fbpx

HONDA PCX 125 E5, Πλήρης Δοκιμή: To 5o κεφάλαιο

Ο βασιλιάς της πόλης

Κυβισμός: 124,6 cc * Ιπποδύναμη: 12,5 ίπποι, στις 8.750 rpm * Τελική: 105 km/h (πραγματική) * Βάρος: 130 Kg (γεμάτο) * Τιμή: 3.340 ευρώ

Τι είναι αυτό που τριγυρνάει μέσα στο μποτιλιάρισμα της πόλης σφυρίζοντας αδιάφορα και καταχαρούμενο; Ίσως το καλύτερο, πιο ευέλικτο και ακριβές σκούτερ στον κόσμο με άπιαστη ποιότητα κύλισης και μεγάλη ακρίβεια κινήσεων στις χαμηλές ταχύτητες. Μιλάμε και το νέο Honda PCX 125 και το ξεψαχνίζουμε μετά από μια πλήρη δοκιμή. Κείμενο: Νίκος Παντελούς, B.A.  Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Δεν το ξέραμε, αλλά το μάθαμε κι αυτό: η Honda ισχυρίζεται ότι το “X” στο αρκτικόλεξο PCX σημαίνει “Αυξημένο – extra – επίπεδο άνεσης” και το “PC” “Προσωπικό μέσο μεταφοράς” (personal commuter), κι όπως και να έχει, μιλάμε για ένα από τα πιο επιτυχημένα σκούτερ της εταιρίας.

Πριν από δέκα χρόνια όταν πρωτοήρθε στην αγορά είχε κάνει την επανάστασή του, δημιουργώντας μια ιδιαίτερη κατηγορία λόγω των συγκεκριμένων χαρακτηριστικών του, ενώ πλασαριζόταν σαν ένα οικονομικό mini GT σκούτερ πόλης.

Ήταν αυτό το σκούτερ που μας εισήγαγε για πρώτη φορά στο σύστημα Start & Stop, πριν απ’ οποιοδήποτε άλλο δίτροχο παραγωγής στον κόσμο (!), ενώ ήταν το πρώτο μοντέλο της Honda στην Ευρώπη που διέθετε τον μικρό σε διαστάσεις και ιδιαίτερα αποδοτικό eSP κινητήρα, με τεχνολογίες μειωμένων εσωτερικών τριβών.

Το 2012 υιοθετήθηκε η τεχνολογία eSP και το 2016 το PCX έπιασε με ευκολία τις προδιαγραφές Euro 4. Ήταν ήδη ένας πολύ αποδοτικός κινητήρας και ήταν λίγες οι τροποποιήσεις που χρειάστηκαν για να ξεπεραστούν τα τότε νέα όρια.

Το 2018 παρουσιάστηκε μια νέα έκδοση PCX, με ελαφρώς αναθεωρημένο κινητήρα και πλαίσιο.

Τώρα, το 2021, το Honda PCX 125 φτάνει σε ένα νέο επίπεδο, με ένα πλήρες “φρεσκάρισμα” του μοντέλου, που θα ήταν σωστότερο να πούμε ότι είναι ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, αφού ελάχιστα στοιχεία έχουν μείνει ίδια με πριν.

Χαμηλά κατεβαίνει το ρύγχος του φέρινγκ, χαμηλή η ποδιά, χαμηλή και η ζελατίνα

Επίσης τα πράγματα έχουν αλλάξει όσον αφορά την τοποθέτηση του σκούτερ στην αγορά, αφού το νέο Honda PCX 125 δεν είναι πλέον το φθηνότερο, το μοντέλο “χαμηλού κόστους” της Honda, αλλά προτείνεται ως premium (υψηλότερης συνολικής ποιότητας), διατηρώντας όμως τη δυναμική, συνολική φιλοσοφία του 2010.

Για το 2021 το μικρό σκούτερ ανανεώθηκε και αναβαθμίστηκε και μετά από μια δεκαετία επιτυχημένης παρουσίας στην αγορά, με πάνω από 200 χιλιάδες πωλήσεις (!) , επανέρχεται στο προσκήνιο με φρεσκαρισμένη εμφάνιση, νέο πλαίσιο και για πρώτη φορά τετραβάλβιδο κινητήρα.

Ένας εξαιρετικής απόδοσης και μετάδοσης κινητήρας με τέσσσερις βαλβίδες πλέον

Άμεσα αναγνωρίσιμο στο δρόμο, με τις κλασικές, “δικές του” γραμμές, αφού η επανασχεδίαση δεν τόλμησε να πειράξει τις παλιές φόρμες, μιας και είναι λογικό ότι η Honda ήθελε να διατηρήσει την εμβληματική του εικόνα.

Συγχρόνως το σύνολο έγινε ακόμα πιο ποιοτικό, με τα μπροστινά φωτιστικά σώματα να έχουν πλησιάσει πολύ τη σχεδίαση των… επίσης premium σκούτερ Forza.

Οι πιο προσεκτικοί βέβαια θα δουν ότι κάτι κερδίζει το PCX σε δυναμισμό, αφού αφήνει τις καμπύλες υπέρ των πιο σφιχτών γραμμών.

Ισχυρό δισκόφρενο μπροστά και μονοκάναλο ABS

Χαμηλό και μικρό σε διαστάσεις, με διάχυτη την ποιότητα κατασκευής και με άριστο φινίρισμα, ολοκληρώνει το design του με το οπίσθιο φωτιστικό σώμα LED (όλα τα φωτιστικά σώματα είναι αυτού του τύπου) να σχηματίζει το “Χ”, παρμένο από τον κωδικό του σκούτερ.

Η τιμή που ανακοινώθηκε για το PCX του 2021 είναι 3.340 ευρώ και διατίθεται σε τέσσερις χρωματισμούς: Κόκκινο, Λευκό, Γκρι ματ, Μαύρο ματ.

Στο Δρόμο

Ακόμα και σήμερα, μετά από μια δεκαετία, έχουμε αναμνήσεις από την πρώτη φορά που οδηγήσαμε το πρώτο PCX, ιδιαίτερα όσον αφορά την πανάλαφρη αίσθηση των στενών 14άρηδων τροχών και τις μαλακές του αναρτήσεις.

Το σκούτερ με την ιδιαίτερη εργονομία του παραμένει κατάλληλο για μικρούς και μεγάλους (σε ανάστημα). Ο αναβάτης στέκεται με τον κορμό όρθιο, για την ακρίβεια πιο όρθιος δεν γίνεται!

Αυτή είναι μια θέση που βολεύει στις αργές ταχύτητες της πόλης και … μέχρι εκεί. Έτσι κι αλλιώς το PCX γι’ αυτό τον σκοπό έχει φτιαχτεί, αυτός είναι ο χώρος στον οποίο διαπρέπει.

Τα πόδια του αναβάτη πατούν πάνω στα λίγο μεγαλύτερα απ’ ό,τι πριν μαρσπιέ και τα γόνατά του σχηματίζουν γωνία κοντά στις 90 μοίρες, ενώ το τιμόνι είναι κοντά στον κορμό του.

H κομψότητα και η ποιότητα κατασκευής ξεχειλίζει στο PCX

Η ποδιά και η φιμέ ζελατίνα είναι χαμηλές, επιτρέποντάς του πλήρες πεδίο ορατότητας μπροστά του.

Η σέλα του 125 είναι άριστη και σαν σχήμα και σαν αφρώδες, ειδικά για τον αναβάτη, ενώ ο συνεπιβάτης  επωφελείται από επανασχεδιασμένες λαβές (λεπτότερες, ζυγίζουν λιγότερο!) και τα ελαφρώς διευρυμένα, αναδιπλούμενα μαρσπιέ του.

Η νέα ρύθμιση των αμορτισέρ, που είναι σκληρότερα πλέον, έφερε και καλύτερη οδική συμπεριφορά στο σκούτερ με δύο άτομα, κάτι που δεν ίσχυε στα προηγούμενα μοντέλα.

Δύο επιπέδων και δίχρωμη η σέλα

Στον αντίποδα, όμως, τώρα ο αναβάτης δέχεται πολλά χτυπήματα από τα αμορτισέρ στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής του, ενώ το πιρούνι είναι λίγο πιο μαλακό και δεν χτυπάει έντονα στις ανωμαλίες που συναντά στο δρόμο.

Κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμής, το ταμπλό μας έδειξε μια κατανάλωση καυσίμου μεταξύ 2,2 l (στον αυτοκινητόδρομο) και 2,5 l (στην πόλη.

Πέρα από τη χαμηλή κατανάλωση, χαμηλού κόστους είναι και η συντήρηση αφού τα προτεινόμενα διαστήματα σέρβις παραμένουν τα ίδια, με αλλαγή λαδιού κάθε 8.000 χλμ. και ιμάντα κάθε 24.000 χλμ!

Χρειάζεται να αναφερθούμε ξανά στις ιδιότητες του PCX στην αστική χρήση; Ευέλικτο από τη φύση του, έχει αποκτήσει σταθερότητα από την τελευταία εξέλιξη, όταν τα ελαστικά του είχαν ήδη ανοίξει.

Ο εξελιγμένης τεχνολογίας κινητήρας είναι τόσο ήσυχος που νομίζεις ότι δεν έχει πάρει μπροστά. Όπως είπαμε, είναι τετραβάλβιδος, ολοκαίνουργος και δεν έχει καμία σχέση με τον προηγούμενο.

Έχει καλύτερες εκκινήσεις από πριν, αλλά μετά τα 30 km/h εμφανίζει μια νωχελική συμπεριφορά, ανεβάζοντας αργά στροφές μέχρι τα 65 km/h που ξυπνάει πάλι και συνεχίζει να σκαρφαλώνει μέχρι να φτάσει την τελική του (113 στο κοντέρ, 105 km/h πραγματικά).

Πολύ ικανοποιητικός ο χώρος κάτω από τη σέλα

Αυτή η τεμπέλικη περιοχή στροφών του κινητήρα είναι περισσότερο μια εντύπωση που δημιουργείται στον αναβάτη, αφού στην πραγματικότητα το σκούτερ κρατιέται μαζί με τον ανταγωνισμό και τον ξεπερνάει μόλις ανάψει το φανάρι.

Η απόκριση στο γκάζι πάντως σε ταχύτητες πόλης θα μπορούσε να είναι καλύτερη και μιλάμε με όρους του κινητήρα των 150 κυβικών του SH, για παράδειγμα, που “ζωγραφίζει” από τα 30 μέχρι τα 80 km/h.

Από την άλλη, ο νέος κινητήρας ανταποκρίνεται καλύτερα στις υψηλές στροφές σε σχέση με τα προηγούμενα PCX.

Με το σύστημα Idling Stop ενεργοποιημένο, θα πρέπει να περιμένετε να φτάσει ο κινητήρας σε θερμοκρασία λειτουργίας για να αρχίσει να δουλεύει.

Καθώς λειτουργεί ο κινητήρας σταματά απλώς να δουλεύει στο φανάρι και εκκινεί ξανά – αθόρυβα χωρίς μιζιά – μόλις γυρίσει το γκάζι.

Οι πράσινες στήλες δεξιά και αριστερά του οργάνου ανάβουν μαζί με τα φλας

Καταπληκτική είναι η απόδοση του Honda PCX 125 μέσα στην πόλη αφού παραμένει ένα αποτελεσματικό, άνετο και εύκολο σκούτερ.

Η ικανότητά του να στρίβει (πανάλαφρο τιμόνι) και η ευκινησία του, μαζί με την εξαιρετική του σταθερότητα σε όλες τις συνθήκες, είναι τα καλύτερα χαρακτηριστικά του.

Σας προτρέπει να χωθείτε ανάμεσα σε αυτοκίνητα (όσο επιτρέπει το πλάτος του τιμονιού που είναι στο ύψος των καθρεφτών των τετράτροχων εμποδίων που συναντά στο δρόμο του) τώρα καλύτερα από κάθε άλλη φορά, ενώ έχει και την ενισχυμένη απόδοση λόγω τετραβάλβιδου κινητήρα. Αθόρυβα και χωρίς κραδασμούς.

Πολύ καλή δέσμη φωτός από έναν μικρών διαστάσεων φωτιστικό σώμα

Το νέο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης HSTC (Honda Selectable Traction Control) που διαθέτει, θα δουλέψει ίσως σε πολύ γλιστερή βρεγμένη άσφαλτο και σε ιδιαίτερες συνθήκες, ενώ μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να απενεργοποιηθεί.

Η κατανάλωση του PCX έμεινε παραδοσιακά σε πολύ χαμηλά επίπεδα, δηλαδή στα 2,5 λίτρα στα 100 km.

Το πίσω φρένο του δικού μας Honda PCX 125 έφερνε την αριστερή μανέτα πολύ κοντά στο τιμόνι για να αρχίσει να φρενάρει τον τροχό, αλλά η ρύθμισή του ήταν πολύ εύκολη… αφού είναι ταμπούρο και ρυθμίζεται από παξιμάδι όπως παλιά.

Δεν μπορούμε να πούμε ότι αντιλαμβανόμαστε το λόγο που ένα τέτοιας τιμής σκούτερ το 2021 δεν φοράει δισκόφρενο και στον πίσω τροχό.

Ίσως μόνο το ότι έτσι ένας αρχάριος αναβάτης θα θεωρήσει την απόδοσή του – που είναι υποτονική, αλλά και ιδιαίτερα προοδευτική – πολύ “φιλική” και θα το εκτιμήσει.

Αντίθετα το μπροστινό φρένο είναι ισχυρό και αποτελεσματικό, σε σημείο που το πιρούνι (δηλαδή τα καλάμια του) εμφανίζουν ελεγχόμενες ελαστικότητες σε καλής πρόσφυσης άσφαλτο.

Μιας και το PCX έχει ταμπούρο στον πίσω τροχό, το ABS που φοράει είναι μονοκάναλο (μόνο για μπροστά).

Οι καλές αποστάσεις φρεναρίσματος επιτυγχάνονται λόγω του καλού μπροστινού φρένου αλλά και λόγω των καλών ελαστικών της Michelin που φοράει το σκούτερ, τα οποία του δίνουν (μαζί με τις σκληρές αναρτήσεις) πολύ καλύτερο κράτημα από πριν.

Από την άλλη, δεν πρέπει να ξεχνάει αυτός που το οδηγεί ότι, λόγω της εξαιρετικά γρήγορης γεωμετρίας και του πανάλαφρου τιμονιού που διαθέτει το σκούτερ της Honda, θα πρέπει να δίνει πολύ μεγάλη προσοχή στις ταχύτητες άνω των 70 km/h γιατί το σύνολο αλλάζει πορεία σε δέκατα του δευτερολέπτου!

Μιας και το σκούτερ είναι “κομμένο και ραμμένο” για κίνηση μέσα στις “αστικές κολάσεις” που εμφανίζονται ολοένα και συχνότερα μπροστά μας τις εποχές του κορονοϊού, δεν προσφέρει προστασία από αέρα και βροχή. Θα χρειαστεί μεγαλύτερη ζελατίνα και μια κουβέρτα ποδιών αναβάτη για να τα καταφέρει σε αυτόν τον τομέα.

Τελικά

Αν κάτι χαρακτηρίζει αυτό το σκούτερ της Honda είναι τα: “Ελαφρύ, ακριβές, γρήγορο, σβέλτο”.

Όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 2010, το PCX στοίχιζε κοντά στις 2,4 χιλιάδες ευρώ, αλλά από τότε μέχρι σήμερα έχουν συμβεί χίλια-δυο πράγματα (κακά κυρίως) που έχουν ανεβάσει την τιμή του, ενώ παράλληλα έχει αναβαθμιστεί σε μεγάλο βαθμό σε όλους τους τομείς. Αν βάλετε το πρώτο PCX δίπλα στο σημερινό, το τελευταίο θα μοιάζει με πολυτελή λιμουζίνα.

Από τα θετικά χαρακτηριστικά του Honda PCX 125 αφήσαμε ένα τελευταίο για το τέλος. Το σκούτερ είναι ίσως το πιο φιλικό και εύχρηστο που μπορεί να συναντήσει κανείς στην αγορά σήμερα.

Αυτό το κάνει με μια δική του, ιδιαίτερη αρχοντιά, απλόχερα και άμεσα. Κι αυτή είναι μια αξία που κερδίζει όσους τύχει να το οδηγήσουν και την προσφέρει στον ιδιοκτήτη του σε καθημερινή βάση. Θα είναι αδύνατο να μην το  αγαπήσεις και να μην το κρατήσεις κοντά σου για χρόνια.

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Πάνω στο μεγάλο όργανο μεταξύ των ενδείξεων (που είναι ευκρινείς και μεγάλες), συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων και οι πολύ χρήσιμες για ένα καθημερινό αστικό όχημα πληροφορίες που αφορούν την στάθμη της βενζίνης (φυσικά) καθώς και τη μέση κατανάλωση καυσίμου.
  • Επίσης στα όργανα υπάρχουν και οι μεγαλύτερες ενδείξεις των φλας. Φορτηγό μιλάμε…
  • Μιας και είπαμε για φορτηγό. Από κάποιο τέτοιο έχει πάρει την κόρνα η Honda και την έχει βάλει στο PCX. Πολλή πλάκα…
  • Αναβάθμιση υπάρχει και στην προσφερόμενη παροχή ρεύματος στο ντουλαπάκι της ποδιάς, που είναι πλέον USB–C
  • Η επανασχεδίαση του scooter δεν εξυπηρέτησε απλώς την αισθητική πλευρά. Το νέο PCX 125, προσφέρει μεγαλύτερο κατά 2,4 λίτρα αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα (30,4 λίτρα συνολικά), ικανό να φιλοξενήσει ένα full face κράνος και μικροπράγματα.
  • Μια λεπτομέρεια, όμως, από αυτές που παίζουν ρόλο στην καθημερινή συμβίωση, είναι ότι το καπάκι που αποκαλύπτει την τάπα της βενζίνης, έχει πλέον υποδοχή για να τοποθετείται εκεί η αφαιρούμενη τάπα, στους ανεφοδιασμούς.
  • Μια άλλη μικρή λεπτομέρεια που παίζει κι αυτή τον (αρνητικό) ρόλο της είναι  η (για άλλη μια φορά σε Honda)  ανάποδη τοποθέτηση διακοπτών φλας και κόρνας. Τουλάχιστον αυτή τη φορά η κόρνα έχει μεγάλο κουμπί και βρίσκεται πιο εύκολα καθώς ψαχουλεύει τους διακόπτες ο αριστερός σου αντίχειρας
  • Στην αριστερή πλευρά της ποδιάς κάτω από το τιμόνι υπάρχει ένα βαθύ ντουλαπάκι χωρητικότητας 1,7 λίτρου!
  • Πολύ καλά τα φώτα (LED) του PCX που θυμίζουν μικρό αυτοκίνητο τη νύχτα

                ΘΕΤΙΚΑ

  • Εμφάνιση, φινίρισμα, ποιότητα κατασκευής

  • Ευκολία χειρισμών

  • Κίνηση στην πόλη

  • Κατανάλωση

  • Λάστιχα

  • Start & Stop, Τraction control

               ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ

  • Σκληρά αμορτισέρ με ένα άτομο
  • Προστασία από τον αέρα
  • Πίσω φρένο ταμπούρο – μονοκάναλο ABS
  • Ανάποδα οι διακόπτες φλας-κόρνας
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:3.340 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, 125cc, 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδων με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:12,5 ίπποι στις 8.750rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρομής 89mm /Δύο αμορτισέρ, διαδρομής 95mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 220mm ABS/ Ταμπούρο 130mm
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ιντσών / 13 ιντσών (100/70 μπρ., 130/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.315mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:764 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:8,0 lt
ΒΑΡΟΣ:130 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Όμιλος Σαρακάκη, Λ. Αθηνών 71, Αθήνα τηλ. 210 34833000