fbpx

Kymco Downtown GT 350i, Δοκιμή: Ομορφότερο και πιο εξελιγμένο  

Η τρίτη γενιά πατάει στο σήμερα, με βελτιώσεις σε κινητήρα, εργονομία και άνεση 

Κυβισμός: 321cc * Ιπποδύναμη: 28,6 ίπποι στις 7.250 rpm * Τελική: 132 km/h (πραγματική) * Βάρος: 175 kg (κενό) * Τιμή: 5.595€ (Οκτώβριος 2025) 

Οι απαιτήσεις της καθημερινής μετακίνησης στις πόλεις αυξάνονται συνεχώς και οι αναβάτες αναζητούν σκούτερ που να συνδυάζουν επιδόσεις, εξοπλισμό και υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Το νέο Kymco Downtown 350GT έρχεται να καλύψει αυτές ακριβώς τις ανάγκες, προσφέροντας παράλληλα την αξιοπιστία και την ποιότητα που χαρακτηρίζουν την εταιρία.  Κείμενο: Θάνος Κυλάφης, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού 

Η σειρά Kymco Downtown έχει καθιερωθεί εδώ και σχεδόν 20 χρόνια ως μία από τις πιο συνεπείς προτάσεις στα μεσαία και μεγάλα GT σκούτερ.

Το Downtown GTi 350 αποτελεί τον συνεχιστή μιας ιδιαίτερα επιτυχημένης οικογένειας της Kymco, η οποία έχει ξεπεράσει τις 150.000 πωλήσεις στην Ευρώπη, καταγράφοντας πορεία που έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού.

 
 

Από την πρώτη της παρουσίαση στα τέλη της δεκαετίας του 2000, η Kymco στόχευσε σε ένα κοινό που αναζητούσε περισσότερη άνεση και σταθερότητα σε καθημερινές και υπεραστικές μετακινήσεις, χωρίς να χάσει την ευκολία χρήσης ενός σκούτερ.

Στην τρίτη του γενιά, συνεχίζει την πορεία του ως maxi σκούτερ, συνδυάζοντας στοιχεία από τις κατηγορίες Luxury GT και Sport Touring.

 
 

Η νέα σχεδίαση τονίζει τον χαρακτήρα του και του δίνει μια πιο επιθετική χροιά – σύμφωνα με την νέα σχεδιαστική τάση στα σκούτερ – ενώ η εργονομία και η άνεση έχουν βελτιωθεί σημαντικά τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη.

Οι γωνίες είναι πιο “σμιλεμένες” και δίνουν μια πιο ρέουσα μορφή στο σκούτερ της Kymco, ενώ το μπροστινό μέρος εμφανίζεται πιο λεπτό, κάνοντας έτσι πλέον λίγο μεγαλύτερη την αντίθεση με την ουρά, που διατηρεί τον όγκο της.

 
 

Η σέλα δύο επιπέδων διαθέτει αντιολισθητικό κάλυμμα και σωστά μελετημένες γωνίες, ενώ στο πίσω μέρος ο συνεπιβάτης απολαμβάνει άνεση χάρη στη μεγάλη επιφάνεια και τις ενσωματωμένες εργονομικές χειρολαβές.

Ο τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας των 321cc ανήκει στη σειρά G5-SC.

Εκτός από μειωμένη κατανάλωση και χαμηλότερους κραδασμούς, διακρίνεται για το χαμηλό βάρος, την αθόρυβη λειτουργία και το μικρό κόστος συντήρησης.

 
 

Σύμφωνα με την Kymco, η απώλεια τριβών έχει μειωθεί κατά 20-30% σε σχέση με αντίστοιχους κινητήρες, χάρη στις βαλβίδες που παίρνουν την κίνησή τους με ρουλεμάν από τους επικεφαλής εκκεντροφόρους, ενώ παράλληλα, η επιφανειακή κάλυψη των ελατηρίων του εμβόλου από νιτρίδιο του χρωμίου συμβάλλει σε μείωση των τριβών κατά 12% σε σχέση με τα παραδοσιακά ελατήρια.

Η βελτιωμένη κυκλοφορία ψυκτικού υγρού βοηθά στη γρήγορη απαγωγή θερμότητας και στη διατήρηση της απόδοσης ακόμα και μετά από πολλές ώρες οδήγησης.

Ο κινητήρας έχει ρυθμιστεί ώστε να παρέχει γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών, με έμφαση στη ροπή και την απόκριση από χαμηλά, ενώ εξοπλίζεται και με Traction Control.

 
 

Η απόδοσή του φτάνει τους 28,6 ίππους στις 7.250 rpm και τα 30 Nm ροπής στις 5.750 rpm, ενώ κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση έφτασε τα 3,9 με 4 λίτρα ανά 100 χλμ./ώρα, νούμερο που δίνει αυτονομία άνω των 300 χιλιομέτρων στο Kymco Downtown GT 350i, χάρη στο ντεπόζιτο των 12,5 λίτρων.

Το πλαίσιο του σκούτερ είναι κατασκευασμένο από ενισχυμένο ατσάλι, ενώ το ντεπόζιτο έχει τοποθετηθεί κεντρικά, ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη κατανομή βάρους και, κατά συνέπεια, πιο ισορροπημένη οδική συμπεριφορά.

 
 

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και διπλά αμορτισέρ πίσω, ενώ το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει δύο μεγάλους υδραυλικούς δίσκους (έναν μπροστά και έναν πίσω) με διπίστονες δαγκάνες και δικάναλο ABS 9.1 της Bosch.

Οι τροχοί έχουν διαστάσεις 15” μπροστά και 14” πίσω, προσφέροντας ισορροπία ανάμεσα στην ευελιξία και την σταθερότητα, ενώ “ντύνονται” με ελαστικά διαστάσεων 120/70 και 140/70 αντίστοιχα.

Ένα μεγάλο “πεδίο μάχης” στα σύγχρονα GT σκούτερ είναι ο εξοπλισμός και εκεί το Kymco Downtown GT 350i στέκεται επάξια απέναντι στον ανταγωνισμό.

 
 

Πέραν του Traction Control που προαναφέρθηκε, στον εξοπλισμό του Downtown GT 350i περιλαμβάνεται πλήρης φωτισμός LED, με προβολείς που ενσωματώνουν τεχνολογία DRL για καλύτερη ορατότητα τη μέρα.

Το σύστημα ESS (Emergency Stop Signal) ενεργοποιεί τα αλάρμ σε περίπτωση έντονου φρεναρίσματος, ώστε να ειδοποιήσει τους χρήστες του δρόμου που ακολουθούν, ενώ το Traction Control είναι απενεργοποιούμενο και ελέγχεται από ένα κουμπί στο τιμόνι.

Το σύστημα Keyless επιτρέπει εκκίνηση και βασικές λειτουργίες χωρίς την χρήση κλειδιού, μέσω ενός κεντρικού περιστροφικού διακόπτη, ενώ ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα είναι φωτιζόμενος και μπορεί να φιλοξενήσει δύο full-face κράνη.

Επιπλέον, στο κάτω μέρος του τιμονιού υπάρχουν δύο μικρά ντουλαπάκια, καθώς και δύο θύρες USB (τύπου A και C) για φόρτιση συσκευών.

Μια μικρή παρατήρηση σε αυτό το σημείο για την τοποθέτηση της θύρας USB. 

Βρίσκεται κάτω από το καπάκι στο κεντρικό μέρος του τιμονιού, κάνοντας έτσι την φόρτιση λίγο πιο δύσκολη και άβολη όταν κινείσαι.

Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από έγχρωμη οθόνη LCD 6 ιντσών με ευανάγνωστη ένδειξη σε όλες τις συνθήκες φωτισμού και πληθώρα πληροφοριών για τον αναβάτη.

Η τιμή του νέου Kymco Downtown GT 350i έχει οριστεί στα 5.495 ευρώ και προσφέρεται σε τρεις χρωματισμούς: Golden Grey, Petrol Blue και Abyss Black Matt.

Το μοντέλο καλύπτεται από διετή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων, ενώ υπάρχουν διαθέσιμα ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα με έως και 18 άτοκες ή 72 έντοκες δόσεις, χωρίς προκαταβολή.

Στο δρόμο… η ώρα της δοκιμής

Το Kymco Downtown GT 350i καλείται να παίξει σε δύο ταμπλό, καθώς από τη μια (όπως δηλώνει και από την πρώτη γενιά το όνομά του) πρόκειται για ένα σκούτερ που έχει ως ρόλο να σε μεταφέρει μέσα στην πόλη, ταυτόχρονα όμως έχει την ιπποδύναμη και το στήσιμο ώστε να σε συνοδεύσει σε ταξίδια.

Είναι δύο κόσμοι που σε κάποιες περιπτώσεις αλληλοαποκλείονται στα σκούτερ, καθώς βλέπουμε τα μοντέλα που είναι πιο προσηλωμένα στον ρόλο τους στην πόλη να είναι μικρά σε διαστάσεις και με στόχο τους την ευελιξία, ενώ τα “ταξιδιωτικά” σκούτερ είναι συνήθως μεγαλύτερων διαστάσεων, με “μπόλικα” πλαστικά για την εκτροπή του αέρα και έχουν μεγαλύτερα μεταξόνια και πιο “αργή” γεωμετρία, στοχεύοντας στην σταθερότητα.

Η Kymco με το Downtown GT 350i καταφέρνει να σταθεί ανάμεσα, χωρίς να χάνει σε κάποιον τομέα, όπως θα δούμε και παρακάτω.

Ξεκινώντας από τη θέση οδήγησης, αυτή είναι άνετη όπως επιβάλλεται σε ένα GT σκούτερ, με άφθονο χώρο για τα πόδια και μεγάλη και μαλακή σέλα, τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη, η οποία με ύψος τα 800mm επιτρέπει σε αναβάτες σχεδόν όλων των αναστημάτων να πατάνε με ασφάλεια στο έδαφος, χάρη στο μικρό στένεμα στην μπροστινή πλευρά.

Παρά το γεγονός ότι εξωτερικά το σκούτερ φαντάζει μεγάλο και δείχνει τον ταξιδιωτικό χαρακτήρα του, ανεβαίνοντας πάνω ανακαλύπτεις ότι είναι αρκετά μαζεμένο και απρόσμενα ευέλικτο.

Το πλάτος του φτάνει τα 800mm, κάτι που του επιτρέπει να ελίσσεται μέσα στην κίνηση, ενώ αν και το μεταξόνιο είναι σχετικά μεγάλο, στα 1.555mm, το Kymco Downtown GT 350i δεν χάνει σε ευελιξία και με το αξιοπρεπέστατο κόψιμο του τιμονιού καταφέρνει να περάσει και από πιο “δύσκολα σημεία”.

Ο κινητήρας του αποδίδει ροπή σε όλο το εύρος των στροφών, έχοντας μια γραμμική και ευχάριστη λειτουργία, χωρίς κομπιάσματα, ενώ οι αναρτήσεις αντιδρούν πολύ καλά (για επίπεδα σκούτερ) στις κακοτεχνίες του δρόμου, δίνοντας παράλληλα την κατάλληλη ανατροφοδότηση.

Βγαίνοντας εκτός πόλης, το Kymco Downtown GT 350i έχει τη δύναμη να σε συνοδεύσει σε ταξίδι, όμως εκεί αρχίζει και φαίνεται ότι η ζυγαριά γέρνει ελαφρώς προς το κομμάτι της πόλης.

Τα μαζεμένα πλαστικά και η σχετικά μικρή ζελατίνα αποδίδουν μια χαρά στην πόλη, όμως η προστασία από τον αέρα αρχίζει και φθίνει όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα και αυτό ίσως κουράσει σε πιο πολύωρες διαδρομές.

Επίσης, στις υψηλές ταχύτητες, κοντά στην τελική ταχύτητα, παρατηρείται μια ελαφριά νευρικότητα στον μπροστινό τροχό, όχι βέβαια σε σημείο που θα προβληματίσει ή θα βάλει σε κίνδυνο τον αναβάτη.

Πάντως ακόμα και στο δικάβαλο ταξίδι, το Kymco Downtown GT 350i μπορεί να διατηρήσει την ταχύτητά του χωρίς να “κουράζεται” και χάρη στην σωστή εργονομία του επιτρέπει την πολύωρη χρήση του χωρίς να εμφανίζονται σημάδια πρόωρης κόπωσης στον αναβάτη.

Η Kymco πέρασε το Downtown 350 στην τρίτη του γενιά, εστιάζοντας στα δυνατά του σημεία και κάνοντάς τα ακόμα πιο εμφανή.

Η λειτουργία του κινητήρα είναι ένα από αυτά τα δυνατά σημεία και η νέα μονάδα καταφέρνει να προσφέρει απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών, με την κατανάλωση να κρατιέται σε φυσιολογικά επίπεδα, ενώ το κομμάτι της άνεσης (που είναι εξαιρετικά κομβικό για ένα σκούτερ) κινείται και πάλι σε υψηλά επίπεδα, με τη νέα σχεδίαση να προσδίδει και έναν πιο “επιθετικό” τόνο στο σκούτερ της Kymco.

Ο εξοπλισμός ακολουθεί τα πρότυπα της κατηγορίας, χωρίς να κάνει υπερβολές και χωρίς να θυσιάζει την πρακτικότητα στο βωμό του “ενθουσιασμού”.

Συνολικά, το Kymco Downtown GT 350i αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σκούτερ, το οποίο έχει ως κύριο χαρακτηριστικό να σε μεταφέρει στην καθημερινότητα και στις διαδρομές σου στην πόλη και στους αυτοκινητοδρόμους της χωρίς να χάνει σε κανένα χαρακτηριστικό, ενώ μπορεί και ως δευτερεύον χαρακτηριστικό να σε συνοδεύσει σε εξορμήσεις και ταξίδια, χάρη στη δύναμη του κινητήρα του.

Η τιμή του στα 5.595 ευρώ, το κάνει ανταγωνιστικό για την κατηγορία, με βάση τον εξοπλισμό του και ειδικά στον βαθύ μπλε χρωματισμό του μοντέλου δοκιμής, δεν θα περάσει απαρατήρητο.

Περισσότερες πληροφορίες: kymco.gr

Θετικά στοιχεία 

  • Απόδοση κινητήρα
  • Λειτουργία αναρτήσεων
  • Οδική συμπεριφορά

Χρειάζονται βελτίωση

  • Μικρή ζελατίνα και ανεμοκάλυψη για ταξίδι
  • Νευρικότητα μπροστινού τροχού στα πολλά χιλιόμετρα
  • Άβολη τοποθέτηση θύρας USB

Λεπτομέρειες και παρατηρήσεις

  • Πολύ ωραίο είναι το όργανο με μεγάλες και εξαιρετικά ευκρινείς ενδείξεις
  • Ο χειρισμός της οθόνης είναι αρκετά απλός, μέσω ενός διακόπτη στο δεξί μέρος του τιμονιού
  • Το Traction Control έχει ξεχωριστό κουμπί, κάνοντας ακόμα πιο εύκολη και άμεση την ενεργοποίηση/απενεργοποίησή του
  • Θα προτιμούσαμε η θύρα USB που βρίσκεται κάτω από το καπάκι στο κέντρο του τιμονιού να έχει μια πιο συμβατική τοποθέτηση
  • Μεγάλος χώρος κάτω από τη σέλα, με ωραία, κομψή επικάλυψη
  • O κεντρικός μοχλός του συστήματος Keyless θέλει λίγη συνήθεια στη λειτουργία του
  • Καλή απόδοση φρένων, με ικανοποιητικό αρχικό δάγκωμα

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:5.595€
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Moνοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος, 321cc, με ψεκασμό 
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:28,6 ίπποι στις 7.250 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι/ Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο/ Δισκόφρενο με δικάναλο ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών / 14 ιντσών (ελαστικά διαστάσεων 120/70-15 μπροστά και 140/70-14 πίσω )
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.555 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:800 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:12,5 lt
ΒΑΡΟΣ:175 kg (στεγνό) 
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: MOTO TREND Α.Ε., Βρυούλων 56, Νέα Φιλαδέλφεια Αττικής, 210 2585991

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X