Από 3,0 χιλιάδες, σε 4,5 χιλιάδες, μέσα σε ένα μήνα
Μέσα σε ένα μήνα οι πωλήσεις σκούτερ του τριμήνου Ιανουαρίου, Φεβρουάριου και Μαρτίου που έφταναν σχεδόν τις τρεις χιλιάδες μονάδες, κατάφεραν να αυξηθούν κατά 50% και από 2.960, έφτασαν τις 4.577 μονάδες.
Από την άλλη όμως οι πωλήσεις του α’ τετραμήνου του 2012 εμφανίζουν μείωση της τάξης του 34 % σε σχέση με το 2011, αφού στο αντίστοιχο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου, πέρσι, είχαν πουληθεί 6.945 μονάδες. Εδώ σημειώνουμε ότι το α’ τετράμηνο του 2011, είχε παρουσιάσει και αυτό πτώση, αλλά μικρότερη, της τάξης του 12,4%, μιας και το ίδιο διάστημα του 2010 είχαν πουληθεί 7.927 σκούτερ.
Έτσι σε απόλυτους αριθμούς, το πρώτο τετράμηνο του 2012 έχουν ταξινομηθεί 2.368 λιγότερα σκούτερ, σε σύγκριση με το 2011, μία μείωση πωλήσεων που κρίνεται λογική σε σχέση με την οικονομική καθίζηση και τον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό ανέργων, αλλά και την πολιτική αστάθεια στην Ελλάδα. Με λίγα λόγια, τα σκούτερ δείχνουν να αντιστέκονται σχετικά καλύτερα σε σχέση με άλλους καταναλωτικούς τομείς. Και πως να μην αντιστέκονται τη στιγμή που εκατοντάδες κάτοικοι πόλεων αναζητούν ένα φθηνότερο μέσο μετακίνησης, αφήνοντας το αυτοκίνητο ολοένα και περισσότερο στο περιθώριο, σαν ενεργοβόρο και πολυδάπανο, ειδικά μετά την σταθεροποίηση της τιμής της βενζίνης σε υψηλά επίπεδα.
Το διάστημα από Ιανουάριο σε Απρίλιο του 2012, κορυφαίο μοντέλο scooter αναδείχθηκε το Piaggio Beverly 350 με 376 μονάδες, είτε στην απλή έκδοση, είτε σε αυτή με ABS και ΑSR. Το νέο Beverly έπεσε στην πέμπτη θέση της μηνιαίας κατάταξης με 98 πωλήσεις τον μήνα Απρίλιο.
Στη δεύτερη θέση σκαρφάλωσε το SYM Symphony 150 SR με 290 ταξινομήσεις – κάνοντας το παλιό, καλό Piaggio Beverly 300 (με 267 μον.) να υποχωρήσει στην τρίτη θέση – με βασικό όπλο του την χαμηλή τιμή προσφοράς του. Στην 4η θέση κατετάγη το Honda PCX 125.
Λόγω της συμφέρουσας τιμής και πάλι το Piaggio Carnaby Cruiser 300 ανέβηκε στην πέμπτη θέση τετραμήνου (πρώτο σε πωλήσεις Απριλίου), αφήνοντας πίσω του το SYM HD2 200 και ένα άλλο SYM, το CityCom 300i. Το Ηοnda Vision 110 από την άλλη για πρώτη φορά στην εμπορική του καριέρα κατάφερε να επιβληθεί του μεγάλου αδελφού των SH, του Honda SH300, που έμεινε στην 9η θέση των πωλήσεων. Τη δεκάδα κλείνει το Kymco Agility City 150, ενώ πίσω του ακολουθούν τα: Honda SH 150, Yamaha Xenter 150, SYM GTS 300i EVO, Liberty 150 και το πρώτο maxi scooter, που είναι και πάλι το SYM Maxsym 400i.
Στις πωλήσεις των “μεγάλων” σκούτερ , άνω των 500cc, πρώτο εμφανίζεται το Yamaha TMAX 530, που σημείωσε στο πρώτο τετράμηνο, από τον Ιανουάριο μέχρι τον Απρίλιο, 41 πωλήσεις (27 είχε μέχρι τον Μαρτίο) και κατατάχθηκε τρίτο στην Ελλάδα, πίσω από το Suzuki Vstrom 650 και το Κawasaki Versys 650 ABS, στις γενικές πωλήσεις διτρόχων άνω των 500cc. Δεύτερο mega scooter στην Ελλάδα εμφανίζεται τo Honda Ιntegra 700, που σημείωσε 21 πωλήσεις (είχε 17 μέχρι τον Μάρτιο), ενώ το Aprilia SRV 850 ήρθε τρίτο, με 9 πωλήσεις.
Συνολικά το πρώτο τετράμηνο του 2012, πουλήθηκαν 4.577 σκούτερ (2.960 μέχρι τον Μάρτιο) scooter πετυχαίνοντας έτσι και πάλι την απόλυτη πλειοψηφία στις πωλήσεις δικύκλων στην Ελλάδα, με ποσοστό 53,1%, σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη κατηγορία διτρόχων. Δεύτερα στην ελληνική αγορά βρίσκονται τα παπιά με 2.551 μονάδες και ποσοστό 29,3% της αγοράς, και ακολουθούν τα ψευδοεντούρο με 4,3% και μόλις 375 ταξινομήσεις.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2012
- Piaggio Carnaby Cruiser 300 125 μον.
- Honda PCX 125… 104 μον.
- SYM Symphony 150 SR… 102 μον.
- Piaggio Beverly 300… 102 μον.
- Piaggio Beverly 350… 98 μονάδες
- SYM HD2 200… 63 μον.
- SYM CityCom 300i… 59 μον.
- Ηοnda Vision 110… 42 μον.
- SYM GTS 300i EVO… 41 μον.
- Kymco Agility City 150… 35 μον.
- Yamaha Xenter 150… 31 μον.
- Honda SH300… 30 μον.
- Piaggio Liberty 150… 30 μον.
- Honda SH 150… 26 μον.
- SYM Maxsym 400i… 18 μον.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ Α’ 4ΜΗΝΟ 2012
ΜΟΝΤΕΛΟ… ΙΑΝ + ΦΕΒ + ΜΑΡΤ+ ΑΠΡ = ΣΥΝΟΛΟ
- Piaggio Beverly 350… 113 + 75 + 90 + 98 = 376 μον.
- SYM Symphony 150 SR… 49 + 36 + 96 + 102 = 290 μον.
- Piaggio Beverly 300… 68 + 31 + 77 + 102 = 267 μον.
- Honda PCX 125… 47 + 30 + 82 + 104 = 263 μον.
- Piaggio Carnaby Cruiser 300… 15 + 12 + 50 + 125 = 212 μον.
- SYM HD2 200… 26 + 45 + 99 + 63 = 162 μον.
- SYM CityCom 300i… 19 + 14 + 46 + 59 = 138 μον.
- Ηοnda Vision 110… 35 + 20 + 33 + 42 = 129 μον.
- Honda SH300… 35 + 23 + 32 + 30 = 120 μον.
- Kymco Agility City 150… 30 + 9 + 40 + 35 = 114 μον.
- Honda SH 150… 32 + 12 + 31 + 26 = 103 μον.
- Yamaha Xenter 150… 32 + 10 + 28 + 31 =101 μον.
- SYM GTS 300i EVO… 19 + 10 + 15 + 41 = 95 μον.
- Piaggio Liberty 150… 24 + 10 + 30 + 30 = 94 μον.
- SYM Maxsym 400i… 39 + 8 + 17 + 18 = 82 μον.
Πηγή: ΣΕΑΑ, Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων