Kymco: Δυναμική είσοδος στους 3 τροχούς
Ένας νέος παίκτης μπαίνει σύντομα στην οικογένεια, την “κλειστή παρέα” των τρίτροχων σκούτερ, φέροντας νέα στοιχεία που τον διαφοροποιούν από όλα τα υπόλοιπα μοντέλα. Η Kymco αποφάσισε να μπει με τον “δεξί τροχό” στην κατηγορία, προσφέροντας το πρώτο τρίτροχο σκούτερ με δικύλινδρο κινητήρα. Και δεν είναι μόνο αυτό…
To CV3, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2017, ως μοντέλο concept, στo σαλόνι του Μιλάνο (EICMA). Σε αυτή την πρώτη του εμφάνιση, η παρουσία του δεν ήταν σε καμία περίπτωση τόσο υπερβολική, ώστε η πιθανότητα παραγωγής του να θεωρείται απίθανο σενάριο.
Απεναντίας, το CV3 ως πρωτότυπο, αποτέλεσε μια πέρα από κάθε αμφιβολία απόδειξη για τις προθέσεις της Kymco , που ήταν φυσικά η παραγωγή του μοντέλου.
Το 2019, πάλι στο Μιλάνο, η Kymco επέστρεψε με το CV3 στη μορφή που φέρεται να ήταν αυτή της παραγωγής, ανακοινώνοντας μάλιστα ότι η παρουσίαση του μοντέλου θα γινόταν μέσα στο 2020.
Τα σχέδια της εταιρίας (και όλου του κόσμου) ανατράπηκαν βέβαια από την πανδημία του κορωνοϊού και έτσι το CV3 παρέμεινε σε κατάσταση αναμονής.
Νεότερα για το CV3, είχαμε στη διαδικτυακή παρουσίαση της γκάμας της Kymco για το 2021.
Αν και ο CEO της εταιρίας, Allen Ko, δεν το συμπεριέλαβε στην ομιλία του ως νέο μοντέλο, στο σχετικό υλικό που δόθηκε στη δημοσιότητα για δημοσιογραφική χρήση, το Kymco CV3 φιγουράριζε στον κατάλογο με τη γκάμα του 2021, ενώ διαθέσιμες ήταν επίσης πολλές νέες επίσημες φωτογραφίες, δύο προωθητικά video, καθώς και –για πρώτη φορά – τεχνικά χαρακτηριστικά!
Για μια ακόμη φορά δεν είχαμε βέβαια κάποια ανακοίνωση για το πότε θα λανσαριστεί το σκούτερ στην αγορά, αλλά… ερμηνεύοντας τα σημεία και τα φαινόμενα, όλα είναι έτοιμα και απλά στην Kymco αναμένουν τις εξελίξεις με την πανδημία, ώστε το CV3 να λάβει την προσοχή που του αξίζει.
Αναμενόμενη η κίνηση, καθότι το CV3 αποτελεί, μετά τα AK550, ένα ακόμη μεγάλο βήμα για την Kymco, που δείχνει έτοιμη να αντιπαρατεθεί με τον ιαπωνικό και ευρωπαϊκό ανταγωνισμό σε όλα τα επίπεδα. To CV3 θα αποτελέσει το μεγαλύτερο σε κυβισμό και ισχύ τρίτροχο σκούτερ της αγοράς, καθώς και το μοναδικό με δικύλινδρο κινητήρα.
Ξεκινώντας από το σύστημα διεύθυνσης, ανάρτησης και κλίσεων μπροστά, ακόμα δεν έχουν δοθεί πληροφορίες.
Υπάρχουν δύο ανεστραμμένα καλάμια σε κάθε τροχό, θυμίζοντας τη σχεδίαση της Yamaha στα Tricity, αλλά αυτό δεν αποτελεί τίποτε περισσότερο από μια οπτική παρατήρηση.
Δεν γνωρίζουμε ακόμη αν και τα δύο αυτά καλάμια έχουν στο εσωτερικό τους τα απαραίτητα μηχανικά και υδραυλικά εξαρτήματα ή το ένα εξ αυτών λειτουργεί παθητικά.
Επίσης, το πώς έχουν σχεδιαστεί και λειτουργούν οι δοκίδες και οι αρθρώσεις του μπροστινού συστήματος από την Kymco, παραμένει άγνωστο προς το παρόν και θα πρέπει προφανώς να περιμένουμε την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου, για περισσότερες λεπτομέρειες.
Αυτό που έχει αποκαλυφθεί πάντως, είναι ότι το σύστημα φέρει ηλεκτρονικό «κλείδωμα» κι έτσι το CV3 θα μπορεί να ισορροπεί στατικά στα φανάρια και κατά τη στάθμευση.
Η Kymco αναφέρει ότι η διαδικασία γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού, οπότε λογικά θα υπάρχει και αισθητήρας που θα «ξεκλειδώνει» τον μηχανισμό, μόλις το γκάζι ανοίξει, όπως στα MP3 της Piaggio.
To πλαίσιο του CV3 είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο (!), με το πίσω μέρος να εμφανίζει αρκετές ομοιότητες με το AK550, ενώ μπροστά, θα έχουν γίνει φυσικά οι απαραίτητες μετατροπές για την ενσωμάτωση του συστήματος διεύθυνσης, ανάρτησης και κλίσεων.
Ο κινητήρας είναι ο γνωστός μας πλέον, δικύλινδρος σε σειρά των 550,4 κ.εκ., από το AK550, με δύο επί κεφαλής εκκεντροφόρους και 8 συνολικά βαλβίδες.
Στην προκειμένη περίπτωση, εμφανίζεται με ελαφρά μικρότερη ισχύ, συγκριτικά με αυτόν του δίτροχου μοντέλου, αλλά σημειώνουμε πως το CV3 φέρει την Euro 5 έκδοση του μηχανικού συνόλου, ενώ τα τεχνικά χαρακτηριστικά του AK550 δεν έχουν ανανεωθεί και παραμένουν Euro 4 προδιαγραφών.
Έτσι λοιπόν, το Εuro 5 CV3 αποδίδει 50,9 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 5,4 kg–m ροπής στις 5.750 σ.α.λ., όταν το Euro 4 ΑΚ550 αποδίδει 52,7 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 5,6 kg–m στις 5.500 σ.α.λ.
To μπροστινό ζεύγος των τροχών του CV3, αποτελείται από ζάντες αλουμινίου 13 ιντσών, με ελαστικά διαστάσεων 110/70-13, ενώ πίσω οι διαστάσεις είναι ίδιες με αυτές του AK550, δηλαδή ζάντα διαμέτρου 15 ιντσών και ελαστικό 160/60-15.
Η Kymco αναφέρει πως έχει χρησιμοποιήσει διαφορετικές εργοστασιακές ρυθμίσεις στο μονό αμορτισέρ της πίσω ανάρτησης, σε σχέση με τo ΑΚ550.
Πέραν της διαφορετικής φύσης του μοντέλου, αυτό έχει να κάνει και με τη διαχείριση μεγαλύτερου συνολικά βάρους, 280 κιλών στην περίπτωση του CV3, που ακούγονται -και είναι- αρκετά.
Επίσης, ανακαλύψαμε ότι ενώ το μονό αμορτισέρ εδράζεται παράκεντρα και στις δύο περιπτώσεις (CV3 και ΑΚ) σε σχέση με τον διαμήκη άξονα, στο CV3 έχει αλλάξει πλευρά και βρίσκεται στα δεξιά, σε σχέση με την αριστερή τοποθέτησή του στο AK550.
Για τα φρένα δεν αναφέρονται λεπτομέρειες στα τεχνικά χαρακτηριστικά, οπότε προς το παρόν αρκούμαστε στο ότι το CV3 φέρει τρία συνολικά δισκόφρενα, ένα για κάθε τροχό του.
Oι παρατηρητικοί θα προσέξετε ότι στις φωτογραφίες του σκούτερ, διακρίνεται και πεντάλ φρένου στη δεξιά πλατφόρμα της ποδιάς, το οποίο το πιθανότερο είναι να ενεργοποιεί με συνδυασμένο τρόπο και τα τρία φρένα, μπροστά και πίσω.
Στον πίσω τροχό επίσης, διακρίνεται και η μηχανική δαγκάνα που ενεργοποιείται από λεβιέ χειρόφρενου για το πάρκινγκ.
Κάτω από τη σέλα το σκούτερ φέρει αποθηκευτικό χώρο με χωρητικότητα 15,5 λίτρων, ωστόσο αυτό που εντυπωσιάζει είναι η ενσωμάτωση του συστήματος multi–fit στο μοντέλο παραγωγής, που αρχικά είχαμε δει στο πρωτότυπο. Πρόκειται για μια σειρά ειδικά σχεδιασμένων υποδοχών, έτοιμων να δεχθούν διάφορα αξεσουάρ, όπως μονόσελο, top case και πλαϊνές βαλίτσες, προσδίδοντας μια μεταφορική πολυμορφία στο CV3.
Ο πίνακας οργάνων αποτελείται ουσιαστικά από μια ενιαία ψηφιακή οθόνη και το γεγονός ότι το Kymco CV3 2021 θα φέρει το σύστημα διασυνδεσιμότητας και πλοήγησης, Noodoe, σημαίνει ότι οι ενδείξεις σε αυτήν θα μπορούν να αλλάζουν, εξυπηρετώντας την εκάστοτε λειτουργία.
Ο εξοπλισμός αναμένεται υψηλός, φυσικά ABS, Riding Modes και LED φώτα, όπως στο AK550 ενώ από τις φωτογραφίες διακρίνονται επίσης κουμπιά και χειριστήρια που αφορούν Keyless σύστημα εκκίνησης και Cruise Control.
Σύντομα θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες για το πότε (θα εμφανιστεί στην αγορά) και το πόσο (θα κοστίζει).