fbpx

ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΚΟΥΤΕΡ… 15 XΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Μια μικρή μειοψηφία που λεγόταν… σκούτερ

 Η αγορά των σκούτερ έχει περάσει από πολλά στάδια στην Ελλάδα. Ρίχνουμε μια ματιά στο τι γινόταν στη χώρα μας πριν από 14 χρόνια. Τότε που σε όλη την Ελλάδα τα σκούτερ μόλις ξεπερνούσαν τις 8 χιλιάδες μονάδες τον χρόνο.
RUNFX_1

Δίχρονα 125 και 180άρια, γκάζι και ξανά-γκάζι και τα μυαλά στα κάγκελα το ’98

Πόση πλάκα έχει να κοιτάζεις τις πωλήσεις του παρελθόντος. Σχεδόν 15 χρόνια πριν στην ελληνική αγορά κυριαρχούσαν τα παπιά. Όσα πουλούσε ένα μοντέλο παπιού, πουλούσαν όλα τα σκούτερ σχεδόν. Ποιος να πίστευε λοιπόν ότι το 2011 τα σκούτερ είναι οι απόλυτοι κυρίαρχοι και τα παπιά ακολουθούν από μακριά πλέον (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε τις πωλήσεις του 2011).

Η πρώτη απόγονος μετά τις ΡΧ, η ET4 τα πήγαινε περίφημα σε πωλήσεις

Για το 1998 το μεγάλο νέο ήταν η ανοδική πορεία των απογόνων της Vespa, δηλαδή των σκούτερ της Piaggio, τάση που γινόταν εμφανής στους πίνακες με τις πωλήσεις, αλλά και στους δρόμους. Την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις των σκούτερ κρατούσε η Piaggio κατέχοντας το 60,9% των πωλήσεων, ποσοστό που αντιστοιχούσε σε 5.030 μονάδες!

Μοντέλα της Piaggio που μεσουρανούσαν τότε ήταν το Typhoon 125 (το οποίο σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο κυκλοφορούσε σαν Gilera Typhoon), αλλά και η σύγχρονη αντικαταστάτρια της κλασικής Vespa ΡΧ, η Piaggio ET4 125, μαζί με τα Gilera Runner 125 και 180. Η διαφορά της Piaggio από τη δεύτερη εταιρία στις πωλήσεις ήταν τεράστια. Η δεύτερη στις πωλήσεις Peugeot κατείχε μόλις το 11,5%, με πωλήσεις 953 μονάδων (best seller ήταν το Speedfight), εταιρία που έχει πλέον υποτονική παρουσία στις σημερινές πωλήσεις σκούτερ στην Ελλάδα.

Suzuki Katana 50, ήταν δημοφιλές κι ας ήταν 50άρι

Στην τρίτη θέση βρισκόταν η Yamaha με το 5,2% (427 μονάδες) της αγοραστικής πίτας και με ελάχιστη διαφορά ακολουθούσε Ταϊβανέζικη Kymco με 5,1% της αγοράς και 420 μονάδες. Οι πρωταγωνιστές της Yamaha για το 1998 ήταν τα Majesty και τα BW’s, ενώ για την Kymco, τα Top Boy και Dink.

Στην πέμπτη θέση με 352 μονάδες και 4,3% ακολουθούσε η Suzuki με δημοφιλέστερο μοντέλο της το Katana 50. Στην 6η μόλις θέση βρισκόταν η Honda με 3,8% (317 μονάδες) και στην 7η η Aprilia με 2,7% (223 μονάδες). Πιο πίσω συναντούσαμε την κορεάτικη Daelim με 124 μονάδες και 1,5%, την Cagiva (!) με 81 κομμάτια, την Italjet με 63, αλλά και την ταϊβανέζικη PGO με 59 μονάδες. Η επίσης ταϊβανέζικη SYM πουλούσε τότε 32 μόλις τεμάχια τη χρονιά, ενώ συνολικά στην ελληνική αγορά δραστηριοποιούνταν μόλις 17 εταιρίες στα σκούτερ.

Το πιο εμβληματικό σκούτερ των τελών της δεκαετίας του ’90 ήταν το Typhoon 125

Το πόσο άλλαξε η κατάσταση από τότε μέχρι σήμερα, είναι κάτι που φαίνεται πανεύκολα αν συγκριθούν οι αριθμοί πωλήσεων – ειδικά αν οι 8.000 του ’98 συγκριθούν με τις 30.000 του 2010, για παράδειγμα. Πριν από 14 χρόνια τα σκούτερ κατείχαν ένα μικρό κομμάτι της ελληνικής αγοράς. Σήμερα ξεπερνούν το 50%, γεγονός που σημαίνει ότι από τα δύο δίτροχα που πουλιόνται στην Ελλάδα, το ένα είναι σκούτερ.

 ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΚΟΥΤΕΡ ΕΤΟΥΣ 1998

PIAGGIO: 5.030 μονάδες, 60,9%
PEUGEOT: 953 μονάδες, 11,5%
YAMAHA: 427 μονάδες, 5,2%
KYMCO: 420 μονάδες, 5,1%
SUZUKI: 352 μονάδες, 4,3%
HONDA: 317 μονάδες, 3,8%
APRILIA: 223 μονάδες, 2,7%
DAELIM: 124 μονάδες, 1,5%
CAGIVA: 81 μονάδες, 1,0%
P.G.O: 59 μονάδες, 0,7%
ITALJET: 63 μονάδες, 0,8%
SYM: 32 μονάδες, 0,4%

ΛΟΙΠΟΙ: 200 μονάδες, 2,4 %

ΣΥΝΟΛΟ 1998: 8.259 μονάδες

X