Δυο “μύγες” σε μια πόλη
Μικρές διαστάσεις, μοντέρνα σχεδίαση, κλασικό στιλ Piaggio και ευελιξία στις καθημερινές μετακινήσεις, με έναν οικονομικό κινητήρα: αυτή είναι η συνταγή των νέων Piaggio Fly που είδαμε πέρσι στα ευρωπαϊκά Σαλόνια, σαν μοντέλο του 2012, αλλά φτάνει στην αγορά μόλις τώρα, άρα θα το θεωρήσουμε μοντέλο του 2013… To 50άρι πωλείται προς 1.570 ευρώ και το 125 προς 1.900 ευρώ, με το δεύτερο να βάζει σοβαρή υποψηφιότητα στα best seller σκούτερ της κατηγορίας του.
Το Piaggio Fly (σε 50, 125 και αργότερα σε 150 κυβικά) είναι το πρώτο “παγκόσμιο σκούτερ” της Piaggio, που ευελπιστεί να ανταποκριθεί στις νέες, προσαρμοσμένες στην εποχή μας, απαιτήσεις αναβατών πόλεων σε ολόκληρο τον κόσμο. Με τη ριζική ανανέωσή του, “τίποτε δεν είναι ίδιο” σε σχέση με το παλαιότερο μοντέλο, που το εκμοντέρνισε αισθητικά και το αναβάθμισε από πλευράς κινητήρα ειδικά στην έκδοση 125, το νέο Fly (μύγα) πιάνει τον σφυγμό της εποχής.
Με κομψές, αναγνωρίσιμες γραμμές που παραπέμπουν σε Piaggio, το νέο Fly έρχεται με στόχο να καθιερωθεί ως το σκούτερ που συνδυάζει τη λειτουργικότητα και την απλότητα χρήσης με την ομορφιά του ιταλικού σχεδιασμού.
Αιχμηρό είναι το μπροστινό μέρος, ακόμα περισσότερο από πριν και χαρακτηρίζεται πάντα από την κεντρική, παραδοσιακή “γραβάτα”, που στο Fly είναι βαμμένη σε μαύρο χρώμα. Το τιμόνι φιλοξενεί έναν τριγωνικό προβολέα που περιβάλλεται από ένα πλαίσιο χρωμίου, συνδέοντάς το με το μαύρο γυαλιστερό φόντο του πίνακα οργάνων.
Η χαμηλή (760 χλστ.) και αρκετά μεγάλη, για τον αναβάτη κυρίως, σέλα κρύβει έναν ευρύχωρο αποθηκευτικό χώρο από κάτω της, που μπορεί να φιλοξενήσει δύο ανοικτά κράνη, με ζελατίνα.
Το δάπεδο είναι επίπεδο, το συνολικό ύψος, όπως εξ’ άλλου και το συνολικό μέγεθος είναι περιορισμένα, έτσι ώστε να κάνουν το σκούτερ προσιτό σε μεγαλύτερο αριθμό αγοραστών/χρηστών. Οι ζάντες διαθέτουν 5 διπλά μπράτσα και είναι βαμμένες ασημί, ακριβώς στο ίδιο χρώμα με το πιρούνι, αλλά και τις κάσες του κινητήρα.
Το πίσω μέρος ολοκληρώνεται με μια μεταλλική σχάρα αποσκευών, ενώ το πίσω φανάρι ενσωματώνει το στοπ και τα φλας, λεπταίνοντας την ουρά και προσδίδοντας στο Fly πιο κομψή και ανάλαφρη όψη.
Το ρεζερβουάρ έχει τοποθετηθεί κάτω από το δάπεδο, προσφέροντας μια λύση που εξασφαλίζει αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, οπότε η χωρητικότητα του τελευταίου αυξάνεται. Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι αναδιπλούμενα και για τη στήριξή του υπάρχουν χειρολαβές που είναι ενσωματωμένες στη σχάρα.
Υπάρχουν δύο σταντ: εκτός από το κλασικό κεντρικό σταντ, υπάρχει και ένα πλαϊνό σταντ, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί πολύ εύκολα στις σύντομες στάσεις, το οποίο διαθέτει αισθητήρα διακοπής λειτουργίας του κινητήρα. Με το πλαϊνό σταντ ανοικτό, ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά, αποφεύγοντας έτσι τον κίνδυνο εκκίνησης με κατεβασμένο το σταντ.
Το νέο Fly εκμεταλλεύεται στο έπακρο τους χώρους, κι έτσι εκτός από τον μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, υπάρχει ντουλαπάκι στο εσωτερικό της ποδιάς για τη φύλαξη των μικροαντικειμένων (πορτοφόλι, κινητό τηλέφωνο) αλλά και χρηστικός γάντζος για τσάντες στο μπροστινό μέρος της σέλας.
Το μεγάλο επίπεδο δάπεδο επιτρέπει τη μεταφορά μεγαλύτερων αντικείμενων, ενώ στην πίσω σχάρα, μπορεί να τοποθετηθεί και βαλιτσάκι.
Το πλαίσιο του Fly είναι εντελώς νέο, κατασκευασμένο από χαλύβδινους σωλήνες με ενισχύσεις, διαθέτει υδραυλικό τηλεσκοπικό πιρούνι, με καλάμια διαμέτρου 32 χιλιοστών και πίσω ένα αμορτισέρ, το οποίο σύμφωνα με τη φιλοσοφία των σκούτερ, χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως ψαλίδι.
Οι τροχοί είναι 12 ιντσών και τα ελαστικά (120/70 μπροστά και πίσω). Το σύστημα επιβράδυνσης αποτελείται από δύο ατσάλινα δισκόφρενα διαμέτρου (220 mm), τόσο μπροστά όσο και πίσω, στην έκδοση 125 cc. Στην έκδοση 50 cc το δισκόφρενο των 220 χιλιοστών στον μπροστινό τροχό, συμπληρώνεται από ένα ταμπούρο 140 χλστ. στον πίσω τροχό.
Το νέο Piaggio Fly διατίθεται σε δύο εκδόσεις, 50 cc και 125 cc. Και οι δύο είναι εξοπλισμένες με τετράχρονο κινητήρα και χαρακτηρίζονται από χαμηλές καταναλώσεις και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Ο μονοκύλινδρος τριβάλβιδος κινητήρας 125 cc, αποτελεί το τελευταίο προϊόν της έρευνας του Ομίλου Piaggio. Πρόκειται για έναν μονοκύλινδρο, τετράχρονο, αερόψυκτο κινητήρα με 1 εκκεντροφόρο επικεφαλής και με τρεις βαλβίδες (δύο εισαγωγής και μία εξαγωγής) και τροφοδοσία με ηλεκτρονικό ψεκασμό.
Ο κινητήρας σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στην Pontedera, σε ένα από τα πιο προηγμένα κέντρα έρευνας και εξέλιξης παγκοσμίως, με τρεις βασικούς στόχους: τη βελτίωση της απόδοσης και τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Το αποτέλεσμα είναι να μπορεί να διανύει 50 χιλιόμετρα με ένα λίτρο, με σταθερή ταχύτητα 50 χλμ/ώρα. Για να επιτευχθεί η βελτιωμένη απόδοση αλλά και η συμμόρφωση με τη – μελλοντικά αυστηρότερη – περιβαλλοντική νομοθεσία, πραγματοποιήθηκε μελέτη για τη μείωση των εσωτερικών τριβών του κινητήρα και τη ροϊκή εξέλιξή του. Τέλος τα διαστήματα προγραμματισμένης συντήρησης επιμηκύνθηκαν στα 10.000 χλμ., μειώνοντας ακόμα περισσότερο τα λειτουργικά κόστη.
Ο 4χρονος, 4βάλβιδος κινητήρας 50 cc που τροφοδοτεί το νέο Fly είναι και αυτός φειδωλός στην κατανάλωση καυσίμου, αφού πρόκειται για ένα σύγχρονο κινητήρα που εξελίχθηκε έτσι ώστε να συνδυάζει επιδόσεις και μειωμένους ρύπους, προαπαιτούμενο για ένα σκούτερ που προορίζεται για αστικές μετακινήσεις.
Χάρη στη χρήση 4 βαλβίδων, προσφέρει ροπή και καλές επιδόσεις, ενώ η οι καταναλώσεις και οι εκπομπές αντιστοιχούν σε 4-χρονο κινητήρα. Ο κύλινδρος και η κεφαλή έχουν εξελιχθεί με στόχο την επίτευξη υψηλότερων στροφών, επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη ισχύ.
Τα νέα Piaggio Fly σε 50 και 125 κυβικά είναι διαθέσιμες στα σημεία πώλησης Piaggio με τις κάτωθι τιμές:
Piaggio Fly 50 4T 4V – 1.570 €
Piaggio Fly 125 3V – 1.900 €
PIAGGIO FLY 50 4Τ 4v – Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας | Μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 4χρονος, 1ΕΕΚ, 4βάλβιδος |
Κυβισμός | 49.9cc |
Διάμετρος / Διαδρομή | 39 mm / 41.8 mm |
Ιπποδύναμη (στον στρόφαλο) | 4.2 ίπποι, στις 8,250 σ.α.λ |
Εκκίνηση | Μίζα και μανιβέλα |
Τροφοδοσία | Καρμπυρατέρ |
Μετάδοση | CVT, φυγοκεντρική, αυτόματη |
Πλαίσιο | Μονό, σωληνωτό με ενισχύσεις |
Μπροστινή ανάρτηση | Υδραυλικό τηλεσκοπικό πιρούνι, με καλάμια διαμ. 32 mm |
Πίσω ανάρτηση | Ένα αμορτισέρ, διαδρομή τροχού 73 mm |
Μπροστινό φρένο | 220mm, δίσκος με δαγκάνα 2 εμβόλων |
Πίσω φρένο | 140mm, ταμπούρο |
Τροχοί | 12″ x 3.00, μπροστά και πίσω |
Μπροστινο λάστιχο | Tubeless 120/70-12” |
Πίσω λάστιχο | Tubeless 120/70-12” |
Μήκος | 1,870 mm |
Πλάτος | 705 mm |
Ύψος σέλας | 760 mm |
Μεταξόνιο | 1,345 mm |
Ρεζερβουάρ | 6.8 λίτρα (με ρεζέρβα 1.5 λίτρων) |
PIAGGIO FLY 125 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας | Μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 4χρονος, 1ΕΕΚ, 3βάλβιδος |
Κυβισμός | 124 cc |
Διάμετρος / Διαδρομή | 52 mm / 58.6 mm |
Ιπποδύναμη (στον στρόφαλο) | 11.9 ίπποι, στις 8,250 rpm |
Εκκίνηση | Μίζα |
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικός ψεκασμός |
Μετάδοση | CVT, φυγοκεντρική, αυτόματη |
Πλαίσιο | Μονό, σωληνωτό με ενισχύσεις |
Μπροστινή ανάρτηση | Υδραυλικό τηλεσκοπικό πιρούνι, με καλάμια διαμ. 32 mm |
Πίσω ανάρτηση | Ένα αμορτισέρ, διαδρομή τροχού 73 mm |
Μπροστινό φρένο | 220mm, δίσκος με δαγκάνα 2 εμβόλων |
Πίσω φρένο | 220mm, δίσκος |
Τροχοί | 12″ x 3.00, μπροστά και πίσω |
Μπροστινο λάστιχο | Tubeless 120/70-12” |
Πίσω λάστιχο | Tubeless 120/70-12” |
Μήκος | 1,870 mm |
Πλάτος | 705 mm |
Ύψος σέλας | 760 mm |
Μεταξόνιο | 1,325 mm |
Ρεζερβουάρ | 7.0 λίτρα (με ρεζέρβα 1.5 λίτρων) |