ακατανόητη διάταξη στους διακόπτες, με την κόρνα και τα φλας να έχουν αλλάξει θέση.

Ακούγεται ασήμαντο, αλλά 2-3 φορές που χρειάστηκε να πατήσουμε κόρνα σε αφηρημένους οδηγούς, βρεθήκαμε να πιέζουμε την ακύρωση των φλας!

Ένα άλλο στοιχείο που απουσιάζει είναι αυτό των αλάρμ, αφού δεν υπάρχει κουμπί για την ενεργοποίηση τους και αυτό είναι μια έλλειψη για ένα αστικό όχημα που προφανώς θα βρεθεί πολλές φορές σταθμευμένο στην άκρη του δρόμου για μικρά διαστήματα.

Από την άλλη βέβαια, το Honda SH350i φέρει σύστημα που ενεργοποιεί αυτόματα (ένα έξυπνο σύστημα) τα αλάρμ σε περίπτωση απότομης επιβράδυνσης, ειδοποιώντας τους οδηγούς που ακολουθούν.

To keyless σύστημα της Honda είναι σε γενικές γραμμές καλό, ωστόσο ο κεντρικός διακόπτης είναι κάπως «χαλαρός» στη λειτουργία του και δεν αποπνέει την ποιότητα που έχουμε δει σε άλλες εφαρμογές, ακόμα και ομόσταυλες, όπως το SH150i.

Δίπλα από τον κεντρικό διακόπτη υπάρχει ο διακόπτης που ανοίγει ηλεκτρομηχανικά τη σέλα, ενώ στο κέντρο της ποδιάς βρίσκεται ο πολύ χρήσιμος κλασικός πτυσσόμενος γάντζος για τη στερέωση των μεταφερόμενων αντικειμένων.

 

Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για ένα φουλφέις κράνος και κάποια μικροπράγματα, καθώς και παροχή USB για τη φόρτιση συσκευών. Μικρός αποθηκευτικός χώρος υπάρχει επίσης και στο ντουλαπάκι της ποδιάς, το οποίο όμως δεν κλειδώνει και δύσκολα θα χωρέσει κάποιο σύγχρονο smartphone με οθόνη 5” και πάνω.

Αρκετά όμως με τις στατικές περιγραφές, μιας κι ήρθε η ώρα να επικεντρωθούμε στο πώς αποδίδει το Honda SH350 εν κινήσει.

Ο κινητήρας παίρνει άμεσα μπροστά, είναι αθόρυβος και δεν παράγει κραδασμούς, με το δούλεμα του σε όλο το εύρος των στροφών να κρίνεται άμεσα «βελούδινο».

Από τα πρώτα μέτρα, το SH350i σου καθιστά σαφές ότι είναι ένα δίτροχο που δεν χρειάζεται αποκωδικοποίηση σε ό,τι αφορά την συμπεριφορά του, ούτε απαιτεί προσαρμογή στις ιδιοτροπίες του. Η ποιότητα κύλισης, αυτή η περιβόητη αίσθηση που αποτελεί το άθροισμα πολλών συνισταμένων, είναι έκδηλη, άφθονη και άμεσα αντιληπτή.

Οι εντολές στο τιμόνι μεταφράζονται ταχύτατα σε εύκολες και ακριβείς αλλαγές κατεύθυνσης, χωρίς η γεωμετρία ή κάποιο άλλο χαρακτηριστικό να προσθέτουν ή να αφαιρούν σε αμεσότητα. Το SH350 είναι πολύ ευκολοδήγητο, κι αυτή την ποιότητα τη χρωστά στην απόλυτη ισορροπία που παρουσιάζουν όλα τα επί μέρους τμήματα που το απαρτίζουν.

Το νέο πλαίσιο είναι όσο στιβαρό χρειάζεται για να διαχειριστεί την ισχύ και τα φορτία του σκούτερ, αλλά σε καμία περίπτωση απόλυτο και ενοχλητικά άκαμπτο, ενώ οι αναρτήσεις είναι κι αυτές προσαρμοσμένες στην ίδια φιλοσοφία.

Η άνεση είναι εγγυημένη ακόμα και σε πολύωρη παραμονή στην σέλα του, η οποία αποδείχτηκε ιδιαίτερα αναπαυτική και εργονομική.

Το ύψος της ίσως να προβληματίσει λίγο αναβάτες με μικρό ύψος, αλλά το SH350 κρύβει το βάρος του πολύ καλά και ακόμα και οι μανούβρες για παρκάρισμα ή οι αργοί ελιγμοί, γίνονται «παιχνιδάκι».

Ο συνεπιβάτης επίσης θα απολαύσει μια πολύ καλή και αναπαυτική θέση, με εργονομικά σημεία στήριξης, εύχρηστα αναδιπλούμενα μαρσπιέ, μεγάλο τμήμα σέλας να του αναλογεί και πλάτη στο Top Box.

Η έκδοση του σκούτερ που παραλάβαμε για δοκιμή ήταν αυτή με το Top Box, του οποίου το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα ελέγχονται επίσης από το keyless σύστημα. To σύστημα λειτουργεί καλά και είναι πρακτικό, αυτό όμως που μας ενόχλησε ήταν η εφαρμογή του Top Box στη σχάρα- βάση, που ήταν χαλαρή, με αποτέλεσμα να δημιουργείται αρκετός θόρυβος όταν το σκούτερ πέρναγε πάνω από κακοτεχνίες στους δρόμους.

Επίσης, το Top Box δημιουργούσε κάποια μικρή νευρικότητα σε ταχύτητες άνω των 120 km/h, αλλά αυτό δεν αποτελεί αποκλειστικό μειονέκτημα της συγκεκριμένης έκδοσης, συμβαίνει με όλα τα Top Box, αφού πρόκειται για εγγενές αεροδυναμικό «πρόβλημα».

Στην προκειμένη περίπτωση, ποτέ αυτές οι διαμήκεις ταλαντώσεις δεν εξελίχθηκαν σε κάτι ανησυχητικό, αλλά το επισημαίνουμε.

Ακόμα και με δύο άτομα σε ανηφορικά τμήματα της εθνικής, είδαμε 140+ km/h στο ταχύμετρο, ενώ μονοκάβαλο το SH350, μπορεί να γράψει ακόμα πιο μεγάλα νούμερα στην ψηφιακή ένδειξη του ταχύμετρου.

Δεν τίθεται καν θέμα λοιπόν για την ικανότητά του να διασχίζει περιαστικές και περιφερειακές οδούς, καθώς και γρήγορες λεωφόρους, ενώ οι εξορμήσεις εκτός πόλης σαφώς και συμπεριλαμβάνονται στις δυνατότητές του.

Το Honda SH350i είναι σταθερό (ειδικά αν αφαιρεθεί το Top Box) και μπορεί να ταξιδεύει όλη μέρα κοντά και γύρω από τα 130 km/h.

Φυσικά η προστασία από τον αέρα είναι η αναμενόμενη για σκούτερ αυτού του είδους – αφού ο αέρας χτυπάει τον αναβάτη στη μέση, αφήνοντας όλο το επάνω σώμα εκτεθειμένο – αλλά αν σκοπεύει κανείς να επιδίδεται συχνά σε τέτοια χρήση, καλύτερα να κοιτάξει κατά Forza 350 μεριά…

Το 350 είναι αστικό σκούτερ, κι αυτό είναι το πεδίο στο οποίο διαπρέπει, έχοντας το χάρισμα να κάνει τα πάντα να μοιάζουν εύκολα και να εκτελούνται απροβλημάτιστα.

Τα 330 cc του κινητήρα του ίσως φαντάζουν υπερβολή για χρήση μέσα στην πόλη και αυτό θα ίσχυε όντως, αν το μοτέρ και η μετάδοση ήταν ρυθμισμένα για να αποδίδουν μόνο σε υψηλές ταχύτητες, πράγμα που δεν συμβαίνει.

Ο νέος κινητήρας είναι εκπληκτικός και αποδίδει εξαιρετικά σε όλο το φάσμα των στροφών, προσδίδοντας το απαραίτητο νεύρο από χαμηλά, για δυναμικές εκκινήσεις στα φανάρια και άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, δηλαδή ρεπρίζ.

Τα στοιχεία αυτά δεν αποτελούν δέλεαρ μόνο για τους ενθουσιώδεις αναβάτες αλλά – πολύ περισσότερο – αποτελούν βασικές προϋποθέσεις της ενεργητικής ασφάλειας.

Στο τομέα αυτό ανήκουν και τα φρένα, τα οποία έχουν την ισχύ ώστε να επιβραδύνουν αποτελεσματικά το σκούτερ, ωστόσο υπολείπονται σε αίσθηση.

Το ABS από την άλλη, λειτουργεί ως δικλείδα ασφαλείας αλλά ποτέ δεν ενεργοποιήθηκε στη διάρκεια της δοκιμής και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στα εξαιρετικά Metzeler Feel Free ελαστικά πρώτης τοποθέτησης που έφερε το σκούτερ.

Έβρισκαν πρόσφυση ακόμα και σε δρόμους με χαμηλό συντελεστή τριβής και το “πάτημά τους ήταν σίγουρο” σε παρατεταμένες, γρήγορες διαδρομές.

Ένα ακόμα σύστημα που δεν ενεργοποιήθηκε ήταν το Traction Control, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αχρείαστο, ειδικά για τους αρχάριους αναβάτες που μπορεί να τρομάξουν από μια υπερστροφή του τροχού μια βροχερή μέρα στην πόλη.

Για να μας φύγει η περιέργεια, «τσαρουχώσαμε» τα φρένα και ανοίξαμε απότομα το γκάζι σε αλάνα με ψιλό χαλικάκι. Μια χαρά λειτουργούν αμφότερα τα συστήματα ασφαλείας του SH350 και το κάνουν όπως οφείλουν οι σύγχρονες μονάδες αυτού του τύπου: άμεσα, γρήγορα και αποτελεσματικά.

Το πιρούνι είναι πολύ καλά ρυθμισμένο όσον αφορά την ενδοτικότητα και τις αποσβέσεις του, ευνοώντας περισσότερο την άνεση φυσικά.

Τα δύο αμορτισέρ πίσω, ρυθμίστηκαν στη μικρότερη δυνατή προφόρτιση των ελατηρίων (εύκολα, χωρίς εργαλεία) αλλά και πάλι, με ένα άτομο (σεβαστών κιλών) ήταν κάπως σκληρά στη διαχείριση των κακοτεχνιών του δρόμου. Όχι ό,τι χειρότερο έχουμε συναντήσει βέβαια, αλλά ούτε και από τα καλύτερα σε άνεση.

Στην περίπτωση που κάποιος παρασυρθεί, εδικά από τον τρόπο που αποδίδει ο κινητήρας και υποβάλει το Honda SH350 σε σπορ οδήγηση που δεν είναι συμβατή με τη φύση του, αυτό θα ακολουθήσει αδιαμαρτύρητα, αλλά θα υπενθυμίσει διακριτικά ότι δεν είναι φτιαγμένο για τέτοιου είδους ορέξεις.

Τελικά

Το νέο Honda SH350i τιμά και με το παραπάνω το βαρύ όνομα της οικογένειας που εκπροσωπεί, αποτελώντας ένα αποτελεσματικό και «αθόρυβο» αστικό εργαλείο.

Όπως όλα τα SH, προβάλλει την ποιότητα κατασκευής και την ομοιογένειά του σαν εξέχον χαρακτηριστικό, όπως και τη συνολική λειτουργία του κινητήρα, που είναι παράδειγμα προς μίμηση.

Απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους αναβάτες και κερδίζει την αμέριστη εκτίμησή τους μετά από μικρό χρονικό διάστημα, όταν και γίνεται μια αποτίμηση της συνολικής του προσφοράς στις καθημερινές μετακινήσεις.

Αυτό που προσφέρει απλόχερα το Honda SH350, είναι ότι σε κάνει να ξεχνάς τα άχρωμα, βαρετά και αγχωτικά δρομολόγια, εμφανίζοντας μια μοναδική ομοιογένεια στην κίνησή του και αποτελεσματικότητα στη διεκπεραίωση τους.

Ό,τι κάνει, το κάνει πολιτισμένα, με ακρίβεια, εύκολα και αδιαμαρτύρητα, χωρίς να απασχολεί τον αναβάτη του με μια έντονη προσωπικότητα και ιδιοτροπίες.

Πολύ απλά, έχει φτιαχτεί για να υπηρετεί τον ιδιοκτήτη του και ποτέ δεν τον βάλει σε δεύτερες σκέψεις σχετικά με μια διαδρομή – απλά ανεβαίνεις επάνω του με όρεξη και είσαι σίγουρος ότι θα φτάσεις εκεί που θες, άνετα, απροβλημάτιστα, με ασφάλεια, ενώ σε γεμίζει παράλληλα με ένα αίσθημα ικανοποίησης.

Υπάρχουν και άλλα σκούτερ που το κάνουν αυτό, αλλά σαν το SH350, κανένα. Τα 5.650 ευρώ που κοστίζει η απλή έκδοση και τα 6.050 ευρώ αυτή της δοκιμής, με το Top Box, δεν είναι λίγα, είναι όμως μέσα στα λογικά πλαίσια τιμών της κατηγορίας των σκούτερ 350-400 κυβικών.

Το σημαντικότερο στην περίπτωση του 350 είναι ότι αν συνειδητοποιήσει κανείς ποια είναι πραγματικά η ποιότητα που αποκομίζει στην καθημερινότητά του έναντι αυτού του αντιτίμου, τότε το νέο “ψηλόροδο” σκούτερ της Honda αξίζει σίγουρα τα λεφτά του!

Λεπτομέρειες και παρατηρήσεις

  • Η κατανάλωση κυμάνθηκε σε λογικά επίπεδα, από 3,6 μέχρι 4,1 lt/100 km
  • Αυτό σημαίνει ότι η αυτονομία (ρεζερβουάρ 9,1 λίτρων) κυμαίνεται μεταξύ 220 και 250 χιλιομέτρων
  • Kαλοί οι καθρέπτες, με απλά ικανοποιητικό πεδίο κάλυψης, που δεν «θολώνουν» από κραδασμούς
  • Το 350 διαθέτει διπλό και μονό σταντ – αμφότερα εύχρηστα – όπως επιβάλλεται να έχουν όλα τα αστικά δίτροχα
  • Όμορφη και ξεχωριστή συνολικά η σχεδίαση με το φωτιστικό σώμα στη μάσκα να προσδίδει μια κομψή ταυτότητα
  • Παρά τις αλλαγές στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά προς το «αργό» σε σύγκριση με το προηγούμενο SH300, το SH350 δεν έχει απολέσει σε καμία περίπτωση την ευελιξία του
  • Μάλλον “σοβαρές” είναι οι χρωματικές επιλογές σε ασημί, μαύρο και λευκό, με το κόκκινο να προσδίδει κάποιον – έστω και συγκρατημένο – δυναμισμό.

ΥΠΕΡ

  • Κινητήρας – Επιδόσεις
  • Ευκολία οδήγησης
  • Ποιότητα (κατασκευαστική και οδηγική)
  • Αποτελεσματικό στην πόλη

ΚΑΤΑ

  • Κόρνα και φλας σε λάθος θέση
  • Ενδείξεις οργάνων την ημέρα
  • Αίσθηση φρένων
  • Θορυβώδες TopCase
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:5.650 ευρώ (6.050 ευρώ με Smart Top Box)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος με 4 βαλβίδες και 1ΕΕΚ, 330 cc
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:29,2 ίπποι στις 7.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Ένα δισκόφρενο 256 mm/ Ένα δισκόφρενο 256 mm, δικάναλο ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών / 16 ιντσών (ελαστικά 110 / 70 μπρ. 130/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.452mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:805mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:9,1 lt.
ΒΑΡΟΣ:174 kg (πλήρες υγρών)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:  Σαρακάκης ΑΕΜΒΕ, Λ. Αθηνών 71, τηλ.: 210 3467329
X