Οι 4 κολώνες ενός συστήματος
Mερικά από τα νέα μοντέλα του 2015 ήρθαν πρόσφατα στην Ελλάδα και έκαναν την εμφάνισή τους στην έκθεση SMF που έγινε στο Γκάζι, στην Αθήνα. Έχουν και τα τέσσερα μεγάλη σημειολογική αξία, αφού το καθένα εκπροσωπεί μια ξεχωριστή κατηγορία. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
Αν πιάσουμε και συγκρίνουμε σε βάθος δυο κατηγορίες σκούτερ θα καταλήξουμε ότι οι διαφορές τους τελικά είναι τόσο μεγάλες που είναι σαν να μιλάμε για παράλληλους δρόμους που δεν τέμνονται ποτέ. Απέχει τόσο πολύ η μια κατηγορία από την άλλη και αυτό το διαπιστώνει κάποιος ειδικά αν ζήσει για λίγο καιρό ένα διαφορετικό απ’ το συνηθισμένο του σκούτερ. Όχι μόνο σου αλλάζει τον τρόπο που κινείσαι αλλά πολλές φορές και τον τρόπο που σκέφτεσαι. Για να κάνουμε λιανά το παραπάνω με ένα κραυγαλέο παράδειγμα: δεν είναι το ίδιο να κινείσαι με ποδήλατο και να κινείσαι με φορτηγό… δεν είναι ίδιο να χρησιμοποιείς κάθε μέρα στο κέντρο της πόλης ένα ελαφρύ, ισχνό σκουτεράκι που σε χωράει ίσα-ίσα, με το να ταξιδεύεις στην αυτοκρατορική σέλα ενός maxi scooter σε υπέροχους επαρχιακούς δρόμους. Βλέπετε πως αλλάζει το “σύμπαν” γύρω σου από μια διαφορετική επιλογή κατηγορίας;
Στο τελευταίο φεστιβάλ σκούτερ και μοτοσυκλέτας, που έγινε στο Γκάζι υπήρχαν 4 ολοκαίνουργια σκούτερ που δεν είχαμε ξαναδεί στα μέρη μας. Κατά διαβολική σύμπτωση το κάθε ένα από αυτά εκπροσωπεί μια ξεχωριστή κατηγορία. Πάμε να τα πιάσουμε από την αρχή.
Suzuki UK 110 Address. Απλό, οικονομικό σκουτεράκι πόλης. Είναι η αρχή, το στάνταρ, το “Α” που θα σε οδηγεί στο “Β”, θα σε πηγαίνει στη δουλειά σου κάθε μέρα, η βασική μορφή μετακίνησης πάνω σε δυο τροχούς… που όμως είναι σκούτερ. Νέο σαν προϊόν με επιθετικούτσικες γραμμές σε στυλ γυμνασμένο “μαγκάκι των πόλεων”, με ένα απλό μοτεράκι που θέλει να σε κάνει εχθρό με τον βενζινά σου. Λίγη βενζίνη-πολλά χιλιόμετρα, το σλόγκαν του, με σωστούς για την πόλη 14άρηδες τροχούς, το Address έχει και σαν στόχο να σηματοδοτήσει την επιστροφή μιας μεγάλης εταιρίας (Suzuki) στις μάχες των πόλεων και των φαναριών.
SYM Symphony ST 200i CBS. Μεσαίο, 16ιντσο, πόλης με επίπεδο δάπεδο. Η ενηλικίωση των Symphony που ξέρουμε. Με περισσότερα κυβικά, μεγαλύτερο μέγεθος-ευρωπαϊκών προδιαγραφών (βλ. σωματότυπος) και εμφάνιση συγκρατημένα σπορ και πρεστίζ μαζί. Βαρύ σαν παρουσία, παρότι διατηρεί την χαμηλή τιμή του. Απευθύνεται σε μεγαλύτερης ηλικίας κοινό, αφού είναι πιο “σοβαρό” σε σύγκριση με τα πιο σπορτίβικης εμφάνισης αδελφάκια του. Παράλληλα, επειδή το στιλ του πατάει πάνω σε γνωστές σχεδιαστικές γραμμές της συγκεκριμένης κατηγορίας, κι έτσι το σχήμα του γίνεται οικείο εξ’ αρχής.
Kymco Downtown 350i ABS. Το πιο νέο maxi scooter στην Ελλάδα με αιχμηρή αισθητική και διάθεση σπορ… χωρίς όμως να έχουν θυσιαστεί ούτε οι τουριστικές δυνατότητες, αλλά ούτε και η ταυτότητα της οικογένειας Downtown (της “κάτω πόλης”;) που γνωρίζαμε. Κινητήρας με περισσότερα των 300 κυβικών, που όμως δεν είναι 400άρης, άρα θέλει να συνδυάσει την ελαφρότητα, την ευελιξία ενός 300 με τις τουριστικές επιδόσεις ενός 400, ένα μεγάλο σκούτερ που θέλει να τα καλύψει όλα, ένας allrounder, πολυδιάστατος σύντροφος, που πρέπει να μην βαρυγκωμεί και μέσα στην πόλη.
Quadro4. Η περαιτέρω επανάσταση, το επόμενο βήμα της 3τροχης επανάστασης. Μπορεί να γίνει και ανέκδοτο: “Δεν αισθάνεσαι καλά με δυο τροχούς; Πάρε κι έναν τρίτο. Δεν αισθάνεσαι καλά με τρεις τροχούς; Πάρε κι έναν τέταρτο;” Εντάξει δεν νομίζουμε να υπάρξει συνέχεια και προς τον πέμπτο τροχό έτσι; Και τελικά ένα τετράτροχο σκούτερ αλλάζει την σκουτερο-κίνηση όπως την ξέραμε εκ βάθρων. Το Quadro4 εννοείται ότι είναι μια κατηγορία από μόνο του.