fbpx

ΜΟΝΤΕΛΟ 2013: SUZUKI BURGMAN 650

O στρατηγός Μπέργκμαν… και η ανανέωσή του

Το Suzuki Burgman 650, ένα από τα μεγαλύτερα σκούτερ σε κυβισμό στον κόσμο και ένα από τα πολυτελέστερα ανανεώθηκε για το 2013. Δέκα χρόνια μετά από τη μέρα που πρώτο-εμφανίστηκε στην αγορά.

Δέκα χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση η δεύτερη έκδοση εμφανίζεται σαν βελτίωση και όχι σαν ριζική ανανέωση. Το όνομα του σκούτερ, Burgman, συνδέθηκε με την πολυτέλεια και την κορυφαία ποιότητα στην κατηγορία των maxi scooter. Πέρα από τις “αρχοντικές” διαστάσεις και τον μεγάλο δικύλινδρο κινητήρα, το Burgman 650 ήταν το maxi scooter που εισήγαγε στον κόσμο των σκούτερ την ημιαυτόματη μετάδοση, με τη δυνατότητα για τον αναβάτη να μπορεί να επιλέξει μεταξύ αυτόματης και χειροκίνητης.

Η ανανέωση του πολυτελούς σκούτερ της Suzuki ήταν μια είδηση που περιμέναμε να ακούσουμε εδώ και καιρό και σίγουρα είναι ένα από τα μοντέλα που κλέβουν τα φώτα της δημοσιότητας στο σαλόνι της Κολωνίας. Η γερμανική αγορά άλλωστε ήταν πάντοτε σημαντική για τη γιαπωνέζικη φίρμα, αφού παραδοσιακά η Suzuki είναι πολύ δυνατή εκεί.

Οι βελτιώσεις του Burgman 650 του 2013 είναι φανερές στην εμφάνισή του, που έχει αλλάξει σε όλα τα σημεία, αλλά και όχι τόσο φανερές κάτω από τα πλαστικά του, ενώ οι γραμμές έχουν εκμοντερνισθεί, έχουν λεπτύνει, ενώ νέα είναι και η σχεδίαση των πολυεδρικών προβολέων, αλλά και των οπίσθιων φωτιστικών σωμάτων, ενώ γίνεται χρήση λαμπών LED στα ενσωματωμένα – όπως και πριν – στους καθρέφτες, φλας .

Ο δικύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας των 638cc είναι εφοδιασμένος με βελτιωμένο ψεκασμό (Suzuki PAIR) και καταλύτη, ενώ η μετάδοση έχει εξελιχθεί – προσφέροντας μείωση στην κατανάλωση κατά 15% – παραμένοντας η γνωστή SECVT (Suzuki Electronically-controlled Continuously Variable Transmission), με επιλογές μεταξύ δύο αυτόματων μεταδόσεων (Drive ή Power), είτε εντελώς χειροκίνητη. Νέος είναι και ο σιγαστήρας της εξάτμισης (τελικό τμήμα) με τριγωνική διατομή, καθώς και το αλουμινένιο ψαλίδι.

Tο νέο Burgman 650 διαθέτει μια νέα ένδειξη στα – επίσης ανανεωμένα – όργανα, την Eco Drive, που υποδεικνύει την οδήγηση με την πιο μικρή οικολογική “ζημιά”, άρα πρόκειται για μια λυχνία που ανάβει όταν το σκούτερ οδηγείται αποδίδοντας το μέγιστο με την μικρότερη κατανάλωση. Το Eco Drive δεν βελτιστοποιεί την κατανάλωση, απλά σηματοδοτεί την καλύτερη εκμετάλλευση του καυσίμου, βοηθώντας τους αναβάτες να μειώνουν την κατανάλωση του κινητήρα.

Το βελτιωμένο SECVT χρησιμοποιεί νέους δίσκους συμπλέκτη, που προσφέρουν μεγαλύτερη αξιοπιστία και καλύτερη λειτουργία.Το μεταξόνιο είναι μεγάλο στα 1595mm, το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι προσφέρει 110mm διαδρομής, ενώ τα δύο αμορτισέρ πίσω προσφέρουν διαδρομή τροχού 100mm. O μπροστινός τροχός είναι 15 ιντσών, ο οπίσθιος 14″ και τα ελαστικά είναι 120/70 και 160/60 αντίστοιχα.

Ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα του BURGMAN 650 έχει χωρητικότητα 50 λίτρων και μπορεί να χωρέσει δύο κράνη φουλφέις, ενώ παράλληλα υπάρχουν κι άλλα τρία ντουλαπάκια κάτω από το τιμόνι, ένα εκ των οποίων έχει και παροχή ρεύματος.

Η ζελατίνα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη, ενώ οι καθρέφτες παραμένουν όπως και πριν, δηλαδή ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι με το πάτημα ενός κουμπιού. Η μεγάλη σέλα του αναβάτη ρυθμίζεται ως προς το μαξιλαράκι της κατά 50mm, έτσι ώστε να ταιριάζει στον εκάστοτε σωματότυπο, χωρίς τη χρήση εργαλείων.

Η προστασία κατά της κλοπής λέγεται Suzuki Advanced Immobilizer System (SAIS) και χρησιμοποιεί ηλεκτρονική ταυτότητα στο κλειδί του ιδιοκτήτη, ενώ ο κεντρικός διακόπτης προστατεύεται από μαγνητική φραγή, που ανοίγει μόνο με το δικό της κλειδί.

Τρεις δίσκοι με ABS αναλαμβάνουν τον τομέα της επιβράδυνσης, με το νέο σύστημα αντιμπλοκαρίσματος να ζυγίζει κατά 55% λιγότερο από το προηγούμενο μοντέλο. Παράλληλα για ασφαλές παρκάρισμα του σκούτερ υπάρχει και χειρόφρενο. Τα γκριπ είναι θερμαινόμενα, ενώ με το πάτημα ενός κουμπιού ενεργοποιείται και η θερμαινόμενη σέλα για αναβάτη και συνεπιβάτη. Ο τελευταίος διαθέτει και πλάτη/μαξιλάρι για την στήριξή του.

Ο στρατηγός Μπέργκμαν ανανεώθηκε λοιπόν και είναι έτοιμος για μάχες στη μεγάλη κατηγορία των σκούτερ, με όπλο του την απόδοσή του σε τουριστικούς προορισμούς.

(πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε την πλήρη δοκιμή του παλαιότερου Suzuki Burgman 650)

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:Δεν έχει ανακοινωθεί
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Δικύλινδρος, τετράχρονος, υδρόψυκτος, με 2ΕΕΚ, κυβισμού 638cc
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:Δεν ανακοινώνεται
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ. 110 χλστ./Ένα αμορτισέρ, διαδρ. τροχού 100 χλστ.
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δύο δίσκοι/ Ένας δίσκος
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών/14 ιντσών (ελαστικά 120/70 μπροστά, 160/60 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.590 χλστ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:750 χλστ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:15.0 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:Δεν ανακοινώνεται
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Σφακιανάκης AEBE, Σιδηροκάστρου 5-7 & Πύδνας, Αθήνα, 210 3499000