Η Ελλάδα στην έκτη θέση των ευρωπαϊκών αγορών
Μπορεί η ελληνική αγορά μοτοσυκλετών να είναι από τις μικρότερες στην Ευρώπη, σε αντίθεση με την αγορά των σκούτερ που είναι από τις μεγαλύτερες. Ειδικά όταν τη συγκρίνουμε με τον πληθυσμό της Ελλάδας. Αλλά που βρισκόμαστε από πλευράς συνολικών πωλήσεων άραγε σε σχέση με τους γείτονές μας;
Αν πάρουμε τις ταξινομήσεις από το 2015, 2016 και 2017 οι μέσες πωλήσεις μοτοσυκλετών το χρόνο από 125 και πάνω κυβικών στην Ελλάδα φτάνουν τις 4.000 μονάδες περίπου. Τα παπιά είναι κοντά στις 7.000, ενώ τα σκούτερ… ψηλαφίζουν τις 20.000 μονάδες κατά μέσο όρο. Έχουμε καμία αντίρρηση για το ότι και η ελληνική αγορά είναι καταφανώς στραμμένη στα σκούτερ;
Χρησιμοποιώντας τα στοιχεία που παρέχονται από την ACEM (την ένωση ευρωπαίων κατασκευαστών) και τα νούμερα που αποστέλλονται από τις υπηρεσίες ταξινόμησης νέων πινακίδων κυκλοφορίας των διαφόρων χωρών, μπορούμε να προσδιορίσουμε τη θέση της ελληνικής αγοράς στην κατάταξη των πωλήσεων της Ευρώπης.
Σημειώνουμε ότι και οι ελληνικές πωλήσεις του 2017 παρουσίασαν πλασματικά νούμερα αφού ήταν κατά 30% μικρότερες στα χαρτιά, λόγω των πωλήσεων χιλιάδων μοντέλων Euro3, που δεν μέτρησαν στην καταγραφή.
Δείτε παρακάτω τον κατάλογο των ευρωπαϊκών χωρών και τις ταξινομήσεις τους για σκούτερ και μοτοσυκλέτες άνω των 50cc για το έτος 2017.
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΔΙΤΡΟΧΩΝ ΑΝΩ ΤΩΝ 50cc ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, 2017
Αυστρία: 24.893
Βέλγιο: 21.390
Βουλγαρία: Δ/Α
Γαλλία: 162.808
Γερμανία: 140.667
Δανία: 2.806
Ελλάδα: 28.852
Εσθονία: 511
Ισπανία: 136.180
Ιταλία: 204.579
Ιρλανδία: 1.311
Κροατία: 2.216
Κύπρος: Δ/Α
Λετονία: 624
Λιθουανία: 367
Λουξεμβούργο: 1.838
Μάλτα: Δ/Α
Μεγάλη Βρετανία: 97.713
Ολλανδία: 13.057
Ουγγαρία: 2.274
Πολωνία: 15.025
Πορτογαλία: 24.809
Ρουμανία: 1.115
Σλοβακία: 4.923
Σλοβενία: 2.269
Σουηδία: 9.716
Τσεχία: 12.330
Φινλανδία: 2.829
ΣΥΝΟΛΟ: 913.723
Βλέπουμε στον παραπάνω πίνακα ότι η Ελλάδα είναι η έκτη στη σειρά αγορά στην Ευρώπη από πλευράς ταξινομήσεων, ενώ οι πέντε προηγούμενες αγορές είναι οι παρακάτω, τις οποίες ακολουθούμε με μεγάλη διαφορά εμείς.
ΟΙ 5 ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ, 2017
1. Ιταλία: 204.579
2. Γαλλία: 162.808
3. Γερμανία: 140.667
4. Ισπανία: 136.180
5. Αγγλία: 97.713
Η Ιταλία εξακολουθεί να έχει σημαντικό προβάδισμα έναντι άλλων αγορών, με 204.579 μονάδες. Πολλοί παράγοντες εξηγούν το γιατί: Η Ιταλία έχει μεγάλη βιομηχανική κληρονομιά παραγωγής σκούτερ και μοτοσικλετών: Ducati, Piaggio, Aprilia, Vespa, Moto Guzzi, κλπ.
Η Ιταλία είναι μια καθαρά σκουτερίστικη αγορά, με τα ποσοστά τους να είναι κοντά στο 60% της συνολικής αγοράς (όπως και στην Ελλάδα).
Η Γαλλία κατέχει τη δεύτερη θέση, σε αρκετά καλή απόσταση από την Ιταλία, με 162.808 ταξινομήσεις μοτοσυκλετών και σκούτερ άνω των 50 cc (2017). Σε βιομηχανικό επίπεδο, η Γαλλία δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την Ιταλία ή τη Γερμανία και τη γιγαντιαία BMW. Η Yamaha-MBK και η Peugeot Scooters είναι οι δύο κύριες βιομηχανίες παραγωγής δίτροχων στην επικράτειά της. Ωστόσο, η γαλλική αγορά είναι πιο “πολυτάλαντη”, δεν μονοπωλείται από τα σκούτερ αφού σκούτερ και μοτοσυκλέτες βρίσκονται σε μια ισορροπία στις πωλήσεις.
Τρίτη είναι η Γερμανία που βασίζεται στη δύναμη της βιομηχανίας της BMW. Είναι επίσης μια αγορά που προσανατολίζεται προς τους μεγαλύτερους κυβισμούς μοτοσυκλετών. Τα σκούτερ στη Γερμανία, είναι πολύ λιγότερο δημοφιλή, σε σχέση με τις άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές.
Η Ισπανία βρίσκεται στην 4η θέση και εμφανίζει καλή ανάπτυξη, παρότι σε βιομηχανικό επίπεδο η χώρα έχει υποστεί κλείσιμο εργοστασίων, συμπεριλαμβανομένων των μονάδων ιαπωνικών εταιριών (Yamaha- Suzuki) και της ντόπιας Derbi (ιδιοκτησίας Piaggio).
Η Αγγλία κλείνει την πεντάδα. Η βιομηχανία της αντιπροσωπεύεται από την Triumph και μόνο, με δυο μικρότερες (Norton και CCM) να μην επηρεάζουν ιδιαίτερα την αγορά. Η αγγλική αγορά είναι πολύ χαρακτηριστική: τα σκούτερ δεν προτιμούνται (!), ενώ οι μεγάλου κυβισμού μοτοσυκλέτες είναι δημοφιλείς.