fbpx

ΕΛΛΑΔΑ: ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΣΟΣΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΚΟΥΤΕΡ

Κυριάρχοι τα 125άρια και τα 150άρια

Ακούσατε-ακούσατε! Βρήκαμε το χρόνο και κυρίως το κουράγιο για να αναλύσουμε την ελληνική αγορά σκούτερ. Και ξέρετε το κουράγιο και η όρεξη έχει πολλή σημασία, γιατί  “αυτά τα πράματα, τα νούμερα, τα νουμεράκια, τα ποσοστά και οι παράμετροι” χρειάζονται ξεστράβωμα (άντε και γνώσεις) για να ασχοληθείς μαζί τους και να βγάλεις συμπεράσματα. Όμως το αποτέλεσμα άξιζε γιατί ξεκαθαρίζονται παρεξηγήσεις.

Αν κάποιος μας ρωτούσε (πριν αναλύσουμε τα στοιχεία της αγοράς) για το ποιά είναι η πιο σημαντική κατηγορία σκούτερ στην Ελλάδα θα απαντούσαμε… “κάτι” που το πιθανότερο θα ήταν λάθος. Θα λέγαμε, “ξέρω ‘γώ τα 300άρια” ή μπορεί να την πατάγαμε κι εμείς με τον μύθο της αγοράς, ότι για παράδειγμα “τα 125άρια δεν είναι και πολύ σημαντικά για τους Έλληνες σκουτερίστες”. Λάθος, λάθος και πάλι λάθος.

Τα μικρά κυβικά έχουν πολύ μεγάλη σημασία για αυτό το κομμάτι της Βαλκανικής, αυτή την άκρη της Ευρώπης. Απόδειξη ότι οι πωλήσεις των σκούτερ στην Ελλάδα από μέχρι τα 200 κυβικά ξεπερνούν το 60%!

_MLZ3354

Οι σημαντικότερες κατηγορίες σκούτερ στην Ελλάδα είναι αυτές των 125 και 150 κυβικών

ανάλυση έγινε στις πωλήσεις που έχουν καταγραφεί μέσα στο πρώτο 10μηνο του 2014. Έχοντας στα χέρια μας στοιχεία 10 μηνών τα συμπεράσματα είναι πιο ασφαλή απ’ ότι αν διαθέταμε ας πούμε πωλήσεις 4 ή 6 μηνών. Πάμε λοιπόν να δούμε τι έβγαλε το ψάξιμο και η ανάλυση.

Από την πρώτη μέρα του Ιανουαρίου μέχρι και την τελευταία μέρα του Οκτωβρίου στην Ελλάδα πουλήθηκαν 17 χιλιάδες και 156 σκούτερ πάνω από 50 κυβικά. Από τα 100 μέχρι τα 839 κυβικά κυμαίνονται από πλευράς κυβισμών τα σκούτερ της αγοράς μας.

Το πρώτο σκαλοπάτι των κατηγοριών (που χωρίζονται σύμφωνα με τους κυβισμούς των κινητήρων τους) είναι αυτή των “μέχρι 100cc”. Η μικρότερη κατηγορία της αγοράς συγκεντρώνει 467 πωλήσεις, ένα ποσοστό που αντιστοιχεί με μόλις το 2,7% των συνολικών πωλήσεων. Πρώτο σε αυτή την κατηγορία είναι το Piaggio Fly 100 ένα μοντέλο που έχει παραμείνει ούκ ολίγα χρόνια στην αγορά κι απ’ ότι φαίνεται αντέχει.

Τα 200άρια εκπροσωπούν το 13% της αγοράς

Τα 200άρια εκπροσωπούν το 13,0% της αγοράς

Η δεύτερη κατηγορία είναι των 125 κυβικών και εδώ αρχίζουν τα πανηγύρια. Τα 125άρια που ίσως κάποιος μπορεί να έλεγε ότι χάνουν από τα 150άρια, αποσπούν τελικά το ίδιο ποσοστό με τα μεγαλύτερα αδελφάκια τους από την αγορά.

Για να γίνει πιο συγκεκριμένο το παραπάνω, τα 125άρια πέτυχαν πωλήσεις 3.917 μονάδων με ποσοστό 22,8% και τα 150άρια πωλήσεις 3.946 μονάδων και ποσοστό 23,0%! Όσο δυνατή είναι η κατηγορία των 150αριών, τόσο είναι και αυτή των 125αριών, αφού η διαφορά τους είναι αμελητέα. Στα 125 πρώτο κατατάσσεται το SYM Symphony SR 125 με δεύτερο το Kymco Agility 125. Στα 150άρια πρώτο τερματίζει το πιο καλοπουλημένο σκούτερ στην Ελλάδα το SYM Symphony SR 150 και το ακολουθούν δυο Honda το PCX και το SH.

Ακολουθεί η κατηγορία μέχρι τα 200 κυβικά και δεν τα πηγαίνει καθόλου άσχημα, αφού φτάνει το 12,8% της αγοράς με 2.207 μονάδες και κυρίαρχο το SYM HD2 200 που αποσπά το 36,7% της κατηγορίας. Τώρα, αν αθροίσουμε τα ποσοστό των κατηγοριών από 100 μέχρι 200 κυβικά θα καταγράψουμε πωλήσεις 10.537 μονάδων, άρα το 61,3% της ελληνικής αγοράς! Σκίζουν τα μικρά…

Σχεδόν το 7% της αγοράς κατακτούν τα 250άρια

Σχεδόν το 7,0% της αγοράς κατακτούν τα 250άρια

Για κάθε τέσσερα σκούτερ “μεσαίου κυβισμού” που πουλιόνται στην Ελλάδα, το ένα είναι 250άρι και τα τρία είναι 300άρια. Η κατηγορία των 250cc σημειώνει ένα 6,8% και 1.179 μονάδες και των 300cc ένα γενναίο μερίδιο αγοράς 20,4% (3.508 μον.). Νικητές αναδείχθηκαν το Yamaha XMAX 250 και το Piaggio Beverly 300.

Οκτακόσια σαράντα κομμάτια πουλάει η επόμενη κατηγορία των 350 κυβικών, παίρνει ποσοστό 4,8% επί των συνολικών πωλήσεων, με πρώτο το Beverly 350, ενώ τη αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία των 400 κυβικών κερδίζει το Yamaha XMAX 400 (274 μον.). Ακολουθούν το Kymco Xciting 400 (164 μον.) και το SYM Maxsym 400 (110 μον.). Συνολικά τα 400άρια παίρνουν το 3,2% του μεριδίου της ελληνικής αγοράς με 555 μονάδες.

Τα 400άρια κατακτούν το 3,2% και τα 350άρια το 4,8%

Τα 400άρια κατακτούν το 3,2% και τα 350άρια το 4,8% των πωλήσεων στην Ελλάδα

Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζουν και οι μεγάλες κατηγορίες: των “500, εώς 600cc” και των “600cc και άνω”κι αυτό λόγω των μικρών πωλήσεων τους τελικά επί του συνόλου. H κατηγορία 500-600cc σημειώνει 226 πωλήσεις, με πρώτο το Yamaha TMAX 530 (177 μον.) και ποσοστό 1,3% της αγοράς. Η κατηγορία 600+cc πέτυχε 311 μονάδες, με πρώτο το SYM Maxsym 600 (129 μον.) και ποσοστό μόλις 1,8%. Τι λέμε δηλαδή; Ότι όλα τα σκούτερ 500cc και άνω πιάνουν μόλις το 3,2% της αγοράς!

Ακόμα κι αν “ενισχύσουμε” πλασματικά την μεσαία-μεγάλη κατηγορία τσοντάροντας και τα 350άρια και τα 400άρια μαζί τους, δημιουργώντας την υπερ-ομάδα “350 και άνω” (πλασματικό και αυτό μιας και το Beverly 350 έχει κινητήρα 330 κυβικών) όλα μαζί δεν πιάνουν παρά το 11,1% των συνολικών πωλήσεων σκούτερ στην Ελλάδα.

Από 500 και πάνω κυβικά το ποσοστό των πωλήσεων είναι 3,2%

Από 500 και πάνω κυβικά το ποσοστό των πωλήσεων είναι 3,2%

Ηττώνται κατά κράτος λοιπόν τα μεσαία-μεγάλα σκούτερ στην Ελλάδα, αφού σχεδόν το 90%, η συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων είναι μέχρι τα 300 κυβικά. Γενικεύοντας, για να απλοποιήσουμε, θα πούμε ότι 125άρια, 150άρια και 300άρια πουλάνε το ίδιο στην αγορά μας, με τα 300άρια χάνουν χρόνο το χρόνο την παλιά αίγλη και δύναμή τους έναντι των μικρότερων κυβισμών, εκτός κι αν ενισχύονται οι πωλήσεις με προσφορές τιμών. Κάτι που έγινε και φέτος σε συγκεκριμένα μοντέλα κάνοντας έτσι τα 300άρια να πετύχουν περισσότερες ταξινομήσεις.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΣΚΟΥΤΕΡ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

(ΚΑΙ ΠΟΣΟΣΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ)

Κατηγορία 100cc 2,7%

Κατηγορία 125cc 22,8%

Κατηγορία 150cc 23,0%

Κατηγορία 200cc 12,8%

Κατηγορία 250cc 6,8%

Κατηγορία 300cc20,4%

Κατηγορία 350cc 4,8%

Κατηγορία 400cc 3,2%

Κατηγορία 500+cc1,3%

Κατηγορία 600cc και άνω1,8%

ΠΗΓΗ: ΣΕΑΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ