ROTTA CONTINUΑ: Πάθος για ανακατασκευές

 Η λάμψη της σκουριάς

Πώς ένα συνεργείο σε μια ήσυχη γειτονιά της Αθήνας μεταμορφώνει την παλιά σκουριά… σε νέα λάμψη. Από σκούτερ μέχρι μοτοποδήλατα και μοτοσυκλέτες του παρελθόντος γίνονται “σαν καινούργια” – και πολλές φορές ακόμη καλύτερα. Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Αναλαμβάνονται αναστυλώσεις… δίτροχων μνημείων” θα έπρεπε να λένε περιγράφοντας τo αντικείμενο τους κάποια συνεργεία που ασχολούνται με την απαιτητική εργασία της ανακατασκευής σκούτερ και μοτοσυκλετών. Ένα από αυτά είναι το συνεργείο Rotta Continua, στα Μυκονιάτικα των Αγίων Αναργύρων.

Ψυχή της RC (Rotta Continua), ο Θανάσης και η σύζυγός του Μαρία, που επί σειρά ετών φροντίζουν με τον δικό τους τρόπο, με εμπειρία, εξειδικευμένη γνώση και αγάπη για τα κλασσικά δίτροχα, ώστε όταν τους τα εμπιστεύονται οι ιδιοκτήτες τους, να τα παραλάβουν λειτουργικά και εμφανίσιμα.

Η ανακατασκευή, η αναπαλαίωση, το restoring ενός παλιού δίτροχου – ότι κι αν είναι αυτό – είναι μια πολύ δύσκολη εργασία, που απαιτεί κάποιες προϋποθέσεις ώστε να γίνει σωστά.

Η “σωστή δουλειά” είναι μια έκφραση υποκειμενική η οποία εξαρτάται κυρίως από παράγοντες, που έχουν να κάνουν με τις γνώσεις, την αντίληψη και την οπτική του ιδιοκτήτη και τις αντίστοιχες του μηχανικού που αναλαμβάνει την ανακατασκευή.

Οι πολλές αποχρώσεις της ανακατασκευής

Είναι πιθανόν ο ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης να θέλει να κάνει “μαζέματα” για να κυκλοφορεί καθημερινά το παλιό του σκούτερ /μοτοποδήλατο/ μηχανάκι/ μοτοσυκλέτα του ή να θέλει απλώς να το “σουλουπώσει” έτσι ώστε να δείχνει πιο περιποιημένο, ενώ σε κάθε περίπτωση, τον τελευταίο λόγο έχει το ίδιο το δίτροχο.

Η κατάσταση του τη δεδομένη στιγμή θα καθορίσει ποιες εργασίες θα πρέπει να γίνουν για να επανέλθει σε λειτουργική μορφή αρχικά, και ύστερα έρχεται το κομμάτι της εμφάνισης. Αυτό επίσης καθορίζει και μέρος από το κόστος επισκευής (το υπόλοιπο το καθορίζουν οι ανάγκες-επιθυμίες του ιδιοκτήτη).

Σε γενικές γραμμές υπάρχουν κάποιες χαρακτηριστικές καταστάσεις δίτροχων που λειτουργούν σαν οδηγός και είναι οι παρακάτω:

  • Μοτοσυκλέτες και σκούτερ που είναι λειτουργικά μεν, αλλά έχουν θέματα στον τομέα της συντήρησης και μόνο.

  • Δίτροχα παρατημένα για χρόνια, αλλά σε άριστη κατάσταση (π.χ. χωρίς σάπια, χωρίς ανάγκη βαφής, σοβαρές μηχανικές βλάβες κ.τ.λ).
  • Δίτροχα σε καλή κατάσταση, που χρήζουν όμως ανακατασκευής λόγω ακινησίας κυρίως ή παλιών βλαβών.
  • Δίτροχα “σε… τεύχη”, όπως λέγεται στην αργκό του χώρου: σάπια, κομμένα, κολλημένα, γενικώς ταλαιπωρημένα με απαιτήσεις και σε χρόνους εργασιών και σε όγκο ανταλλακτικών.

Όλα αυτά βέβαια, γίνονται αντιληπτά μέσω συζήτησης και λεπτομερούς εκτίμησης της εκάστοτε περίπτωσης.

Από την πρώτη, μέχρι την τελευταία βίδα

Οι άνθρωποι του συνεργείου Rotta Continua στους Αγ. Αναργύρους της Αθήνας, έχουν κατορθώσει να καλύπτουν πλήθος εργασιών. Γιατί δεν είναι μόνο η επισκευή, η συντήρηση ή η ανακατασκευή που μπορεί να γίνει στη Rotta Continua.

Πέρα από τις κλασσικές μηχανολογικές εργασίες ενός συνεργείου, αναλαμβάνονται και εργασίες όπως η φανοποιία – μια πολύ σημαντική υπόθεση για τα κλασικά σκούτερ – η βαφή, η επισκευή, το “φούσκωμα” ρεζερβουάρ μοτοσυκλετών, βελτιώσεις και μετατροπές, αλλά ακόμα και δημιουργίες customized συνόλων, όπως μπορείτε να δείτε μπαίνοντας στην ιστοσελίδα της Rotta Continua.

Σε αυτή την ιστοσελίδα (που είναι στον αέρα από το 2007) παρουσιάζεται βήμα-βήμα, φωτογραφία τη φωτογραφία, όλη η διαδικασία του “πριν και του μετά”, που τόσο αρέσει σε όλους, μιας και μπορεί ο καθένας να κάνει τη σύγκριση, αλλά επίσης και να υπολογίσει χονδρικά πόσος κόπος και ώρες χρειάστηκαν για να επιτευχθεί το τελικό αποτέλεσμα.

Εξειδίκευση στα δύσκολα

Με εξειδίκευση στα κλασικά σκούτερ και κυρίως στις Lambretta, τις Vespa και τις ιαπωνικές μοτοσυκλέτες του παρελθόντος, οι άνθρωποι της Rotta Continua αναλαμβάνουν οποιαδήποτε εργασία απαιτείται για να φτάσει το σύνολο σε επίπεδο “καινούργιου”, που θα μοιάζει σαν να βγήκε μόλις από τη γραμμή παραγωγής.

Μηχανολογικές εργασίες, επισκευές, επιδιορθώσεις εξαρτημάτων που “δεν σώζονται”, φανοποιεία, βαφή, detailing… και εξειδικευμένες κατασκευές εκ του μηδενός. Δίτροχα που οι περισσότεροι θα θεωρούσαν βλέποντάς τα ότι προορίζονται πλέον μόνο για ανακύκλωση μετάλλου, επανέρχονται σε κατάσταση όχι απλώς “επιβίωσης”, αλλά… “λάμψης και γοητείας”.

Πίσω από την Rotta Continua

O Θανάσης Καραμουσκέτας, που είναι η κινητήρια δύναμη της Rotta Continua εργαζόταν από το 1993 σε παραδοσιακά “γιαπωνεζικα”, γενικά συνεργεία μέχρι και το 2000, οσο και στη φανοποιία και τις βαφές σε αντιπροσωπείες ευρωπαϊκών μοτοσυκλετών (BMW, Royal Enfield, Piaggio) και ως συγκολλητής TIG.

Αργότερα πήρε την απόφαση για τη δημιουργία ενός συνεργείου που θα εξειδικευόταν στα κλασσικά δίτροχα, και ειδικότερα στη φανοποιία και στην ανακατασκευή σκούτερ.

Έχοντας σαν εφόδιο τη γνώση των ανακατασκευών μοτοσυκλετών, θέλησε να την μεταφέρει και στα σκούτερ, μια περίοδο μάλιστα που ένα ζευγάρι καινούρια λάστιχα και ένα βάψιμο “από πάνω”, θεωρούνταν “ανακατασκευή”.

Έτσι το 2004, ξεκινάει τις δραστηριότητές της η “Rotta Continua”, που στα ιταλικά σημαίνει “Συνεχής Διαδρομή” και που αποτελεί τη φιλοσοφία του συνεργείου, με αντικείμενό τόσο την ανακατασκευή σκούτερ και μοτοσυκλετών άνω των 30 ετών, όσο και την επισκευή – συντήρηση σχετικά νεότερων.

Από το 2010 η “Rotta Continua” αναλαμβάνει και βαφές, το 2013 παίρνει την εξουσιοδότηση για συντήρηση και επισκευές των σκούτερ της LML, διατηρώντας παράλληλα συνεργασία στον τομέα παροχής ανταλλακτικών με ευρωπαϊκές εταιρίες του χώρου, όπως SIP Scootershop, Scooter Center, Kreidler Original, Simson-MZ, Tomos, κ.α.

Δείτε την ιστοσελίδα της Rotta Continua όπου απεικονίζονται οι ανακατασκευές από την αρχή μέχρι το τέλος, πατώντας ΕΔΩ.

X