Το sport 300άρι
Με έναν κινητήρα που “δεν πιάνεται” από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό της κατηγορίας των 300αριών, το Kymco People Gti 300 προσφέρει πλέον και περισσότερη ασφάλεια, μέσω της προσθήκης συστήματος ABS στα φρένα του. Κι έτσι το καλό γίνεται ασφαλέστερο… με τιμή στα 4.385 ευρώ. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης
Το πλεονέκτημα του Kymco People Gti 300 εδώ και τέσσερα χρόνια, από τότε που το παρουσιάσαμε στο Scooternet, ήταν και είναι ο ισχυρός “φουλ 300άρης” κινητήρας του, που διαθέτει 299 κυβικά εκατοστά, έναντι των 280αριών του ανταγωνισμού και φυσικά η ιπποδύναμή που ανακοινώνεται στους 28,8 ίππους.
Αυτό ήταν γνωστό από το παρελθόν, ενώ τώρα το GTi επανέρχεται με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος στα φρένα του, προσαρμοζόμενο στο σήμερα και τις απαιτήσεις του.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Πρόκειται για τον γνωστό, καλό κινητήρα της Kymco τον G5 με κυβισμό 299 κυβικών εκατοστών, όπως είπαμε παραπάνω και τροφοδοτείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό. Με ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία και ιπποδύναμη 29 ίππων στις 7.750 rpm και ροπή 3,1 kgm στις 6.250 rpm.
Oι διαστάσεις του είναι σχεδόν τετράγωνες (72,9x72) είναι υγρόψυκτος, με έναν εκκεντροφόρο και 4 βαλβίδες κάτι που φαίνεται όταν ανέβουν οι στροφές. Η μετάδοση είναι φυσικά αυτόματη, CVT φυγοκεντρικού τύπου.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Η επιθετική “γωνιώδης” αισθητική του Kymco People Gti 300 ABS έχει αντέξει στο πέρασμα του χρόνου μιας και ισορροπεί μεταξύ του σπορ και του κλασικού, δίνοντας αίσθηση ενός γρήγορου σκούτερ.
Η ποδιά κατεβαίνει χαμηλά, το μπροστινό φτερό είναι γαμψό, τα φλας-led είναι ενσωματωμένα στην ποδιά, ο προβολέας στέκεται ψηλά στο φανάρι, τα πλαϊνά καπάκια του δημιουργούν καμπύλες με ένα μυώδες νεύρο να τα διατρέχει.
Η ποιότητα κατασκευής είναι παντού καλή, μόνο λίγες λεπτομέρειες ξενίζουν το μάτι του παρατηρητή, όπως για παράδειγμα το στρογγυλό αυτοκόλλητο μέσα από το τζάμι στο κέντρο του κοντέρ και το χαμηλής ποιότητας πλαστικό της μαύρης “γρίλιας” κάτω από τον προβολέα.
ΜΕΓΕΘΟΣ-ΒΑΡΟΣ: Το Kymco People Gti 300 ABS είναι ένα “άνετης” εργονομίας scooter μεσαίων διαστάσεων σκούτερ, που μόλις καθίσεις πάνω του σου δίνει την εντύπωση ότι είναι μεγαλύτερο.
Είπαμε είναι σχεδιασμένο για ευρωπαϊκά αναστήματα και δεν ξεχνάμε ότι η αγορά της Ιταλίας αποτελεί και το μεγαλύτερο δέλεαρ για την Kymco, όπου τα Honda SH 300 πετυχαίνουν πολύ μεγάλα νούμερα πωλήσεων. Το βάρος του φτάνει τα 177 κιλά γεμάτο.
ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Όπως είπαμε και παραπάνω οι τροχοί είναι αμφότεροι 16άρηδες (με 5 διπλά μπράτσα) και τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 110/70 και 140/70 μπροστά και πίσω.Τα ελαστικά είναι της Maxxis και γλιστρούν όταν πιεστούν.
Τα φρένα είναι δισκόφρενα μπροστά και πίσω, διαμέτρου 260 χιλιοστών με 3έμβολη δαγκάνα μπροστά και 2έμβολη πίσω.
Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό, με ανάποδο νύχι και μονή πλάκα στήριξης, με καλάμια διαμέτρου 37 χιλιοστών και έχει ικανή διαδρομή 110 χιλιοστών. Πίσω υπάρχουν δύο αμορτισέρ που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων τους και δίνουν διαδρομή τροχού 100 χιλιοστών.
ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Η θέση οδήγησης θυμίζει τα custom power cruisers, με τη σέλα χαμηλά, τον κορμό όρθιο, τα πόδια ανοίγουν πάνω από τις 90 μοίρες (δηλαδή άνετα) και κάπως μπροστά, ενώ τα χέρια είναι ψηλά τοποθετημένα.
Χώρος υπάρχει πολύς για τα πόδια στο δάπεδο καθώς και από τα γόνατα μέχρι το τιμόνι.
ΤΙΜΟΝΙ: Ψηλά το τιμόνι βάζει τους πήχεις “να ανηφορίσουν”. Η ακτίνα στροφής του τιμονιού είναι ικανοποιητική για “ψηλόροδο” scooter.
ΣΕΛΑ: Χαμηλά είναι τοποθετημένη η σέλα, και διαθέτει καλής ποιότητας αφρώδες και αντιολισθητικό κάλυμμα. Λόγω σχεδίασης με φάλτσα κομμένα τα πλαϊνά της η στήριξη των μαλακών μορίων γίνεται σε περιορισμένη επιφάνεια, αλλά ευτυχώς υπάρχει υποστήριξη στην περιοχή της μέσης.
ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Καλή ποσότητα αφρώδους σέλας και καλό μέγεθος, με τα πόδια σε βολικές γωνίες να πατούν πάνω σε μεγάλα μαρσπιέ. Υπάρχουν και χειρολαβές για τη στήριξή του.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Δεν υπάρχει παρά μια διακοσμητική ζελατίνα, αλλά το ύψος του τιμονιού και η ποδιά προστατεύουν αρκετά το σώμα του αναβάτη.
ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Μικρό αποθηκευτικό χώρο έχει το Kymco People Gti 300 ABS κάτω από τη σέλα κι αυτό γιατί το ύψος της έχει κατέβει χαμηλότερα του ανταγωνισμού στα 775 χιλιοστά.
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Ο ήσυχος κινητήρας και η πολύ καλή λειτουργία του σε κάνουν να νομίζεις ότι πρόκειται για “αρνάκι”. Είναι οι κραδασμοί που εμφανίζονται στο ρελαντί (και μόνο) που σε προϊδεάζουν ότι κάτι γίνεται εκεί κάτω στα σωθικά του Kymco.
Αυτό που γίνεται δεν το αντιλαμβάνεσαι άμεσα στο άνοιγμα του γκαζιού γιατί οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν προτιμήσει μια (επίσης χαμηλού θορύβου) “μακριά” μετάδοση ήπια και προοδευτική που δείχνει να “δαγκώνει” μετά τα 30 km/h. Αυτό δε σημαίνει ότι το Kymco People Gti 300 ABS είναι αργό (όπως θα διαβάσετε παρακάτω στο κεφάλαιο των επιδόσεων – το αντίθετο συμβαίνει).
Από τα 30 km/h και πάνω ο 4βάλβιδος κινητήρας μπαίνει στην καλή του περιοχή και τινάζει δυναμικά το σύνολο μπροστά όπως λίγα σκούτερ στη πόλη. Η εξαιρετική απόκριση διατηρείται μέχρι τα 90 κι από κει και πάνω ο κινητήρας συνεχίζει να ανεβάζει χιλιόμετρα ακούραστος (πιο αργά) μέχρι τα 150 km/h.
Η σταθερότητα του στιβαρού, αν και λίγο αργού στους ελιγμούς στις χαμηλές ταχύτητες, Kymco People Gti 300 ABS είναι παρούσα παντού. Το χαρακτηριστικό στυλ στριψίματος του GΤi συνεχίζει να υπάρχει φυσικά: οι αντιδράσεις του τιμονιού είναι πιο αργές απ’ ότι το πίσω μέρος του σκούτερ, όπως και στο παρελθόν.
Τα φρένα είναι για άλλη μια φορά υψηλής απόδοσης, ένα πολύ καλό μπροστινό δισκόφρενο κι ένα εξίσου καλό πίσω φρένο δίνουν υψηλά επίπεδα ασφαλείας, με τη συμβολή του ABS να είναι διακριτική και όση πρέπει-εκεί που πρέπει κάνοντας τον τομέα πέδηση του Kymco People Gti 300 ABS εξαιρετική.
Οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων δίνουν καλό έλεγχο στο πέρασμα από λακκούβες, ειδικά το μπροστινό σύστημα, μιας και τα αμορτισέρ πίσω θα έπρεπε να είναι πιο μαλακών ρυθμίσεων για να προσφέρουν άνεση στους ελληνικούς δρόμους.
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Δεν θα είχαμε καμία αντίρρηση να γυρίσουμε την Ελλάδα πάνω στη σέλα ενός Kymco People Gti 300 ABS αφού διαθέτει επιδόσεις, σταθερότητα και ικανότητες που βοηθούν στις μεγάλες διαδρομές.
Θα ταξιδεύαμε μόνοι, φορτώνοντας αρκετά στο πίσω μέρος (κάνοντας έτσι την ανάρτηση να δουλέψει καλύτερα), κρατώντας τις ταχύτητες από τα 100 μέχρι τα 130 km/h στο κοντέρ.
Το 9λιτρο ντεπόζιτο καυσίμου θα δώσει αυτονομία, κοντά στα 200-220 χιλιόμετρα, αναλόγως της όρεξης του δεξιού καρπού…
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Ο δυνατός κινητήρας αποδίδει 22,5 ίππους στο δυναμόμετρο, “στον τροχό” τη στιγμή που τα υπόλοιπα “300άρια” δείχνουν κοντά στους 20 ίππους. Το μόνο παρόμοιο σκούτερ που κερδίζει το Kymco People Gti 300 ABS είναι το Piaggio Beverly 350 με κινητήρα 330cc, που αποδίδει δύο ίππους παραπάνω.
Τα 400 μέτρα το Kymco τα διανύει σε 16,6 δευτερόλεπτα, με ταχύτητα εξόδου τα 125km/h.
H πραγματική τελική ταχύτητα μετρήθηκε στα 145 km/h, ενώ στη δοκιμασία φρεναρίσματος 50 km/h-0 χρειάστηκε 10 μέτρα απόσταση φρεναρίσματος και στα 90km/h -0 πέτυχε 33 μέτρα. Η μέση κατανάλωση ήταν 4,2 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.
ΤΕΛΙΚΑ…
Το ταχύ Kymco People GTi 300 ΑΒS παρότι κατασκευασμένο στην Ταϊβάν, είναι ένα γνήσιο τέκνο της ευρωπαϊκής σχολής σκούτερ με σπορ καταβολές και τσαγανό στον χαρακτήρα του.
Ξεχωρίζει στα φανάρια και στην τελική ταχύτητα, επιδεικνύοντας μεγάλη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Είναι για τον πολύ κόσμο (People) είναι και για αυτούς που θέλουν να τρέχουν (GTi). Kινείται μέσα στην πόλη, ταξιδεύει και έξω από αυτήν, δείχνοντας προσαρμοστικότητα και πολλά ταλέντα.
ΟΡΓΑΝΑ: Μονό και αναλογικό είναι το στρογγυλό κοντέρ στο κέντρο των οργάνων. Ψηφιακό πολυ-όργανο βρίσκεται κάτω από το κοντέρ και συνολικά υπάρχουν ενδείξεις: ώρας, στάθμης βενζίνης, θερμοκρασίας, μερικός, ολικός χιλιομετρητής.
ΦΩΤΑ-ΚΟΡΝΑ-ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Φώτα καλής απόδοσης σε ένταση και δέσμη και στις δύο σκάλες. Η κόρνα βγάζει έναν μπάσο ήχο και οι διακόπτες είναι πλήρεις κλασικής σχεδίασης και εργονομικοί. Σημαντικό ότι στους διακόπτες υπάρχει kill switch και ενεργοποίησης φώτων.
ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Ξεκλειδώνεις τη σέλα από τον κεντρικό διακόπτη, κατεβαίνεις από τη σέλα και την ανοίγεις.
ΣΤΑΝΤ-ΣΧΑΡΑ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Εύκολο το πλάγιο στάντ, λίγο πιο “βαρύ” το κεντρικό. Οι χειρολαβές-βάση μπαγκαζιέρας είναι φτιαγμένες από πλαστικό. Οι καθρέφτες είναι αρκετά μεγάλοι και λειτουργικοί
ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Υπάρχει kill switch, ηχητικό σήμα φλας, παροχή ρεύματος, αντικλεπτική φραγή στην κεντρική κλειδαριά, αναδιπλούμενος γάντζος