Οδηγώντας την DS900X, την RR 660 και τα νέα σκούτερ της Voge
Μέσα στη μεγάλη έκταση που ανήκει στο εργοστάσιο της μητρικής Loncin, στην πόλη της Chongqing, στην Κίνα, υπάρχει και μια παρακείμενη μικρή πίστα δοκιμών. Εκεί λοιπόν οκτώ Έλληνες δημοσιογράφοι είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα τελευταία μοντέλα της θυγατρικής Voge, αλλά και μερικά πρωτότυπα! Κείμενο, φωτογραφίες: Motorbike
Προσκεκλημένοι δημοσιογράφοι από την αντιπροσωπεία της Voge στην Ελλάδα, την Mototrend SA, η οποία αντιπροσωπεύει και τις Kymco, Yadea, Gemini και TGB, είδαμε από κοντά τι σημαίνει σημερινή Κίνα, με πόσο τεράστια άλματα προχωράει η αχανής, πολυπληθής χώρα, αλλά κυρίως διαπιστώσαμε την απίστευτη δουλειά (πρέπει να το δεις για να το πιστέψεις) που κάνουν τα κινεζικά εργοστάσια, και στην προκειμένη περίπτωση η Loncin και η θυγατρική της Voge. Όποιος δεν διάβασε το πρώτο μας άρθρο σχετικά με τα εργοστάσιά τους και τη δημοσιογραφική αυτή αποστολή, μπορεί να το διαβάσει εδώ.
Όσο αριστοτεχνικά περιποιημένα και προσεγμένα είναι τα εργοστάσια, άλλο τόσο είναι και οι εξωτερικοί χώροι που τα περιβάλλουν.
Το ίδιο ισχύει και για τη μικρή πίστα δοκιμών (μια από αυτές που χρησιμοποιεί η Voge) που μας υποδέχθηκε με μια αψίδα και ένα μεγάλο hi-five στην είσοδο, καθώς και ένα μακρόστενο, ψηλό banner που καλωσόριζε την ελληνική αποστολή δημοσιογράφων στην Κίνα.
Παρατεταγμένα σε μια πλευρά βρίσκονταν τα σκούτερ και οι μοτοσυκλέτες της Voge, ανάμεσά τους δυο μεγάλου ενδιαφέροντος μοντέλα: το πολυαναμενόμενο Adventure Voge DS900X που σύντομα θα φτάσει πλέον στα χέρια μερικών δεκάδων τυχερών που τα έχουν προπαραγγείλει στην Ελλάδα, καθώς και ένα εντυπωσιακής σχεδίασης τετρακύλινδρο supersport 660 κυβικών που βρίσκεται στα τελευταία στάδια εξέλιξής του.
Αυτό που οδηγούμε εμείς είναι δοκιμαστικό, είναι προ-παραγωγής και ο λόγος που το έχουν φέρει στην πίστα οι άνθρωποι της Voge είναι περισσότερο για να το δούμε και να πάρουμε μια σύντομη, πρώτη γεύση πάνω στη σέλα του, κάτι που ισχύει και για όλα τα μοντέλα που βρίσκονται εκεί στη διάθεσή μας.
Σύντομες βόλτες έτσι κι αλλιώς κάναμε και με τα άλλα δίτροχα που βρίσκονταν στο μικρό πιστάκι δοκιμών όπως τα σκούτερ SR3 με κινητήρα 250 κυβικών, SR2 ADV ένα Adventure 125 κυβικών, ένα ψηλόροδο (τροχοί 16 ιντσών) SR16 με κινητήρα 125 κυβικών και το ηλεκτρικό της Bicose που τόσο είχε εντυπωσιάσει από την πρώτη φορά που εμφανίστηκε με την προχωρημένη εμφάνισή του.
Ξεκινώντας με το ηλεκτρικό Bicose – που είναι η ξεχωριστή μπράντα της Loncin για τα ηλεκτρικά σκούτερ – βρισκόμαστε μπροστά σε ένα βολικό και εργονομικό σκούτερ σε διαστάσεις και ύφος mini GT, με μια εντυπωσιακή επιτάχυνση που θυμίζει 500άρι!
Είναι από τις περιπτώσεις που πιάνεις τον εαυτό σου να σκέφτεται “χμ, δεν θα ήταν άσχημη ιδέα ένα ηλεκτρικό”, ακόμα κι αν υποστηρίζεις ένθερμα τους… θερμικούς κινητήρες.
Βασικά, μόλις το Bicose επιταχύνει με ορμή, σε “κολλάει” πάνω στη σέλα, και το στόμα σου ανοίγει μόνο του… από θαυμασμό. Μπορεί να πετύχει πάνω από 100 km/h τελικής, αλλά αυτό δεν το διαπιστώσαμε, καθώς η μικρή ευθεία που είχαμε στη διάθεσή μας δεν επέτρεπε στο Bicose να δείξει τις μέγιστες επιδόσεις του.
Επόμενο στη δοκιμή μας ήταν το Voge SR16 με κινητήρα 125 cc, το οποίο “16” υποδηλώνει τη διάμετρο του μπροστινού τροχού του. Την ευρωπαϊκή σχολή ακολουθεί η σχεδίασή του, με μεγάλης διαμέτρου τροχούς (14άρης πίσω) και βολικό, επίπεδο πάτωμα.
Το SR16 φοράει έναν υδρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα με ιπποδύναμη 11,5 ίππων (προδιαγραφές Euro5+), έχει δικάναλο ABS, έλεγχο πρόσφυσης TCS, ψηφιακό πίνακα οργάνων με αρνητικό κοντράστ και δυνατότητα απεικόνισης πλοήγησης, αλλά και φωτισμό Full LED.
Διαθέτει σύστημα keyless, υποδοχή USB, ενώ ο χώρος αποθήκευσης κάτω από τη σέλα χωράει ένα φουλφέις κράνος.
Το μπροστινό (2έμβολη δαγκάνα) και πίσω δισκόφρενο εγγυώνται καλή επιβράδυνση, σε συνεργασία με το δικάναλο σύστημα ABS.
Πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει προοπτικές στην Ευρώπη και την Ελλάδα, ειδικά μεταξύ αυτών που προτιμούν (και είναι πολλοί) τους μεγάλης διαμέτρου τροχούς στα σκούτερ πόλης.
Σειρά είχε μετά το νέο maxi scooter Voge SR3, με εμφάνιση κοντά στο γνωστό μας και πετυχημένο εμπορικά SR4 Max, μα πιο νεανική και ανάλαφρη, με μικρότερο κινητήρα (όχι 350) αλλά 250 κυβικών με εντυπωσιακή επιτάχυνση από στάση… που θυμίζει 300 και βάλε.
Κλασικοί όγκοι και μέγεθος σέλας, αλλά και εργονομία και θέση οδήγησης της κατηγορίας maxi scooter, το SR4 έχει υδρόψυκτο κινητήρα 244 cc και 4 βαλβίδες, που αποδίδει 25,5 ίππους στις 5.500 rpm.
Οι τροχοί του είναι 14 και 13 ιντσών μπροστά και πίσω αντίστοιχα, ο μπροστινός τροχός έχει ένα δισκόφρενο (όπως και ο πίσω), ενώ υπάρχει και δικάναλο ABS και Traction Control. Το βάρος ανακοινώνεται στα 165 κιλά.
Το ρεζερβουάρ χωράει τα άφθονα 14 λίτρα, ενώ η σέλα απέχει από το έδαφος 770mm.
Τέλος, από πλευράς σκούτερ οδηγήσαμε και το πολύ ενδιαφέρον σχεδιαστικά Voge SR2 ADV, με την χρήση του να εμπίπτει στην “καυτή” κατηγορία που είναι πολύ της μόδας, δηλαδή τα σκούτερ Adventure.
Το SR2 που οδηγήσαμε ήταν προ-παραγωγής, σε σημείο που είχε γραμμένες πάνω σε διάφορα σημεία σημειώσεις για βελτιώσεις (;) στα κινεζικά, αλλά μπόρεσε να μας δείξει λίγο τις δυνατότητές του, έστω και στις λίγες βόλτες που το κάναμε.
Κομψό συνολικά, με ψηλό τούνελ και μεγάλη σέλα, είναι ιδιαίτερα αιχμηρό μπροστά στην περιοχή των προβολέων, ενώ το τιμόνι του είναι γυμνό, τύπου μοτοσυκλέτας.
Tο Voge SR2 ADV θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις 125 και 200, αμφότερα με μονοκύλινδρους κινητήρες 124 ή 174 cc, με αντίστοιχες ιπποδυνάμεις 11,4 ίππων (8,5 kW) στις 8.500 rpm και 17,7 ίππων (13,2 kW) στις 8.500 rpm. Αμφότεροι οι κινητήρες θα διαθέτουν Start & Stop!
Οι ζάντες τους είναι χυτές αλουμινένιες με διάμετρο 14 και 13 ίντσες μπροστά και πίσω αντίστοιχα, το βάρος είναι 135 κιλά για το 125 και 140 κιλά για το 200. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι η ύπαρξη δύο αμορτισέρ, με ξεχωριστά δοχεία λαδιού-αερίου.
Δισκόφρενα υπάρχουν μπροστά και πίσω (όπως και ABS), ενώ τα σκούτερ διαθέτουν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα, οθόνη LCD με πλοήγηση και συνδεσιμότητα, υποδοχή USB και σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί.
Για το τέλος της ημέρας στη μικρή πίστα δοκιμών της Voge, το κερασάκι στην τούρτα. Η μεγάλη – για την ακρίβεια η μεγαλύτερη – της γκάμας της Voge, η μοτοσυκλέτα που πολλοί περιμένουν όπως-όπως σε όλη την Ευρώπη, η επιβλητική και κομψή DS900X.
Πέρα από την εντυπωσιακή εμφάνιση με τον μεγάλο όγκο να συγκεντρώνεται στο μπροστινό τμήμα, με ψηλό ντεπόζιτο, γωνιώδη φέρινγκ, ρύγχος και “ελαφρώς θυμωμένο” διπλό προβολέα, η μοτοσυκλέτα είναι καλοφτιαγμένη και προσεγμένη σε κάθε της λεπτομέρεια, ενώ το μεγάλο της ατού, αυτό που της δίνει διαφημιστική ώθηση, είναι το γεγονός ότι φοράει τον ίδιο κινητήρα με την αντίστοιχη Adventure F 900 GS της BMW (αλλά και τα F 900R και F 900XR), με διαφορετικά ηλεκτρονικά.
Δεν χρειάζεται να πούμε πως είναι κατά 30% περίπου φθηνότερη της BMW, με την τιμή της να έχει ανακοινωθεί στις 9.494 για προπαραγγελία και στις 9.995 ευρώ κανονική, μη ξεπερνώντας δηλαδή το ψυχολογικό όριο των 10 χιλιάδων ευρώ!
Η αλλαγή σελίδας για τη Voge, που μπαίνει με αυτό το σημαντικό μοντέλο στην αγορά των μεγάλων μοτοσυκλετών, είναι μια σημαντική στιγμή στην ιστορία της σηματοδοτώντας μια νέα λαμπρή περίοδο.
Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας τη “μαύρη” έκδοση Black Knight που θα έρθει αργότερα στην αγορά, ενώ αρχικά θα φτάσουν στην Ελλάδα τα 900, που θα φορούν τον ασημένιο/κίτρινο και ασημένιο/γαλάζιο χρωματικό συνδυασμό.
Εργονομική και άνετη, η μοτοσυκλέτα δείχνει το βάρος της μόνο όταν είναι σταματημένη, με τον αναβάτη να μην ενοχλείται από το μεγάλο 20λιτρο ρεζερβουάρ.
Το γκάζι Ride-by-Wire δίνει τη δυνατότητα για riding modes (Sport, Enduro, Street και Rain) στον αποδεδειγμένα αξιόπιστο, δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 895 cc (προδιαγραφών BMW), του οποίου η απόδοση φτάνει τους 95,2 ίππους, με ροπή των 9,7 kgm και πολλή δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών.
Στην πράξη ο κινητήρας αντιδρά με δύναμη και πολύ καλή απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, με το κιβώτιο ταχυτήτων και τον συμπλέκτη να έχουν μαλακή και θετική λειτουργία.
Το πιρούνι είναι ανεστραμμένο της Kayaba, διαθέτει ρυθμίσεις και δείχνει να συνεργάζεται άριστα με τον μπροστινό τροχό των 21 ιντσών που θα επιτρέψει στη μοτοσυκλέτα να τα πηγαίνει καλά και στο χώμα εκτός από την άσφαλτο. Οι τροχοί για τον ίδιο λόγο έχουν ακτίνες, ενώ υπάρχουν πλαϊνά προστατευτικά κάγκελα, προστατευτικές χούφτες στο τιμόνι και μικρή αλουμινένια προστατευτική ποδιά κάτω από τον κινητήρα.
Εννοείται πως ανυπομονούμε να την οδηγήσουμε στην Ελλάδα, κάτι που δεν θα αργήσει να συμβεί, όπως και όλα τα υπόλοιπα νέα σκούτερ της Voge.
Από το ταξίδι στην Κίνα μας έγινε ξεκάθαρο και σαφές ότι η Voge κοιτάζει με θάρρος, μπόλικη αισιοδοξία και φιλοδοξία το μέλλον της στο χώρο των σκούτερ και των μοτοσυκλετών, παρουσιάζοντας πολύ αξιόλογα μοντέλα και πάντοτε σε τιμές που τα κάνουν ιδιαίτερα συμφέροντα και ελκυστικά, δηλαδή value for money… για να μην ξεχνάμε και τα αγγλικά μας.