Η χρονιά έκλεισε με θετικό πρόσημο στην Ιταλία
Η χρονιά που πέρασε έφερε για την ιταλική αγορά αύξηση πωλήσεων κατά 5,4% για μοτοσικλέτες και σκούτερ σε σύγκριση με το 2016.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του φορέα της γειτονικής χώρας που συλλέγει τα στατιστικά στοιχεία (την Ancma Confindustria) το 2017 ταξινομήθηκαν 204.406 μονάδες (άνω των 50cc), που αντιστοιχεί σε αύξηση 5,4% ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το 2016.
Οι μοτοσυκλέτες έκλεισαν τη χρονιά με 82.475 μονάδες και αύξηση 8,5%, ενώ τα σκούτερ, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 60% της αγοράς, έφτασαν τις 121.931 μονάδες και με αύξηση 3,4%. Οι ταξινομήσεις των 50αριών έφτασαν τις 23.874 μονάδες με αύξηση 2,7%.
Συνολικά, οι τα μηχανοκίνητα δίτροχα (μοτοσικλέτες και σκούτερ άνω των 50cc, αλλά και τα μοτοποδήλατα των 50cc) φτάνουν τις 228.280 μονάδες, με συνολική αύξηση 5.1% σε σύγκριση με το 2016.
“Το 2017 επιβεβαίωσε τις προβλέψεις μας για ανάκαμψη της αγοράς με περισσότερες από 11.000 ταξινομήσεις, χάρη στη σημαντική συμβολή των σκούτερ που έφεραν ένα καλό αποτέλεσμα”, δήλωσαν οι άνθρωποι της αγοράς. Μικρή ανάκαμψη είχαν και τα 50cc που ξεπέρασαν τις πωλήσεις του ’16, ενώ τα επόμενα τρία χρόνια η αγορά προβλέπεται να ανεβαίνει στα επίπεδα προ της κρίσης, ειδικά αν συνεχιστεί η διαδικασία των νέων προδιαγραφών. Στην Ιταλία πολλά δίτροχα είναι μεγάλης ηλικίας, με περίπου το 50% να έχει ηλικία άνω των 10 ετών.
Καταγράφοντας την κατανομή ανά κυβισμό, η κατηγορία των 300, μέχρι 500cc απέσπασε τον μεγαλύτερο όγκο των πωλήσεων με 42.556 μονάδες και μια αύξηση 17.3%, ακολουθούμενη από την κατηγορία 125cc με 42.037 μονάδες (-4, 8%), την κατηγορία 150-250cc με 25.755 ταξινομήσεις (-11,7%), ενώ τη μεγαλύτερη αύξηση είδε η κατηγορία άνω των 500cc, με 11.583 μονάδες και άνοδο 40,1%!
Στα σκούτερ τώρα που απέσπασαν το 60% αγοράς στην Ιταλία το 2017 (και το 67% στην Ελλάδα) είδαν τα τρία σκούτερ της Honda Italia που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της γιαπωνέζικης εταιρίας στην Ιταλία να είναι για ακόμα μια χρονιά μακράν πρώτα σε πωλήσεις από τον κοντινότερο αντίπαλο. Με 11 χιλιάδες έκλεισε τη χρονιά το Honda SH 150 και από 9,7 χιλιάδες έκαστο το SH 300 και το SH 125. Αθροίζοντας τις ταξινομήσεις των τριών μοντέλων ξεπερνάμε τις 30.000 μονάδες μέσα σε μια χρονιά! Σχεδόν όσα δίτροχα όλων των κατηγοριών πουλήθηκαν το ’17 στην Ελλάδα.
Στην τέταρτη θέση ήταν το Piaggio Beverly 300 ABS, με 7,3 χιλιάδες ταξινομήσεις, ενώ στις 5,2 χιλιάδες μονάδες έφτασε στην πρώτη κιόλας χρονιά του το Yamaha ΧΜΑΧ 300. Στην 6η θέση ήταν το ψηλόροδο της Kymco το Agility 16+ 125 μπροστά από τα Piaggio Liberty 125 και Yamaha ΤΜΑΧ 530 που δεν τα πήγε κι άσχημα στις 4.164 μονάδες. Την δεκάδα έκλεισε το Honda Χ-ΑDV 750 το οποίο στην Ιταλία καταχωρείται στα σκούτερ, ενώ στην Ελλάδα στις μοτοσυκλέτες.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΚΟΥΤΕΡ ΙΤΑΛΙΑ 2017, ΤΟΡ 50
1 | HONDA | SH 150 | 11.184 |
2 | HONDA | SH 300 | 9.768 |
3 | HONDA | SH 125 | 9.685 |
4 | PIAGGIO | BEVERLY 300 ABS | 7.384 |
5 | YAMAHA | XMAX 300 | 5.289 |
6 | KYMCO | AGILITY 125 R16 | 4.451 |
7 | PIAGGIO | LIBERTY 125 ABS | 4.321 |
8 | YAMAHA | TMAX 500 | 4.164 |
9 | PIAGGIO | BEVERLY 350 | 4.093 |
10 | HONDA | X-ADV 750 | 3.334 |
11 | KYMCO | PEOPLE ONE 125I | 3.150 |
12 | PIAGGIO | VESPA GTS 300 | 2.789 |
13 | PIAGGIO | MEDLEY 125 | 2.729 |
14 | KYMCO | X-TOWN 300I | 2.592 |
15 | PIAGGIO | VESPA PRIMAVERA 125 | 2.393 |
16 | KYMCO | AGILITY 150 R16 | 2.224 |
17 | PIAGGIO | MEDLEY 150 | 1.899 |
18 | KYMCO | DOWNTOWN 350I ABS | 1.811 |
19 | YAMAHA | XENTER 150 | 1.759 |
20 | HONDA | SH MODE 125 | 1.736 |
21 | PIAGGIO | LIBERTY 150 ABS | 1.663 |
22 | YAMAHA | XMAX 400 | 1.592 |
23 | HONDA | INTEGRA | 1.566 |
24 | PEUGEOT | TWEET 125 | 1.443 |
25 | KYMCO | PEOPLE GTI 300 | 1.345 |
26 | YAMAHA | XENTER 125 | 1.269 |
27 | HONDA | VISION 110 | 1.250 |
28 | KYMCO | XCITING 400I | 1.063 |
29 | SYM | SYMPHONY 200 ST | 1.046 |
30 | BMW | C 650 SPORT | 930 |
31 | SYM | SYMPHONY 125 ST | 904 |
32 | KYMCO | AK 550 | 895 |
33 | YAMAHA | TRICITY 155 | 876 |
34 | SYM | SYMPHONY 125 S | 868 |
35 | YAMAHA | NMAX 125 | 838 |
36 | PIAGGIO | VESPA PRIMAVERA 150 | 765 |
37 | HONDA | PCX 125 | 762 |
38 | PEUGEOT | TWEET 150 | 726 |
39 | PIAGGIO | VESPA SPRINT 125 | 561 |
40 | SUZUKI | AN400A BURGMAN | 559 |
41 | KAWASAKI | J300 | 547 |
42 | YAMAHA | NMAX 155 | 529 |
43 | YAMAHA | TRICITY 125 | 481 |
44 | YAMAHA | XMAX 125 | 458 |
45 | KYMCO | AGILITY 200I R16 | 444 |
46 | SYM | CITYCOM S.300I | 444 |
47 | PIAGGIO | MP3 300 LT YOURBAN | 419 |
48 | PIAGGIO | VESPA GTS 300 SUPER | 391 |
49 | YAMAHA | XMAX 250 | 353 |
50 | BMW | C 650 GT | 342 |
51 | SUZUKI | AN650A BURGMAN | 336 |
52 | SUZUKI | UH200A BURGMAN | 332 |
53 | HONDA | FORZA 125 ABS | 329 |
54 | PIAGGIO | MP3 300 LT ABS | 302 |
55 | KYMCO | LIKE 125 | 299 |
56 | YAMAHA | D’ELIGHT | 287 |
57 | KYMCO | G-DINK 300I | 275 |
58 | SYM | JOYRIDE 200 S | 264 |
59 | ASKOLL | ES3 | 255 |
60 | SYM | CRUISYM 300 | 234 |
61 | PIAGGIO | VESPA GTS 125 | 222 |
62 | SYM | JET 14 125 CBS | 220 |
63 | KYMCO | X-TOWN 125 | 209 |
64 | KEEWAY | LOGIK 125 | 198 |
65 | KYMCO | PEOPLE GTI 200 | 186 |
66 | PIAGGIO | VESPA SEIGIORNI 300 | 183 |
67 | KYMCO | DOWNTOWN 300 | 178 |
68 | KYMCO | K-XCT 300I | 170 |
69 | APRILIA | SCARABEO 100 4T | 152 |
70 | PIAGGIO | VESPA SPRINT 150 | 140 |
71 | KEEWAY | CITY BLADE 125 | 139 |
72 | SYM | FIDDLE III 125 | 139 |
73 | HONDA | FORZA 300 | 137 |
74 | SYM | CROX 125 | 134 |
75 | LML | NV 125 | 132 |
76 | SYM | JOYMAX 300 MY12 | 128 |
77 | YAMAHA | X-CITY 250 | 119 |
78 | PIAGGIO | VESPA PX 125 | 118 |
79 | BMW | C EVOLUTION | 112 |
80 | PIAGGIO | MP3 500 LT ABS | 112 |
81 | HONDA | PCX 150 | 101 |
82 | PEUGEOT | METROPOLIS | 101 |
83 | PIAGGIO | BEVERLY 300 | 99 |
84 | SYM | FIDDLE III 200I | 98 |
85 | SUZUKI | ADDRESS 110 | 96 |
86 | PIAGGIO | VESPA PX 150 | 94 |
87 | QUADRO | QUADRO4 | 92 |
88 | PIAGGIO | MP3 300 YOURBAN | 90 |
89 | PEUGEOT | BELVILLE 200 | 89 |
90 | KYMCO | G-DINK 125I | 84 |
91 | KYMCO | AGILITY 125 CARRY | 83 |
92 | KYMCO | LIKE 200I | 81 |
93 | LML | STAR DELUXE 150 | 74 |
94 | QUADRO | QUADRO3 | 73 |
95 | APRILIA | SCARABEO 125 | 72 |
96 | KYMCO | DOWNTOWN 125 | 72 |
97 | KYMCO | PEOPLE GTI 125 | 71 |
98 | SYM | HD2 200 | 71 |
99 | LML | STAR 200 | 70 |
100 | SYM | MIO 115 CBS | 68 |