fbpx

ΙΤΑΛΙΑ: ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΚΟΥΤΕΡ 2013: HONDA-ΚΡΑΤΙΑ

Η τριανδρία των SH

Μονοπώλιο επέδειξε η Honda στην ιταλική αγορά των σκούτερ το 2013. Στις τρείς πρώτες θέσεις των πωλήσεων στρογγυλοκάθησαν αντίστοιχα 16τροχα SH, διαφόρων κυβισμών. Όμως οι εκπλήξεις και τα ενδιαφέροντα δεν σταματούν εκεί…

Μέσες-άκρες στην Ιταλία ήταν αναμενόμενο να πάει καλά σε πωλήσεις το ’13, το ανανεωμένο SH 150. Το πόσο καλά θα πήγαινε έμενε να αποδειχθεί στον στίβο της αγοράς. Το 150άρι έσκισε όμως πιάνοντας 9.330 μονάδες. Το παράδοξο ποιο είναι; Ότι τις ίδιες πωλήσεις σχεδόν είχε πετύχει και το 2012 ένα άλλο best seller το Yamaha ΤΜΑΧ 530. Για την ακρίβεια το ’12 είχαν πουληθεί 9.306 ΤΜΑΧ, κι μοιάζει “χρόνος μπαίνει – χρόνος βγαίνει” στην Ιταλία, το κορυφαίο σκούτερ θα πουλάει 9.300 σκούτερ!

Μπορεί, από την άλλη όμως, τα SH 150 το ’13 να πούλησαν όσα ΤΜΑΧ 530 πουλήθηκαν το ’12, αλλά το SH κοστίζει στην Ιταλία 3,5 χιλιάρικα και το TMAX… κοντά στα 11,0 χιλιάρικα, γεγονός που μεταφράζεται σε 32,0 εκατομμύρια ευρώ στην μια περίπτωση και 102,0 εκατομμύρια στην άλλη! Το 2013 είδε το ΤΜΑΧ να υποχωρεί στην τέταρτη θέση με 4.264 μονάδες, πουλώντας σχεδόν τα μισά από ότι το 2012.

 Στη δεύτερη και τρίτη θέση των κορυφαίων πωλήσεων scooter η “φαμίλια” καλά κρατεί. Μετά από μια χρονιά έκπληξη, πολύ ανεβασμένο εμφανίστηκε στη δεύτερη θέση το αγαπημένο 300άρι των Ιταλών, το SH300, με 6.544 μονάδες, ενώ το SH125i κατετάγη τρίτο με 5.432 μονάδες. Βλέπουμε λοιπόν τα ιταλικής κατασκευής SH (εργοστάσιο στην Atessa) να συλλέγουν συνολικά 21.300 μονάδες. Για να πάρουμε μιαν ιδέα για τον όγκο και την ισχύ της ιταλικής αγοράς, μόνο τα SH 150 και 300 φτάνουν σχεδόν τις πωλήσεις όλων των σκούτερ που πουλήθηκαν στην ελληνική αγορά το 2013 (16.922 μον.) 

Τέταρτο στην κατάταξη όπως είπαμε βρέθηκε το Yamaha TMAX 530 (με 4,264 μον.) και πίσω του συναντούμε το πρώτο μοντέλο της ντόπιας Piaggio που δεν ήταν άλλο… από το Beverly με 4,206 μον. Εδώ υπάρχει μια ακόμα έκπληξη, αφού το πιο καλο-πουλημένο Beverly στην Ιταλία δεν είναι το νεότερο και ισχυρότερο 350, αλλά το παλαιότερο και “ισχνότερο” 300! Ναι, οι Ιταλοί προτιμούν το 300άρι έναντι του 350, το πιθανότερο γιατί το Beverly 300 κοστίζει 4.700 ευρώ, ενώ το 350 κοστίζει 5.700 (το 350 ABS-ASR στα 6.200 ευρώ)… ή εκτός αν υπάρχει κάποιος άλλος λόγος που προτιμάται το 300άρι.

Στις επόμενες θέσεις ακολούθησαν τα Piaggio Liberty 125 με 3.499 μονάδες, Kymco Agility 125 με 3.049 και Beverly 350 με 2.871 μονάδες. Στην 9η θέση των πωλήσεων τερμάτισε το Yamaha Xenter 150 με 2.546 μονάδες και κολλητά πάνω του το Yamaha XMAX 400 με 2.226 μονάδες.

Στην κατηγορία των 50αριών σκούτερ πρώτο κατετάγη το Piaggio Liberty 50 4T με 2.034 μονάδες, ακολουθούμενο στενά από το Aprilia Scarabeo 50 2T με 1,954 μονάδες. Τετράχρονο, εναντίον δίχρονου… Τρίτη τερμάτισε η Vespa LX 50 4T 4V με 1.746 και τέταρτη μια άλλη Vespa με 1.654 η LX 50. Μονόλογος του Piaggio Group τα 50άρια.
Συνολικά πουλήθηκαν στην Ιταλία 101.109 σκούτερ ( -31.3 % συγκρινόμενα με το 2012), αλλά το 2012 ήταν η χρονιά που τα ιταλικά ταχυδρομεία αγόρασαν 15,611 σκούτερ, ενώ το ’13 απέκτησαν μόνο 1.172 κομμάτια.

X