Και η Vespa καλά κρατεί… πολύ καλά
Είναι σαφές, για όσους παρακολουθούν τις πωλήσεις των σκούτερ ανά τον κόσμο και την Ευρώπη ότι κάθε αγορά, κάθε χώρα έχει τις δικές της ξεχωριστές προτιμήσεις και γραμμές. Για παράδειγμα οι Ιταλοί αγοράζουν 150άρια, το ίδιο και οι Έλληνες, οι Ισπανοί προτιμούν τα 125άρια και οι Γάλλοι τα 3τροχα 500άρια. Οι Γερμανοί στο μεταξύ τι κάνουν; Αυτοί αγοράζουν μετά μανίας BMW R 1200 GS (άμα δεν παινέψεις το σπίτι σου), αλλά και 300άρες Βέσπες…
Άβυσσος η ψυχή του καταναλωτή και επίσης του Γερμανού καταναλωτή γιατί δεν είναι μόνο ότι αγοράζει Βέσπες 300άρες, αλλά τις αγοράζει και μετά μανίας! Ακούστε νούμερα: το 2013 οι Γερμανοί σκουτερίστες αγόρασαν 2.600 Vespa GTS 300. Το 2014 αγόρασαν ακόμα περισσότερες, φτάνοντας στις 3.028. Καλά μέχρι εδώ, μεγάλη αγορά είναι, θα πει κάποιος, πολλά κομμάτια απορροφούν μπορεί να πει κάποιος. Έλα όμως που και το δεύτερο και το τρίτο μοντέλο στην κατάταξη είναι και πάλι Vespa… Δεύτερη το 2014 κατετάγη η Vespa Primavera 125 και τρίτη η Vespa GTS 125, με 1.359 και 767 μονάδες αντίστοιχα.
Οι πωλήσεις των μεγάλων σκούτερ, άνω των 125 κυβικών στη Γερμανία φτάνουν κάθε χρόνο, με έναν τρόπο μαγικό, τις εντεκάμιση χιλιάδες κομμάτια περίπου. Δείτε τα νούμερα και συγκρίνετέ τα: 11.521 το 2012, 11.478 το 2013, 11.682 το 2014, τα νούμερα είναι σταθερά, ενώ σχεδόν το ίδιο συμβαίνει και στα 125άρια σκούτερ: πέρα από τα 20.248 κομμάτια του 2012 και την πτώση που σημείωσαν στα 16.415 το 2013, το 2014 έφερε και πάλι 16.589 μονάδες. Έτσι τα σκούτερ που πουλήθηκαν στη Γερμανία το 2014 άνω των 125 κυβικών φτάνουν συνολικά στα 28.271 κομμάτια. Λίγα σκούτερ πουλιόνται αναλογικά στη Γερμανία, αν υπολογίσουμε ότι στην Ελλάδα οι πωλήσεις φτάνουν κοντά στις 20.000 σκούτερ κάθε χρόνο.
Όμως η Γερμανία είναι μια χώρα που προτιμά τις μοτοσυκλέτες, υπάρχει η οικονομική επιφάνεια, ενώ η ανάγκη για μετακίνηση στις πόλεις με δίτροχα είναι ίσως δευτερεύουσας σημασίας (σε σχέση με την Ελλάδα) αφού γίνεται κυρίως με οργανωμένα και αξιόπιστα μέσα μεταφοράς (τρένα, μετρό, λεωφορεία, τραμ, κ.λπ.). Παράλληλα οι Γερμανοί είναι ένας λαός που λατρεύει τα ταξίδια και έχουν μεγάλη παράδοση στις περιπλανήσεις πάνω σε δύο τροχούς στην Ευρώπη, αλλά και τον κόσμο.
Μοτοσυκλέτες λοιπόν προτιμούν οι Γερμανοί συνάδελφοι διτροχιστές, για αυτό το λόγο εκτίναξαν τις πωλήσεις το 2014 στις 140.000 πωλήσεις, της στιγμή που τα προηγούμενα χρόνια είχαν αγοράσει 127.680 μονάδες το ’12 και 129.357 μονάδες το ’13. Πρώτη μοτοσυκλέτα σε πωλήσεις και μάλιστα μακράν ήταν στη Γερμανία το 2014 και πάλι η BMW R 1200 GS με 8.284 μονάδες. Δεύτερη σε πωλήσεις ήταν η Kawasaki ER-6n με πολύ λιγότερες πωλήσεις, στις 2.778 μονάδες.
Στην αγορά σκούτερ τώρα όπως είπαμε και παραπάνω, πρώτη σε πωλήσεις το 2014 ήταν η Piaggio Vespa GTS 300 Super με 3.028 μονάδες με δεύτερο, πολύ πιο πίσω, το Honda SH 300 με 582 μονάδες δηλαδή σχεδόν έξι φορές λιγότερες – για την κατηγορία των σκούτερ άνω των 125 κυβικών. Ενδιαφέρον έχει και η είσοδος των μεγάλων 500αριών 3τροχων ΜΡ3 στη γερμανική αγορά, αλλά και του επίσης 3τροχου Peugeot Metropolis 400. Σημειώστε εδώ ότι οι Γερμανοί σκουτερίστες προτιμούν τα Yamaha ΧΜΑΧ 400, το Suzuki Burgman 650 και το Kymco Xciting 400 και λιγότερο το Yamaha ΤΜΑΧ 530.
Μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις του 2014 στη Γερμανία σημείωσαν το 2014 η Peugeot με +73%, η Honda με +43% και η Kymco με +22% σε σύγκριση με το 2013. Η πρώτη πούλησε πέρσι 618 μονάδες, η δεύτερη 1.520 και η τρίτη 853. Η αύξηση αυτή για τη γαλλική εταιρία ήρθε από το 3τροχο της Metropolis 400, για την γιαπωνέζικη από το SH 300 και για την ταϊβανέζικη εταιρία από το Xciting 400i. Mείωση σημείωσε η Piaggio κατά -12%, αλλά τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσε η BMW…
Είναι περίεργο για τους Γερμανούς, που υποστηρίζουν με ζέση τα προϊόντα που παράγουν, το γεγονός ότι τα σκούτερ της BMW σημείωσαν μεγάλη πτώση στις πωλήσεις τους το 2014 σε σχέση με το 2013. Το 2013 είχαν πουληθεί 778 σκούτερ BMW C 650 GT και BMW C600 Sport. Την επόμενη χρονιά, το ’14 σημειώθηκε πτώση της τάξης σχεδόν του 40% με 474 μονάδες να έχουν καταγραφεί.
Στα μοντέλα άνω των 125 κυβικών που κατετάγησαν ψηλά στη γερμανική αγορά σκούτερ το 2014, περιλαμβάνονται και τα Kawasaki J300, Honda Integra 750, το BMW 650 GT και το Honda Forza 300.
ΓΕΡΜΑΝΙΑ – 2014: Πωλήσεις σκούτερ άνω των 125 κυβικών
- Piaggio VESPA GTS 300 SUPER… 3.028 (2.665-2013)
- Honda SH 300… 582 (266-2013)
- Piaggio BEVERLY 350 SPORT TOURING… 521 (860-2013)
- Piaggio MP3 – 500 BUSINESS/SPORT… 510 (1.317-2013)
- Piaggio MP3 – 500 LT… 502 (νέο μοντέλο)
- Peugeot METROPOLIS 400… 410 (νέο μοντέλο)
- Yamaha XMAX 400… 356 (νέο μοντέλο)
- Honda SH 150… 355 (316-2013)
- Suzuki AN 650 BURGMAN.. 305 (310-2013)
- Kymco XCITING 400… 292 (νέο μοντέλο)
ΓΕΡΜΑΝΙΑ – 2014: Πωλήσεις σκούτερ 125 κυβικών
- Piaggio VESPA PRIMAVERA 125… 1.359
- Piaggio VESPA GTS SUPER 125… 767
- Honda VISION 125… 764
- Honda SH 125… 742
- Generic Motor… 446
- Daelim OTELLO-125… 440
- Piaggio FLY-125 3V… 431
- SI REX RS 1000… 426
- Honda PCX 125… 356
- Piaggio VESPA LX 125… 337
Πηγή: Industrie-Verband Motorrad Deutschland