fbpx

YAMAHA: ΕΝΑ SCOOTER ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

Έρχεται το 2013, το νέο, οικονομικό 125άρι

 Ένα νέο τετράχρονο σκούτερ ετοιμάζει η Yamaha για το 2013, που σαν σκοπό έχει να χτυπήσει την κρίση, που θα είναι οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου και εύκολο στη χρήση. “Σε απάντηση στις απαιτήσεις του κόσμου για φθηνότερη, εύκολη μετακίνηση, που παράλληλα είναι αξιόπιστη και εμφανίσιμη, η Yamaha ετοιμάζει ένα νέο σκούτερ που θα εμπίπτει στην κατηγορία entry-level (βλ. αρχαρίων) τετράχρονων 125αριών. Ελαφρύ, ευκολο-οδήγητο, με εύχρηστο επίπεδο δάπεδο, καλές επιδόσεις και την ποιότητα Yamaha”.

Τα παραπάνω ανακοινώθηκαν επίσημα από τη Yamaha στο Σαλόνι της Κολωνίας, στη Γερμανία και αφορούν στην παρουσίαση ενός νέου σκούτερ 125 κυβικών που θα εμφανιστεί το καλοκαίρι του 2013, αφού πρώτα προσαρμοστεί στις ευρωπαϊκές απαιτήσεις από πλευράς εξοπλισμού και χρωμάτων, κι αυτό γιατί θα πρόκειται για προσαρμογή υπάρχοντος μοντέλου που ήδη κυκλοφορεί στην Ασιατική αγορά και συγκεκριμένα στην Βιετναμέζικη αγορά.

Τα περιοδικά του εξωτερικού μιλούν για ένα μοντέλο που είναι ήδη διαδεδομένο και δημοφιλές στην Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ, ως Filano στην πρώτη και ως Nozza στη δεύτερη χώρα. Το Yamaha Nozza είναι εκείνο το συμπαθητικό σκουτεράκι που είχαμε παρουσιάσει στο SCOOTERNET πριν από έξι μήνες, με τίτλο “για τις καλλονές του Βιετνάμ”, (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε) αφού στους συγκεκριμένους χρωματισμούς και λόγω τοποθέτησης προϊόντος από την τοπική Yamaha, απευθυνόταν στο ασθενές φύλο. Για το ασθενές φύλο για την Ασία και για τα “ασθενή εισοδήματα” για την Ευρώπη και την Ελλάδα δηλαδή…

Tετράχρονος αερόψυκτος κινητήρας και ταμπούρο στον πίσω τροχό

Tετράχρονος αερόψυκτος κινητήρας και ταμπούρο στον πίσω τροχό

Σύμφωνα με πληροφορίες λοιπόν το Nozza ταιριάζει και στις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς και υπολογίζεται να πουλιέται εδώ μέσα στο καλοκαίρι του 2013, με άλλο όνομα και κυρίως με τιμή που δεν θα ξεπερνάει τις 2.000 ευρώ. Η τιμή αυτή διαμορφώνεται υποχρεωτικά, από την επιθετική πολιτική του “παγκόσμιου σκούτερ” που δημιούργησε η Honda, δηλαδή του Vision 110. Η φιλοσοφία του “σκέτου Vision” όπως το προτιμά να το αποκαλεί η Honda αφορά στη δημιουργία ενός σκούτερ που κατασκευάζεται σε χώρα με φθηνά εργατικά (την Κίνα στην προκειμένη περίπτωση) με απλό μεν, αλλά τεχνολογικά εξελιγμένο κινητήρα.

Δισκόφρενο μπροστά και ανοικτός αποθηκευτικός χώρος πίσω από την ποδιά

Δισκόφρενο μπροστά και ανοικτός αποθηκευτικός χώρος πίσω από την ποδιά

Το “παγκόσμιο όραμα” Vision διατίθεται ήδη σε πολλές αγορές του κόσμου, σε μερικές μάλιστα με διαφορετικό όνομα (Dio) και χρησιμοποιεί τον αερόψυκτο κινητήρα των 108 κυβικών, που μπορεί να χαρακτηριστεί σαν “universal”, αφού μπορεί να φιλοξενηθεί και σε άλλα μοντέλα – κάτι που ισχύει και συμβαίνει ήδη και με τους κινητήρες των PCX 125/150 eSP – idling stop.

Η εμφάνιση του νέου, για την Ευρώπη, σκούτερ της Yamaha διαφοροποιείται από το “αιχμηρό” Honda Vision, όπως βλέπουμε όλοι, αφού η Yamaha προτιμά να κινηθεί προς το νεο-ρετρό στιλ και θα προστεθεί δίπλα στη γκάμα των BW’s, Cygnus X και Xenter 125.

O κινητήρας της Yamaha εμφανίζει μεγάλες ομοιότητες με αυτόν της Honda. Είναι απλός στην κατασκευή, τετράχρονος με έναν εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες, τροφοδοτείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό και ψύχεται από φτερωτή αφού είναι αερόψυκτος. Ο κυβισμός του είναι 113 κυβικά και όχι 125, όπως ανακοινώνεται και η απόδοσή του φτάνει τους 7,2 ίππους στις 7.500 σ.α.λ, με την μέγιστη ροπή να εμφανίζεται 2.000 στροφές χαμηλότερα.

Οι τροχοί του είναι 12 ιντσών και το δάπεδο επίπεδο, ενώ στα φρένα συναντάμε έναν δίσκο μπροστά και ένα ταμπούρο πίσω, όπως συνηθίζουν να κάνουν τα οικονομικά σκούτερ. Κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενηθεί ένα φουλφέις κράνος, ενώ η τάπα του ρεζερβουάρ βενζίνης βρίσκεται στην ποδιά. 

Με συνολικό μήκος στα 1.795mm και πλάτος στα 685, το οικονομικό, απλό, ρετρό σκούτερ της Yamaha με τους 12άρηδες τροχούς, θα ταιριάξει σε μεγάλο εύρος σωματότυπων, από τα χαμηλά αναστήματα μέχρι και τα υψηλότερα (σε συνδυασμό με το ύψος σέλας που είναι 755 χιλιοστά), ενώ το βάρος του φτάνει δύο κιλά πριν τα 100, στα 98kg. Στα ακόμα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία, σημειώνουμε τα 2 λιτρα κατανάλωσης, που ανακοινώνει η εταιρία, στα 100 χιλιόμετρα, τα οποία θα προσφέρουν αυτονομία πάνω από 220 χιλιόμετρα, αφού το ντεπόζιτο χωράει 4,4 λίτρα

X