Η μαγεία του “Τζορο-κάμπου”
Αν υποθέταμε ότι είμασταν συλλέκτες και είχαμε και την οικονομική δυνατότητα, αυτό θα ήταν ένα από τα σκούτερ που θα είχαμε εξασφαλίσει για τη συλλογή μας. Ένα scooter φτιαγμένο από τη μεγαλύτερη γιαπωνέζικη εταιρία που κάτω από τα πλαστικά του φορούσε έναν κανονικότατο κινητήρα παπιού με ημιαυτόματο σασμάν! Το υβρίδιο Honda Giorcub 50 είχε παρουσιαστεί στην αγορά, λίγο πριν το γύρισμα του προηγούμενου αιώνα. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος
Το σωτήριο έτος 1999 ο κόσμος γενικά είχε ψιλοτρελαθεί, δεν ήταν λίγοι αυτοί που πίστευαν ότι με το που θα έμπαινε το ’00 θα ερχόταν και η συντέλεια του κόσμου, η δευτέρα παρουσία, ενώ για τα κομπιούτερ ήταν “σιγουράκι” ότι θα κατέστρεφαν το σύμπαν.
Φυσικά τίποτα από τα παραπάνω δεν έγινε, όπως έδειξε η ιστορία και είδαμε όλοι, ενώ δεν ήταν λίγοι αυτοί που είχαν πει “αυτό που δεν έχω κάνει όλη μου τη ζωή, θα το κάνω το ’99, κι ότι γίνει”. Τέτοιου τύπου δημιουργία έχουμε την εντύπωση ότι ήταν και το Honda Giorcub 50, σε συνδυασμό με την τόλμη και την καινοτομία που ενίοτε παρουσιάζει η γιαπωνέζικη εταιρία.
Να ξεκινήσουμε με το όνομά του, γιατί ο τρόπος που προφέρουν οι Ιάπωνες τις ξένες λέξεις έχει πάντα πλάκα. Το σκούτερ ονομαζόταν Jorukabu (Τζορο-κάμπου), αφού έτσι διαβάζουν το Giorcub στην Ιαπωνία!
Το όνομα Giorcub προέρχεται από συνδυασμό της ιταλικής λέξης giorno (ημέρα) και της λέξης Cub (το θρυλικό παπί της Honda).
Το υβριδικό σκούτερ δημιουργήθηκε από το ζευγάρωμα του κλασικού σκούτερ της Honda, το Giorno, που είναι δημοφιλέστατο επί δεκαετίες και μέχρι σήμερα στην Ιαπωνία (κάτι σαν τη Vespa στην Ευρώπη), που δέχθηκε τον μονοκύλινδρο κινητήρα 50cc ενός παπιού.
Το Honda Giorcub 50 είναι ένα σπάνιο ζευγάρωμα, που παρέμεινε επασφράγιστο γιαπωνέζικο μυστικό, εντελώς άγνωστο στις δυτικές αγορές για πολλά χρόνια.
Το Honda Giorcub 50 συνδύαζε την άνεση και την προστασία από τη βροχή, το κρύο, τον αέρα, τη λάσπη, αλλά και την ευελιξία ενός σκούτερ – με τροχούς 10 ιντσών – αλλά και την ροπή, την οικονομία χρήσης και την αξιοπιστία ενός τετράχρονου κινητήρα παπιού με κιβώτιο ταχυτήτων 4 σχέσεων.
Ο ρετρό σχεδιασμός του συνόλου κάνει το σχήμα ακόμα πιο γοητευτικό.
Ο κινητήρας είναι κεντρικά τοποθετημένος στο πλαίσιο, το λεβιέ ταχυτήτων ξεπροβάλει στο αριστερό τμήμα του δαπέδου, η τελική μετάδοση γίνεται κανονικά με αλυσίδα και η πίσω ανάρτηση έχει κανονικό ψαλίδι και δύο αμορτισέρ.
Ενδιαφέρον έχει ότι η ίδια η Honda αναφέρει το διπλό λεβιέ ταχυτήτων του σκούτερ σαν “see-saw gear shift pedal”, άντε να το μεταφράσεις αυτό… “λεβιέ ταχυτήτων τύπου τραμπάλα”!
Η μπροστινή ανάρτηση είχε δύο υστερούντες βραχίονες και δυο αμορτισέρ, ένα σε κάθε πλευρά. Τα φρένα ήταν ταμπούρα μπροστά και πίσω, αλλά το κυριότερο ήταν η οικονομία καυσίμου, με τον κατασκευαστή να δηλώνει 110 χιλιόμετρα με ένα λίτρο, αρκεί το σκουτερό-παπό να πήγαινε με ταχύτητα 30 km/h σε επίπεδο δρόμο.
Το Honda Giorcub 50 παρήχθη από το 1999 έως το 2003 και προοριζόταν αποκλειστικά για την ασιατική αγορά, ειδικά για την τοπική ιαπωνική αγορά.
Η παρουσία του στην ευρωπαϊκή αγορά δεν θα έφερνε απαραίτητα την επιτυχία που του άξιζε, ενώ είναι σίγουρο ότι αν έφτανε ποτέ στην Ελλάδα, η πλειοψηφία θα ζητούσε κινητήρα 100-125 κυβικών.
Φαντάζεστε έναν τέτοιο κινητήρα σε μεγαλύτερο πλαίσιο, λίγο μεγαλύτερους τροχούς, τηλεσκοπικό πιρούνι και δισκόφρενα μπροστά και πίσω. Το απόλυτο σκουτερό-παπο, το απόλυτο δέσιμο δυο κόσμων.
Honda Giorcub 50, AF53
Έτος κατασκευής: 1999 έως 2003
Διαστάσεις (Μήκος, ύψος, Μεταξόνιο): 1660 mm, 1015 mm, 1180 mm
Κυβισμός: 49 cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 39,0 x 41,4 mm
Τύπος κινητήρα: Τετράχρονος, αερόψυκτος, μονοκύλινδρος
Κιβώτιο ταχυτήτων: 4 σχέσεις
Ιπποδύναμη: 3,9 ίπποι, στις 7000 rpm
Ροπή: 0,41 kgm, στις
Ρεζερβουάρ: 4,3 lt.
Φρένα: Ταμπούρα μπροστά και πίσω
Βάρος: 75 kg
Τροχοί: 10 ιντσών
Τελική ταχύτητα (εργοστασίου): 65 km/h