Ούτε λίγο, ούτε πολύ 2,5 εκατομμύρια δίτροχα!
Με την ευκαιρία του νέου, μοντέρνου σκούτερ της ινδικής TVS που ονομάζεται Dazz 110 και μόλις παρουσιάστηκε στην Ινδία, βρίσκουμε κι εμείς την ευκαιρία να παρουσιάσουμε έναν ακόμα “ινδικό-γίγα” στα σκούτερ και τους δυο τροχούς, το όνομα του οποίου θα ακούμε πιο συχνά στο μέλλον.
Έχουμε ασχοληθεί με την Ινδία και τις εταιρίες της και στο παρελθόν, μιας και η μεγάλη ασιατική χώρα βρίσκεται σε παραγωγή δικύκλων πίσω μόνο από την Κίνα και σε πολλές περιπτώσεις παράγει ποιοτικότερα από τα κινεζικά προϊόντα. Δεν είναι τυχαίο που οι μεγάλοι Ιάπωνες κατασκευαστές επεκτείνονται και χτίζουν εργοστάσια στην Ινδία.
Η TVS ιδρύθηκε το 1911, αλλά μόλις το 1979 ενεπλάκη στην κατασκευή δίτροχων. Από το 1962 κατασκεύαζε φρένα, εξατμίσεις και διάφορα ανταλλακτικά αυτοκινήτων. Η TVS ξεκίνησε κατασκευάζοντας μοτοποδήλατα το ’79 και πολύ σύντομα συνεργάστηκε με τη γιαπωνέζικη εταιρία Suzuki με την παραγωγή να ξεκινάει το 1984. Η TVS και η Suzuki θα διανύσουν μια σχεδόν εικοσαετή συνεργασία που δημιούργησε δίτροχα ειδικά σχεδιασμένα για τη μεγάλη ντόπια αγορά. Το 2001 έληξε η συνεργασία, με την εταιρία να βαφτίζεται TVS Motor και να ξεκινάει μια μεγάλη προσπάθεια επίτευξης συνολικής ποιότητας παραγωγής των προϊόντων της, μέσω διαδικασιών “αλα Toyota” στον ποιοτικό έλεγχο.
Σήμερα η TVS είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρία κατασκευής μικρών σκούτερ, μοτοσυκλετών και τρίτροχων επαγγελματικών, μετά την Hero Motor και την Bajaj, με τρία εργοστάσια στην Ινδία και ένα στην Ινδονησία και παραγωγή 2,5 εκατομμυρίων μονάδων τον χρόνο!
Για να πάρουμε μια ιδέα της αγοράς διτρόχων στην Ινδία θα αναφέρουμε τις πωλήσεις Σεπτεμβρίου του 2015: πρώτη ήταν η Hero MotoCorp με 480.537 μονάδες, δεύτερη ήταν η HMSI (Honda Motorcycle & Scooter India) με συνολικές πωλήσεις 395.262 μονάδες, η Yamaha Motor India έφτασε τις 61.440 μονάδες, η Royal Enfield τις 41.600 και η “δική” μας η TVS Motor έφτασε τις 183.653 μονάδες.
Το νέο TVS Dazz 110 που μόλις παρουσιάστηκε στην Ινδία και αποτελεί το πρώτο μοντέρνας εμφάνισης σκούτερ της εταιρίας – που μάλλον με την αισθητική της δεκαετίας του ’80 φλέρταρε μέχρι σήμερα – χρησιμοποιεί έναν ήδη υπάρχοντα κινητήρα 109 κυβικών, που όπως λένε τα διαφημιστικά της εταιρίας “είναι φτιαγμένος ειδικά για την ινδική αγορά”, που τον ονομάζει Duralife.
Το σκούτερ έχει επίπεδο δάπεδο, 14άρηδες τροχούς, δισκόφρενο μπροστά, ταμπούρο πίσω, βάρος κάτω από 100 κιλά και ιπποδύναμη κοντά στους 8 ίππους. Το ενδιαφέρον είναι ότι πρώτα λανσαρίστηκε στην Ινδονησιακή αγορά και μετά βρήκε σιγά-σιγά το δρόμο του για την ινδική αγορά της οποίας τα γούστα είναι πιο συντηρητικά στα σκούτερ. Προτιμούν τις καμπύλες και τις ρετρό γραμμές παρά τις πιο μοντέρνες. Α, ναι να μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε ότι το TVS Dazz 110 και αντιγράφει έντονα το Suzuki Address 115. Το αστείο ξέρετε ποιο είναι όμως; Ότι το TVS Dazz πρωτοεμφανίστηκε στην Ινδονησία εδώ και δυο χρόνια.