fbpx

SCOMADI TL 125: ΛΑΜΠΡΕΤΙΖΟΝΤΑΣ…

Aντιγραφή; Ε, και…

Έρχεται από την Κίνα μέσω Μ. Βρετανίας και επαναφέρει νοσταλγικές νότες του παρελθόντος, με γραμμές που θυμίζουν εντονότατα Λαμπρέτες. Ονομάζεται Scomadi TL 125 είναι σκούτερ περιορισμένης παραγωγής και μόλις βγήκε στην ευρωπαϊκή αγορά.

Είναι πολλοί αυτοί που ενοχλούνται από τις αντιγραφές. Πέρα από τις εταιρίες που αντιγράφονται και δυσανασχετούν, είναι και οι φίλοι των σκούτερ που θεωρούν ότι τα αυθεντικά σχήματα δεν πρέπει να αναπαράγονται γιατί είναι ιεροσυλία.

scomadi-3scomadi-blanca scomadi-roja

Η Scomadi μια μικρή βιοτεχνία στη Μ. Βρετανία αντιγράφει τις γραμμές της Innocenti μιας εταιρίας που – έκλεισε τις πόρτες της μετά από μια λαμπρή πορεία στον χώρο των σκούτερ το 1972 – κατασκεύαζε τις θρυλικές Lambretta.

Έκτοτε έγιναν προσπάθειες για αναγέννηση του ονόματος και μάλιστα η πιο πρόσφατη το 2011 έδειχνε ελπιδοφόρα (κόλλησε σε νομικά ζητήματα), όσον αφορά στη δημιουργία ενός μοντέρνου σκούτερ που θα κρατάει κάποιες γραμμές του παρελθόντος, αλλά κάτω από το κουστούμι του να χρησιμοποιεί έναν σύγχρονο, αυτόματο κινητήρα.

Αυτές τις αρχές ακολουθεί και η Scomadi που πρόσφατα παρουσίασε το νέο της σκούτερ που ονομάζεται Scomadi TL 125 και διατίθεται σε κάποιες αγορές (όπως η βρετανική, γερμανική και η ισπανική) με τιμή που μάλλον “τσιμπημένη” είναι στα 2.500 ευρώ.

scomadi-9 scomadi-6 thumb-deluxe-dualcolor scomadi-roja

Το κλασικό κουστούμι του Scomadi TL 125, που θυμίζει τα τελευταία μοντέλα της Lambretta δεν είναι μεταλλικό όπως η αυθεντική, αλλά τουλάχιστον είναι φτιαγμένο από χοντρό, βαρύ πλαστικό. Κάτω από αυτό κρύβεται ένας τετράχρονος, αερόψυκτος, αυτόματης μετάδοσης κινητήρας που αποδίδει 9,5 ίππους στις 8.000 rpm και τροφοδοτείται από καρμπυρατέρ.

Οι τροχοί δεν είναι 10 ιντσών (ευτυχώς) αλλά 12άρηδες και τα λάστιχα έχουν διάσταση 110/70 μπροστά και πίσω. Και οι δυο τροχοί χρησιμοποιούν δισκόφρενα διαμέτρου 220 mm, το ύψος σέλας φτάνει τα 805 mm, το βάρος τα 101 kg και το ντεπόζιτο χωράει 11 lt. Η μπροστινή ανάρτηση είναι με υστερούντες βραχίονες και δυο αμορτισέρ, που λειτουργεί στο φρενάρισμα σαν να διαθέτει σύστημα αντιβύθισης. Το σκούτερ είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο στην Κίνα από την εταιρία Hanway με σχέδια, υποδείξεις, έρευνα και εξέλιξη από την βρετανική Scomadi.

scomadi-9 scomadi-7 scomadi-2

Δημοσιογράφοι που το οδήγησαν δήλωσαν ότι είναι έχει ψηλά τοποθετημένη σέλα και οι το δάπεδα/μαρσπιέ ανοίγει πολύ τα πόδια του αναβάτη σε στάση, ότι το scooter είναι καλό στην πόλη με πολύ δυνατά φρένα (αισθητικά, κόκκινη κάρτα παίρνει ο μπροστά δίσκος που είναι κυματιστός… για όνομα) και η τελική του φτάνει κοντά στα 95 χιλιόμετρα την ώρα. Δεν υπάρχει αποθηκευτικός χώρος κάτω από το τη σέλα, τα αμορτισέρ είναι σκληρά, τα μαρσπιέ συνεπιβάτη είναι πολύ στενά, ενώ υπάρχει αρκετά μεγάλο ντουλαπάκι στην ποδιά.

Τι τα θέλεις όμως; Το πιο σημαντικό πλεονέκτημα του Scomadi TL 125 είναι εμφάνισή του που θυμίζει θρυλικά σκούτερ μιας πάλαι ποτέ μεγάλης εταιρίας, που πολλοί θα ήθελαν να είναι ακόμα μαζί μας. Στην αντίπερα όχθη στέκονται αρκετοί που πιστεύουν ότι το κεφάλαιο Lambretta έκλεισε για πάντα εκεί κάπου στις αρχές της δεκαετίας του ’70… Και οι μεν, και οι δε, έχουν δίκιο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ