fbpx

From Bologna to Bonneville: Όταν η Benelli έσπαγε ρεκόρ ταχύτητας

H Βenelli και οι “Αλμυρές Λίμνες”

Θα ξεκινήσουμε αυτό το άρθρο λίγο παράδοξα, πηγαίνοντας το “ρολόι” μερικά εκατομμύρια χρόνια πίσω. Κατά την πλειστόκαινο περίοδο, εκεί που σήμερα βρίσκεται η Γιούτα των Ηνωμένων Πολιτειών υπήρχε η λίμνη Bonneville, η οποία κάλυπτε το μεγαλύτερο μέρος της σημερινής πολιτείας (θυμίζουμε ότι στην Γιούτα υπάρχει ακόμα και σήμερα μια “αλμυρή λίμνη”, με επίπεδα άλατος υψηλότερα από το νερό της θάλασσας).

Μια τέτοια λίμνη ήταν και η Bonneville, η οποία όταν σταδιακά εξατμίστηκε άφησε πίσω της αχανή πεδία άλατος, σε μια ιδιότυπη έρημο.

 
 

Fast forward στον 20ό αιώνα, και η αλμυρή έρημος της Bonneville έγινε πεδίο όπου παθιασμένοι μοτοσυκλετιστές από όλο τον κόσμο μαζεύονταν για να οδηγήσουν όσο πιο γρήγορα γινόταν – και να πετύχουν νέα ρεκόρ ταχύτητας.

 
 

Εκεί ήταν που ο Νεοζηλανδός Burt Monro πέτυχε το ρεκόρ του με την Indian Scout, ένα ρεκόρ που έγινε ακόμα πιο διάσημο μέσω της ταινίας “The World’s Fastest Indian” (διαβάστε εδώ).

Ερχόμαστε ακόμα πιο κοντά στο σήμερα και συγκεκριμένα στο 2017, όπου τα πεδία άλατος του Bonneville έγιναν το σκηνικό για ένα μοναδικό επίτευγμα στον κόσμο των σκούτερ.

 

 
 

Το Moto Club Benelli, σε συνεργασία με την Malossi και τα νέα (τότε) ελαστικά Pirelli Diablo Rosso Scooter, πέτυχε έξι νέα παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας με βάση το Benelli 491 – ένα μοντέλο που αρκετοί θυμόμαστε από τις ένδοξες εποχές των δίχρονων.

Τα σκούτερ ετοιμάστηκαν από τη Malossi στη Μπολόνια και εξοπλίστηκαν με RC-one κινητήρες σε εκδόσεις 50, 85 και 100cc, με την τεχνική επιμέλεια του γνωστού “μάγου των δίχρονων” Jörg Möller.

 
 

Το project ονομάστηκε “Bologna to Bonneville” και στο τιμόνι των πρώτων δύο ρεκόρ στις 27 Αυγούστου εκείνης της χρονιάς βρέθηκε ο μηχανικός Fabio Fazi, μέλος της τεχνικής επιτροπής της FIM και ενεργό μέλος του Moto Club Benelli.

Με την έκδοση 50cc του Benelli 491, ο Fazi πέτυχε μέση ταχύτητα 114,823 χλμ./ώρα στο 1 χιλιόμετρο και 114,737 χλμ./ώρα στο 1 μίλι (1,6 χιλιόμετρα).

 

Όπως δήλωσε μετά:
«Είχα έρθει παλαιότερα στο Bonneville σαν θεατής, αλλά όταν συμμετέχεις καταλαβαίνεις τις πραγματικές δυσκολίες. Είμαι πολύ χαρούμενος που πέτυχα το ρεκόρ στην κατηγορία των 50cc – το σκούτερ λειτούργησε άψογα και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε για να ξεπεράσουμε τους εαυτούς μας».

Λίγες μέρες αργότερα, στις 30 Αυγούστου, ο Mauro Sanchini – πρώην αναβάτης World και Italian Superbike και αργότερα σχολιαστής MotoGP στο Sky Italia – πέτυχε τέσσερα ακόμα ρεκόρ με τις εκδόσεις 85 και 100cc.

Ο Sanchini έφτασε στα 133,002 χλμ./ώρα στο χιλιόμετρο και τα 132,668 χλμ./ώρα στο μίλι, ενώ με την 100άρα έκδοση άγγιξε τα 141,914 χλμ./ώρα και τα 142,088 χλμ./ώρα αντίστοιχα.

Όπως είπε ο ίδιος:
«Ήταν μια φοβερή εμπειρία σε έναν τόπο που κάθε μοτοσυκλετιστής πρέπει να έρθει τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του. Το να οδηγείς πάνω σε αλάτι είναι ιδιαίτερη πρόκληση και αυτό κάνει το αποτέλεσμα ακόμα πιο σημαντικό».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X