Μικρά, αλλά αποτελεσματικά
Η επιλογή του κατάλληλου μοντέλου σκούτερ είναι το πρώτο ζήτημα. Η επιλογή κυβισμού το αμέσως επόμενο. Σε αυτό το άρθρο αναπτύσσουμε τα πλεονεκτήματα μιας αγοράς σκούτερ 125 κυβικών, που είναι από τους πρωταγωνιστές της κίνησης των πόλεων. Γιατί τα 125άρια… Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Kymco
Είναι ελαφρύτερα και ευκολότερα στην οδήγηση
Είναι συνήθως μικρά και ελαφριά, από όλα τα υπόλοιπα σκούτερ της αγοράς, με γρήγορα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, “εύκολο” τιμόνι, μικρό μήκος, ύψος σέλας και το σημαντικότερο χαμηλό βάρος, κι έτσι μπορούν να οδηγηθούν από τους πάντες. Οι αρχάριοι τα καταφέρνουν, οι μέσης ικανότητας τα φχαριστιούνται, οι έμπειροι τα έχουν για παιχνίδι.
Δεν καταναλώνουν πολλή βενζίνη – Δεν είναι ακριβά στη συντήρηση
Η κατανάλωση βενζίνης ενός 125άρη κινητήρα είναι χαμηλότερη από την κατανάλωση ενός κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού. Για να γίνει η σωστή σύγκριση πρέπει να βάλουμε βεβαίως συγκρίσιμους κινητήρες, δηλαδή δυο σκούτερ του ίδιου κατασκευαστή, της ίδιας οικογένειας 125 και 150 κυβικών π.χ., που να έχουν το ίδιο σύστημα τροφοδοσίας.Επίσης, συνήθως η συντήρηση ενός σκούτερ μικρότερου κυβισμού είναι λιγότερο δαπανηρή από τη συντήρηση ενός μεγαλύτερου.
Είναι ιδανικά για κίνηση στην πόλη
Μπορεί να “μην έχουν πολύ γκάζι” όπως λέγεται στην ορολογία του χώρου, αλλά αυτό δεν αποτελεί κανένα μεγάλο μειονέκτημα, γιατί οι ταχύτητες κίνησης στις μεγαλουπόλεις είναι συγκεκριμένες και μέσες-άκρες κοινές για όλους.
Μπορεί ένα 125 να υστερεί στις εκκινήσεις στα φανάρια ας πούμε, μπορεί οι επιδόσεις τους να είναι χαμηλότερες από αυτές των 150αριών, 200αριών, κ.λπ., αλλά σε τελική ανάλυση σε πηγαίνουν στη δουλειά σου, στον προορισμό σου στον ίδιο χρόνο όπως και τα μεγαλύτερα σκούτερ… σχεδόν. Το “σχεδόν” σημαίνει λίγα λεπτά αργότερα…
Οι ταχύτητες που αναπτύσσονται μέσα σε μια πόλη είναι συγκεκριμένες και το φαινόμενο σκούτερ και μοτοσυκλετών διαφόρων κυβισμών να κινούνται τελικά μαζί – με την ίδια ταχύτητα – το ένα πίσω από το άλλο είναι πολύ συνηθισμένη. Και όταν έρθουν τα δύσκολα μποτιλιαρίσματα και οι επιτόπιοι ελιγμοί, η ευελιξία και το χαμηλό βάρος των 125αριών τα κάνει άπιαστα… απ’ οτιδήποτε άλλο κινείται σε δύο τροχούς.
Τα προτιμούν και όλοι οι Ευρωπαίοι…
Η Ευρώπη αγοράζει εκατοντάδες χιλιάδες 125άρια κάθε χρόνο για διάφορους λόγους. Πρώτα γιατί τα 125άρια είναι το επόμενο βήμα μετά τα 50άρια, τα οποία μην τα βλέπετε απλώς σαν “μοτοποδήλατα”, αλλά σαν την πρώτη και βασικότερη δίτροχη μηχανοκίνηση. Έπειτα γιατί τα σκούτερ και τις μοτοσυκλέτες 125 κυβικών στην Ευρώπη μπορεί να τα οδηγήσει κάποιος με δίπλωμα αυτοκινήτου, άρα είναι εξαιρετικά δημοφιλή.
Με αυτό τον ευνοϊκό νόμο οι αυτοκινητιστές της Ευρώπης γλιτώνουν αρκετά χρήματα και την ταλαιπωρία των εκ νέου πρακτικών εξετάσεων και γενικά όλη τη χρονοβόρα διαδικασία που εμείς υπομένουμε στην Ελλάδα… όπου βεβαίως με δίπλωμα αυτοκινήτου ούτε ποδήλατο… ούτε μοτοποδήλατο δεν μπορούμε να οδηγήσουμε.
Εδώ είναι σαφής η διαφορά των ευρωπαϊκών και ελληνικών κυβερνήσεων και των νομοθετών τους: οι πρώτοι θέλουν να λύσουν το κυκλοφοριακό, το ενεργειακό και το πρόβλημα της μόλυνσης των πόλεών τους, ενώ οι δεύτεροι δεν θέλουν να πάψουν να υποστηρίζουν τον χώρο του αυτοκινήτου, για πολλούς λόγους.
Τα 125άρια είναι ιδανικά για μικρές, καθημερινές αποστάσεις
Δεν είναι απαραίτητα ούτε 400, ούτε 500 κυβικά για να διανύουμε μικρές αποστάσεις απλής μετακίνησης, εκτός αν: είτε μας περισσεύουν τα χρήματα, είτε θέλουμε έντονες επιταχύνσεις, είτε “δεν μπορούμε να φανταστούμε τους εαυτούς μας πάνω σε μικρό σκούτερ”.
Είναι αυτή η λεπτή γραμμή μεταξύ ανάγκης και επιθυμίας. Άλλοι αγοράζουν με στόχο την λειτουργικότητα, άλλοι ικανοποιούν επιθυμίες. Ένα 125άρι σκούτερ, ειδικά όταν χρησιμοποιείται σαν μεταφορικό μέσο, κάνει περίφημα τη δουλειά του: οικονομικά, εύκολα και αποτελεσματικά… μέρα μπαίνει-μέρα βγαίνει.