fbpx

HARLEY, AΠΟ ΠΑΛΙΑ: ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΚΑΙ 3ΡΟΔΟ

Το “αμερικάνικο” ΜΡ3

Παλιό, αλλά καλό. Έπρεπε να το ανασύρουμε από το παρελθόν για να το ξανα-θυμηθούμε, όχι μόνο σαν αξιοπρόσεκτη είδηση. Πέντε χρόνια πριν, το 2006, η Harley-Davidson είχε καταθέσει και αυτή (όπως έκανε πρόσφατα η Yamaha – πατήστε εδώ για να διαβάσετε την είδηση) σχέδια για πατεντάρισμα ενός τρίτροχου οχήματος.

Το, πολύ όμορφο κατά την άποψή μας, τρίτροχο HD μπορεί να μην έμοιαζε με σκούτερ, αλλά σίγουρα δεν έμοιαζε ούτε με μοτοσυκλέτα.

Το ενδιαφέρον ήταν πως το τρίτροχο αυτό θα κινείτο από έναν μεγάλο αμερικανικό δικύλινδρο V κινητήρα. Άσχετα αν η Harley δεν το κατασκεύασε ποτέ, το γεγονός οτί κατέθεσε τις πατέντες, έδειχνε ένα κάποιο ενδιαφέρον επί του θέματος, έτσι ώστε η αμερικανική εταιρία να είναι καλυμμένη απέναντι στο νόμο. Κάτι είχαν πάντως στο μυαλό τους.

Η πατέντα αφορούσε το σύστημα ανεξάρτητης ανάρτησης με παραλληλόγραμμα, που επέτρεπε στο όχημα να γέρνει στις στροφές σαν μοτοσυκλέτα.

Αυτό το πετύχαινε μέσω υδραυλικών μηχανισμών που έφερναν τους τροχούς σε αυτές τις κλίσεις, όταν έστριβε το τιμόνι και τους επέστρεφε σε κανoνική θέση, όταν ίσιωνε το τιμόνι ο αναβάτης.

Η συνολική δομή του “πατεντιάρικου” Harley-Davidson θυμίζει αυτήν του Can-Am Spyder, το οποίο κυκλοφορεί και στην Ελλάδα.