fbpx

DKW HOBBY,1954-’57: “Μοντέρνο” του ’50

Το DKW Hobby που έφτιαχνε η Audi…

Στα μέσα περίπου της δεκαετίας του 1950 εμφανίζεται μια νέα τάση στους “λαϊκούς” δύο τροχούς που λέγεται μοτο-σκούτερ, ένα δημιούργημα που συνδέει τους δυο κόσμους. Είναι τα “αυτόματα μοτοποδήλατα”, “σκουτεροειδή με μεγάλους τροχούς” και η γερμανική DKW δεν χάνει χρόνο και παρουσιάζει το DKW Hobby 75 με 16άρηδες παρακαλώ τροχούς. Σας θυμίζει τίποτα; Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος

Αυτό που συνέβαινε τότε, τη δεκαετία του 1950, είναι κάτι αντίστοιχο με τη σημερινή τάση που υιοθετείται κυρίως από την Honda με τα Integra και X-ADV και πιο παλιά από την Aprilia με τα Mana και τα SRV 850, αν και σε περισσότερα κυβικά.

Η μόδα των “μοτο-σκουτερ” του ’50, προϊόν της οποίας ήταν και το Moto Guzzi Galleto που έχουμε παρουσιάσει παλιότερα, ήταν δημοφιλής σε Ιταλία και Γερμανία και έφερε στην αγορά το DKW Hobby, με δίχρονο κινητήρα 75 κυβικών και μεγάλους τροχούς 16 ιντσών.

Αν σας έρχονται στο μυαλό τα Honda SH, τότε ναι, σωστά το σκεφτήκατε!

H μετάδοση είναι διαρκώς μεταβαλλόμενη και ο δίχρονος κινητήρας που αποδίδει 3 ίππους, είναι τοποθετημένος κάτω από τη σέλα, μπροστά όμως από τον πίσω τροχό (σε αντίθεση με τη Vespa π.χ που τον είχε πάνω στον πίσω τροχό) σε μια διάταξη που είναι σχεδόν ίδια με αυτή που χρησιμοποιεί σήμερα η συντριπτική πλειοψηφία των σκούτερ!

Λέμε “σχεδόν” ίδια, μιας και η διάταξη του DKW του ’50 είναι καλύτερη, αφού έχει πιο σωστά τοποθετημένο τον κινητήρα πάνω στο πλαίσιο, όπως θα δείτε στο ασπρόμαυρο σχέδιο παραπάνω.

Είναι πιο κεντρικά τοποθετημένος στο σκούτερ, βοηθώντας την κατανομή βάρους, ενώ για την πίσω ανάρτηση υπήρχε κανονικό ψαλίδι!

Το σκούτερ ήταν κατασκευασμένο από την θρυλική για τις μοτοσυκλέτες της και άλλοτε – “μεγαλύτερη μοτοβιομηχανία στον κόσμο”, τη γερμανική DKW.

Η ιστορία ξεκινάει το 1916, όταν ο Δανός μηχανικός Jorgan Skafte Rasmussen ιδρύει ένα εργοστάσιο στη Σαξονία, για την παραγωγή εξαρτημάτων ατμομηχανών. 

Το 1919 η DKW φτιάχνει ένα μικρό δίχρονο μοτέρ που ονομάζεται Des Knaben Wunsch (“η επιθυμία των μικρών αγοριών”), που μετονομάστηκε σε Das Kleine Wunder (“το μικρό θαύμα”), απ’  όπου βγήκε και η επωνυμία της DKW!

Η βιομηχανία είχε έδρα και εργοστάσιο στην πόλη Zschopau της Ανατολικής Γερμανίας (το εργοστάσιο όπου μετά τον Β’ Παγκ. Πόλεμο φτιάχνονταν οι μοτοσυκλέτες της MZ) και μέχρι τη δεκαετία του 1930 εξελίχθηκε στην μεγαλύτερη παραγωγό μοτοσυκλετών στον κόσμο.

Το DKW Hobby παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1954 και αντί για τις παραδοσιακές μικρές ζάντες των σκούτερ, φορούσε τροχούς μοτοσυκλέτας 16 ιντσών με ακτίνες . Έμεινε στην παραγωγή για τρία χρόνια, μέχρι το 1957, και έπειτα κατασκευαζόταν με άδεια και στη Γαλλία σαν Manurhin, την περίοδο 1957-1962.

Επίσης κάτι καινοτομικό ήταν το τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά, ενώ όλο το πίσω του τμήμα καλυπτόταν από ένα λαμαρινένιο “καβούκι¨ που έμοιαζε με βιομηχανικό σωλήνα εξαερισμού…

Εντάξει, οι Γερμανοί δεν είχαν καταφέρει να το κάνουν κομψό, όπως θα έκαναν οι Ιταλοί ή οι Γάλλοι για παράδειγμα.

Για να αφαιρεθεί το ακαλαίσθητο μεταλλικό οπίσθιο καβούκι-κάλυμμα και να αποκαλυφθεί ο κινητήρας έπρεπε να λυθούν μερικές βίδες. Το ρεζερβουάρ βενζίνης κάλυπτε το χώρο κάτω από τη σέλα και πάνω από τον κινητήρα.

Η DKW προτίμησε κι αυτή το σύστημα μετάδοσης κίνησης με ιμάντα CVT (Constant Variable Transmission) που είχε πλέον υιοθετηθεί παγκοσμίως για σχεδόν όλα τα σκούτερ μικρού κυβισμού, με τη μόνη θεμελιώδη διαφορά ότι το Hobby διέθετε χειροκίνητο συμπλέκτη για την εμπλοκή του ιμάντα.

Ένα ακόμα μεγάλο πλεονέκτημα ήταν ότι η τελική μετάδοση γινόταν με αλυσίδα (!), η οποία βρισκόταν μέσα σε μια πλήρως κλειστή θήκη δύο τεμαχίων.

Η πίσω ανάρτηση ήταν πολύ απλή στην κατασκευή της, ενώ ο μονοκύλινδρος, αερόψυκτος με βεντιλατέρ, δίχρονος κινητήρας των 75cc (45×47 mm) είχε τροφοδοσία από ένα καρμπυρατέρ Bing 14 mm. Η απόδοση όπως είπαμε ήταν οι 3 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ, μια ισχύς που ήταν χαμηλή για τα επίπεδα της εποχής.

Οικονομία υλικών δεν είχε γίνει πάνω στο Hobby, αφού ήταν μια κατασκευή που χαρακτηριζόταν “παλαιότερης γενιάς”, αλλά παρ’ όλα αυτά το βάρος δεν ανέβαινε πάνω από τα 80 κιλά!

Στην αριστερή πλευρά της ποδιάς του σκούτερ, πάνω από το λογότυπο Hobby, υπήρχε το πρασινόλευκο έμβλημα της DKW, το οποίο κοσμούσαν οι τέσσερις ενωμένοι κύκλοι της Auto Union (σας θυμίζει κάτι;) η οποία είναι η προγονός της σημερινής Audi. Γι’ αυτό και η Audi θεωρεί το DKW Hobby “δικό της παιδί” του παρελθόντος.

X