ΕΛΛΑΔΑ: Πωλήσεις Σκούτερ, Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2017

Μη θρηνείτε, ξεμπλέκει το κουβάρι…

Μπορεί το 2016 είχε να είχε κλείσει με αύξηση των ταξινομήσεων σκούτερ κατά 14,7% σε σχέση με το 2015, αλλά τα νούμερα ήταν πλασματικά, χαλώντας έτσι και τις στατιστικές του 2017. Κουβάρι, έτσι; Μην ανησυχείτε γιατί ξεμπερδεύεται…

Ο λόγος για το μπέρδεμα των αριθμών ήταν ότι το 2016 – επειδή έγινε προταξινόμηση μοντέλων Euro3 για νομικούς λόγους – αυτά μέτρησαν σαν “πώληση” του 2016, παρότι τελικά πωλήθηκαν – χωρίς να μετρούν στις στατιστικές – το 2017.

Με αυτό τον τρόπο χάλασαν οι στατιστικές του 2016 που “φούσκωσε” και έβγαλε πλασματική αύξηση, αλλά παράλληλα πειράχτηκαν και οι στατιστικές του 2017, που έβγαλε πλασματική πτώση και “ξεφούσκωσε”…

Άρα, πάμε για το 2018 που θα έχουμε και πάλι κανονικές ταξινομήσεις για να βγάλουμε μια άκρη ή εκτός αν, προσπαθώντας να βγάλουμε πιο ψύχραιμα συμπεράσματα… αθροίσουμε τις δυο χρονιές, 2016 και 2017, και βγάλουμε έναν μέσο όρο για το κάθε έτος. Δεν είναι αλχημεία, είναι απλή σκέψη που δίνει τα παρακάτω νούμερα και καλύτερη εικόνα του συνόλου.

Ταξινομήσεις ανά έτος

2015… Σκούτερ 19.458 μονάδες (επί συνόλου 34.485 μονάδων)

2016… Σκούτερ 22.320 μονάδες (επί συνόλου 41.520 μονάδων)

2017… Σκούτερ 17.873 μονάδες (επί συνόλου 28.852 μονάδων)

Έτσι αν αθροίσουμε τις ταξινομήσεις των σκούτερ του 2016 και του 2017 θα έχουμε ένα σύνολο 40 χιλιάδων περίπου μονάδων, άρα κοντά στις 20 χιλιάδες μονάδες ο κάθε χρόνος. Δηλαδή σχεδόν ίδιες με του 2015.

Το ίδιο ισχύει κι αν αθροίσουμε το σύνολο της αγοράς των δύο τελευταίων ετών και μετά το διαιρέσουμε δια δύο, με 35 χιλιάδες το έτος κατά μέσο όρο. Αυτό το σκεπτικό αποδεικνύει ότι η αγορά δίτροχων (σκούτερ-μοτοσυκλετών-παπιών) και ATV είναι σταθερή τα τρία τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.

Κι αυτό αποτελεί απάντηση, αν θέλετε, προς στους συναδέλφους δημοσιογράφους που μιλούν για τη “μεγάλη πτώση” της αγοράς…


Πάμε να δούμε τώρα ψυχρά νούμερα – που όπως είπαμε δεν αποτυπώνουν απαραίτητα την πραγματικότητα της περσινής αγοράς: οι συνολικές ταξινομήσεις από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2017 όλων των σκούτερ δίτροχων και τρίτροχων, μοτοσυκλετών και παπιών, αλλά και τετράτροχων ATV στην Ελλάδα έφτασε συνολικά τις 28.852 μονάδες, σημειώνοντας “πτώση” -30%, σε σύγκριση με το περσινό αντίστοιχο διάστημα, που είχαν απορροφηθεί από την αγορά συνολικά 41.520 μονάδες.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πτώσης σημείωσε η κατηγορία των παπιών με -56% (χιλιάδες προταξινομημένα παπιά το 2016 και τεράστια αύξηση) και των ATV με -55%, τη στιγμή που τα σκούτερ είχαν πτώση της τάξης του -20%. Οι μοτοσυκλέτες πάντως… έκπληξη… είχαν θετικό πρόσημο με +3,5% αύξηση.

Δείτε όμως πιο κάτω τα ποσοστά της κατηγορίας των σκούτερ, σε σύγκριση με τις υπόλοιπες κατηγορίες για το 2017

Ταξινομήσεις 2017, ποσοστά κατηγοριών

Σκούτερ… 17.873 μονάδες… 61 %

Παπιά…. 5.196 μονάδες… 18 %

Μοτοσυκλέτες… 4.053 μονάδες… 14 %

ATV1.326 μονάδες… 4,6 %

ΣΥΝΟΛΟ: 28.852 μονάδες

Το μερίδιο των σκούτερ στο σύνολο της ελληνικής αγοράς εκτινάχθηκε στο 61% το 2017, από το 53% που ήταν το 2016!

Κατηγορία σκούτερ

Κι ενώ πέρυσι όλες οι εταιρίες σκούτερ έκλειναν τη χρονιά με θετικό πρόσημο (Peugeot +68%, Vespa με +40%, η Honda με +33%, η Piaggio με +23%, η Kymco με +21%, η SYM +10%, όπως και η Yamaha με +10%) το 2017 έδειχνε ακριβώς τα αντίθετα με τις μειώσεις να ξεκινούν από το -3.5% για την Piaggio και να φτάνουν τα -56% για την Daytona.

Την πρώτη θέση στις πωλήσεις σκούτερ στην Ελλάδα το 2017 κατέκτησε για άλλη μια χρονιά η SYM με 5.560 μονάδες (6.360 μον. το 2016 και ποσοστό 28,5%) επί του συνόλου των πωλήσεων, κατακτώντας ποσοστό 31% της αγοράς.

Δεύτερη ήταν η Piaggio με 4.411 πωλήσεις (4.574 το ’16, και ποσοστό 20% της αγοράς) με ποσοστό 25%.

Ακολούθησε η Honda με 2.464 μονάδες (2.976 το ’16 και 13,3%) και ποσοστό 14%. Τέταρτη ανέβηκε η Yamaha με 1.773 μονάδες (2.283 το 2016 και 10,2 % της αγοράς) με ποσοστό και πάλι 10 %.

Πέμπτη ήταν η Kymco με 1.336 μονάδες (2.367 το ’16 και 10,6%) και το 8,0 % της πίτας των σκούτερ.

Ιανουάριος-Δεκέμβριος 2017: Η κατάταξη των εταιριών

  1. SYM5.560 μον… 31 %
  2. Piaggio… 4.416… 25 %
  3. Honda2.464… 14 %
  4. Yamaha… 1.773… 10 %
  5. Kymco… 1.336… 8 %
  6. Vespa468… 3 %
  7. Daytona247… 1,4 %
  8. Peugeot233… 1,3 %
  9. Keeway… 190… 1,0

  10. Aprilia82… 0,5%

ΣΥΝΟΛΟ:  17.873 μονάδες

Πηγή: ΣΕΑΑΔ

Μείνετε συντονισμένοι γιατί θα ακολουθήσει κι άλλο άρθρο, με περαιτέρω ανάλυση των ταξινομήσεων της χρονιάς που πέρασε