Εννεάμηνο με αύξηση από πέρσι +30%
Αύξηση κατά +30% είχαμε στις πωλήσεις το 9μηνο του 2021, αφού η ελληνική αγορά κατέγραψε 36.372 ταξινομήσεις για όλες τις κατηγορίες των δύο τροχών (σκούτερ, μοτοσυκλέτες, παπιά) και των ATV. Πέρσι το ίδιο διάστημα είχαν απορροφηθεί 27.958 μονάδες.
O μήνας Σεπτέμβριος – που είναι παραδοσιακά πιο δυνατός από τον Αύγουστο – του 2021 είχε συνολικές πωλήσεις 4.747 μονάδων, καταγράφοντας ένα +13,7% από τον περσινό αντίστοιχο μήνα, που είχε πετύχει 4.174 μονάδες.
Η μεγαλύτερη αύξηση σε πωλήσεις σημειώθηκε στην κατηγορία των σκούτερ με ένα δυνατό +20%.
Από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου η κατηγορία που πούλησε τα περισσότερα κομμάτια, επί του συνόλου των 36.372 ταξινομήσεων, ήταν και πάλι αυτή των σκούτερ με 21.375 μονάδες, σημειώνοντας ένα εξαιρετικό +29% από πέρσι (!), κατακτώντας έτσι το μεγαλύτερο μερίδιο (58%) της αγοράς, ενώ παπιά και μοτοσυκλέτες σημείωσαν αύξηση πωλήσεων 22,5 και 35% αντίστοιχα!
Τα παπιά έφτασαν τα 8.102 κομμάτια και οι μοτοσυκλέτες τα 5.653 κομμάτια.
Τα ATV αντίστοιχα παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων +142% (!) με 1.140 κομμάτια φέτος, σε σχέση με τα 471 που είχαν πετύχει πέρσι, αφού είχε “γονατίσει” η αγορά της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Ποσοστά εταιριών επί των πωλήσεων – 9μηνο 2021
Πρώτη εταιρία σε πωλήσεις στην ελληνική αγορά όλων των κατηγοριών των δύο τροχών ήταν η SYM με 7.641 ταξινομήσεις (μερίδιο 21% της αγοράς και αύξηση 6,4%), με δεύτερη από κοντά τη Honda με 6.697 μονάδες, το 18,4% της αγοράς και αύξηση 69%.
Στην τρίτη θέση, με 1.000 περίπου μονάδες λιγότερες, ήταν η Piaggio με 5.783 ταξινομήσεις και μερίδιο 16%.
Στην τέταρτη θέση συναντάμε τη Daytona με 4.284 μονάδες (ποσοστό αγοράς 11,7%) που ξεπέρασε τη Yamaha των 3.993 μονάδων με ποσοστό 10,9% της αγοράς.
Στην έκτη θέση τερμάτισε η Kymco με 2.134 μονάδες και μερίδιο 5,18%, η οποία σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά +34%.
Κατηγορία Σκούτερ, απολογισμός εννεάμηνου 2021
Περνώντας τώρα στην κατηγορία των σκούτερ, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2021 είδαμε πωλήσεις που ανέβηκαν κατά 4.800 περίπου μονάδες σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα!
Από τις 16.581 μονάδες του 2020, σκαρφαλώσαμε στις 21.375 μονάδες (αύξηση 29%), με την Piaggio να είναι πρώτη με 5.766 μονάδες (αύξηση 30%, μερίδιο αγοράς 27,1%).
Η SYM στη δεύτερη θέση που κλείνει διαρκώς τη διαφορά με την κορυφή βρίσκεται πίσω κατά 230 περίπου μονάδες στις 5.543 πωλήσεις (μείωση -5,4%, πέρσι ήταν στις 5.861 μον. και μερίδιο 26%) ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η Honda με 3.831 μονάδες, από τις 1.593 που είχε συγκεντρώσει πέρσι (αύξηση της τάξης του +140%!) και μερίδιο αγοράς 18%.
Τέταρτη ήταν η Kymco με 1.773 μονάδες (αύξηση πωλήσεων κατά +26%, μερίδιο 9,0%).
Ακολούθησαν οι: Yamaha με 1.278 μον. (αύξηση 11,3%, μερίδιο 7,2%) και η Daytona με 859 μον. – (αύξηση 56% και μερίδιο 4,6%).
Πίσω από την πρώτη εξάδα ακολούθησαν οι: Vespa (567), Peugeot (174), Keeway (165), BMW (98), Gemini (79), Golden Lion (75), Asus (56), Niu (55),
Τοp 40 Σκούτερ, 9μήνου 2021
Στην κορυφή του Top 40 των σκούτερ του 9μήνου στην Ελλάδα, έγινε η ανατροπή της χρονιάς!
Ποια μοντέλα έχουμε πει επανειλημμένα ότι “σκοτώνονται” για την κορυφή των σκούτερ στην Ελλάδα; Το Beverly 300 και το Symphony ST 200.
Το SYM Symphony ST 200i όπως είχαμε προβλέψει σε προηγούμενα άρθρα, αφού πρώτα έριξε ένα γερό σπριντ τους προηγούμενους μήνες, μάζεψε τη διαφορά και τελικά κατέκτησε την κορυφή.
Με 1.512 κομμάτια έκλεισε το δημοφιλές 200αράκι το εννεάμηνο, τη στιγμή που το Piaggio Beverly 300 hpe έφτασε τα 1.429. Πιστεύουμε ότι η διαφορά αυτή θα μεγαλώσει κι άλλο μέχρι το τέλος της χρονιάς, αφού το Symphony – ειδικά μετά την πρόσφατη ανανέωσή του σαν μοντέλο – έχει πολύ μεγάλο δυναμικό. Ίδωμεν…
Στην τρίτη θέση, με 967 μονάδες, παρέμεινε το Piaggio Liberty 125 ABS, το οποίο κερδίζει διαρκώς το Piaggio Medley 150 που συγκέντρωσε 819 πωλήσεις. Πίσω του, πολύ κοντά για 17 μόλις λιγότερα κομμάτια, ήταν το Honda SH 150i με 802 μονάδες.
Μedley και SH 150 έχουν αρχίσει μια “βεντέτα ταξινομήσεων” που κρίνεται κάθε φορά στο νήμα, παρότι το δεύτερο έχει σαφώς υψηλότερη τιμή.
Στην έκτη θέση ήταν το Daytona Cargo 125 με 798 μονάδες (επικίνδυνα κοντά σε Medley και SH), συνεχίζοντας μια λαμπρή πορεία στο χώρο των επαγγελματικών σκούτερ.
Στην έβδομη θέση συναντάμε το παλαιότερο Beverly 300 προδιαγραφών Euro4, που έχει μείνει στάσιμο στις 792 ταξινομήσεις, λόγω του ότι δεν υπάρχει πλέον στην αγορά.
Όγδοο στην κατάταξη των σκούτερ του 9μήνου ήταν το Honda PCX 125, που έφτασε τις 755 μονάδες, κρατώντας πίσω του το Piaggio Beverly 400 (682 μον.) που είχε έναν πολύ καλό τελευταίο μήνα.
Πολύ καλά όμως τα έχει πάει και το 125άρι-έκπληξη, το SYM JetX, που έφτασε τις 584 πωλήσεις και μπήκε στη δεκάδα εκτοπίζοντας από αυτήν το Yamaha το XMAX 300.
Tη δεκάδα κλείνει το SYM HD 300 με 550 μονάδες.
Αξιόλογες διακρίσεις του Τοp 40
- Στην ενδέκατη θέση κατετάγη το πρώτο σε πωλήσεις σκούτερ της Yamaha, το XMAX 300, με 550 μονάδες
- Ένα 400άρι και τρία 300άρια βρίσκονται μέσα στην πρώτη δεκάδα
- Στη 12η θέση συναντάμε το πρώτο ρετρό σκούτερ στην ελληνική αγορά, την κλασική Vespa GTS 300
- Δυναμικά συνεχίζει την πορεία του το Honda SH350 (που ξεπέρασε το Forza 350), το οποίο κατέγραψε στο 9μηνο 384 μονάδες
- Δεύτερο σε πωλήσεις σκούτερ της Yamaha ήταν το NMAX 125 ABS στην 16η θέση και 399 ταξινομήσεις. Πιστεύουμε ότι όταν ανακαλύψει ο κόσμος την αξία του θα το ανεβάσει στην κατάταξη
- Στη 15η θέση ήταν το μικρότερο σε κυβισμό σκούτερ της Honda, το Vision 110, με 405 ταξινομήσεις.
- Συνεχίζει να είναι πρώτο στις πωλήσεις των μεγάλων δικύλινδρων maxi scooter το SYM Maxsym TL 500, με 280 ταξινομήσεις, 29 κομμάτια μπροστά από το Τ-ΜΑΧ 560 με 251 ταξινομήσεις.
-
Αθόρυβα έχει μαζέψει 140 πωλήσεις το Yamaha ΝΜΑΧ 155
ΕΛΛΑΔΑ: Τop 40 Σκούτερ, 9μηνο 2021
ΘΕΣΗ |
ΜΟΝΤΕΛΟ |
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 |
SYM SYMPHONY ST 200i |
1512 |
2 |
PIAGGIO BEVERLY 300 hpe E5 |
1429 |
3 |
PIAGGIO LIBERTY 125 |
845 |
4 |
PIAGGIO MEDLEY 150 |
819 |
5 |
HONDA SH 150i |
802 |
6 |
DAYTONA CARGO 125 |
798 |
7 |
PIAGGIO BEVERLY 300 E4 |
792 |
8 |
HONDA PCX 125 |
755 |
9 |
PIAGGIO BEVERLY 400 hpe |
682 |
10 |
SYM JET X 125 |
584 |
11 |
SYM HD300 |
550 |
12 |
YAMAHA X-MAX 300 |
521 |
13 |
VESPA GTS 300 |
467 |
14 |
SYM SYMPHONY SR 125 |
442 |
15 |
SYM JET 14 125 |
413 |
16 |
HONDA VISION 110 |
405 |
17 |
YAMAHA NMAX 125 |
399 |
18 |
HONDA SH 350 |
384 |
19 |
SYM CRUISYM 300 |
377 |
20 |
PIAGGIO MEDLEY 125 |
369 |
21 |
HONDA FORZA 350 |
365 |
22 |
PIAGGIO LIBERTY 150 |
362 |
23 |
HONDA SH MODE 125 |
339 |
24 |
SYM SYMPHONY ST 125 |
301 |
25 |
KYMCO AGILITY 16+ 125 |
300 |
26 |
SYM MAXSYM TL 500 |
280 |
27 |
KYMCO AGILITY 16+ 200 |
267 |
28 |
YAMAHA T-MAX 560 |
251 |
29 |
KYMCO X-TOWN 300 |
249 |
30 |
SYM JET 14 200 |
231 |
31 |
KYMCO DOWNTOWN 350 |
204 |
32 |
HONDA FORZA 750 |
186 |
33 |
PIAGGIO BEVERLY 350 |
182 |
34 |
HONDA GENIO 110 |
181 |
35 |
KYMCO AGILITY 300 |
158 |
36 |
ΥΑΜΑΗΑ ΝΜΑΧ 155 |
131 |
37 |
SYM FIDDLE III 125 |
122 |
38 |
KYMCO PEOPLE S 150 ABS |
116 |
39 |
HONDA FORZA 300 |
116 |
40 |
SYM CRUISYM 250 |
111 |
Πηγή: ΣΕΜΕ