Το συμμετρικό πείραμα
Ένα αδιανόητης σχεδίασης σκούτερ ξεφύτρωσε από τα αρχεία του παρελθόντος, για να μας θυμίζει ότι τίποτε δεν μπορεί να εμποδίσει έναν βιομηχανικό σχεδιαστή, που θέλει να εκφράσει τις ιδέες του πάνω σε ένα σκούτερ. Μιλάμε για το Yamaha EC-f ένα σκούτερ που εμφανίστηκε για πρώτη φορά – και έκτοτε δεν το είδε κανείς… – σε ένα Σαλόνι του Τόκιο της προηγούμενης δεκαετίας.
Βασικά, δεν ήταν ένα το σκούτερ, που εμφανίστηκε στο stand της Yamaha στο Tokyo Motor Show του 2009, αλλά ήταν δύο οι εκδόσεις, πάνω όμως στην ίδια ιδέα. Πάμε να βάλουμε τη φαντασία μας να δουλέψει λίγο. Φανταζόμαστε τον σχεδιαστή να λέει: το λοιπόν, το σκούτερ θα είναι ένα “Χ”. Στις πάνω ακτίνες θα βάλουμε τιμόνι και σέλα και στις κάτω από ενα ψαλίδι κι έναν τροχό. Στο κέντρο, εκεί που τέμνονται οι γραμμές θα βάλουμε ένα ‘κουλούρι’ που θα ανάβει, κι εκεί μέσα θα βάλουμε τα τζάτζαλα που θα μας πούνε οι μηχανικοί μας – για να κινείται κιόλας το σκουτεράκι. Θα γράψουμε ιστορία, παίδες!”.
Πραγματικά το concept ΕC-f, γράφει ιστορία, αφού δεν έχουμε δει ποτέ μια τόσο συμμετρική κατασκευή. Αν το κόψεις στη μέση, ότι έχει από τη μια πλευρά, χονδρικά έχει κι από την άλλη, ε, εντάξει όχι κυριολεκτικά…
Όπως και να έχει, οι πρωτότυπες κατασκευές, τα μοντέλα concept, πολλές φορές, εκτός του ότι σφυγμομετρούν την κοινή γνώμη, προλειαίνουν το έδαφος για πιο ριζοσπαστικές ιδέες, φόρμες και προτάσεις στη μετακίνηση. Αφού το μάτι έχει χορτάσει καμιά δεκαριά χρόνια μοντέλα concept, δέχεται πιο εύκολα την καινοτομία, αυτό είναι σαφές.
Το κιτρινωπό EC είναι το “f” και το μαυριδερό, το “fs”, το πιο “sport” το πιο κακό, πιο ανδρικό, το άλλο είναι unisex, μπορούν να το χρησιμοποιούν όλοι. Σε κείνο το Tokyo Motor Show η Yamaha εξεπλάγη ευχάριστα από τις αντιδράσεις του κόσμου, που μαζεύονταν ομαδικά γύρω απο τα EC-f, περισσότερο από κάθε άλλο μοντέλο της έκθεσης! Το μόνο που είχε ανακοινώσει η εταιρία ήταν ότι επρόκειτο για ηλεκτρικά σκούτερ και ότι η εμφάνισή τους ήταν… φουτουριστική.
Στο δελτίο τύπου υπήρχαν ελάχιστες παραπάνω πληροφορίες από τους ανθρώπους της Yamaha: “λόγω του ότι σκούτερ σαν τα EC δεν χρειάζονται εξάτμιση, υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία στη σχεδίαση. Αυτό το avant-garde πρωτότυπο μοντέλο βασίζεται στις έντονες γραμμές και τη βιομηχανική γλυπτική. Η δυναμικές του φόρμες το κάνουν να μοιάζει με τέχνη pop art”.
Τα παραπάνω γίνονται πραγματικότητα ευκολότερα στην περίπτωση των ηλεκτρικών σκούτερ, τα οποία είναι σαφώς απλούστερα στην κατασκευή, με λιγότερα τμήματα και εξαρτήματα, απ’ ότι ένα σκούτερ με συμβατικό κινητήρα.
Οι περαιτέρω πληροφορίες που δόθηκαν για τα EC-f και EC-fs, αφορούσαν στο βασικό υλικό κατασκευής τους (αλουμίνιο), τον κινητήρα τους (ισχύος 0.6kWh) και τις μπαταρίες τους (ιόντων λιθίου). Εδώ αξίζει να σημειωθεί πως στο ίδιο Σαλόνι είχε παρουσιαστεί και ένα ακόμα ηλεκτρικό σκούτερ της Yamaha, το EC-03 το οποίο βγήκε τελικά στην παραγωγή. Λέτε να συμβεί το ίδιο και με τα “θεότρελα” EC-f κάποια στιγμή;