Ακόμα πιο πολύ PCX
Το δημοφιλές Honda PCX125 αναβαθμίζεται για το 2018, όχι μόνο στον τομέα της εμφάνισης, αλλά διαθέτει ολοκαίνουργιο διπλό σωληνωτό πλαίσιο, βελτιώνεται στους τροχούς και τα ελαστικά, αλλά και την πίσω ανάρτηση. Παράλληλα αναβαθμίζεται και στον κινητήρα που παράγει πλέον περισσότερη μέγιστη ισχύ, διατηρώντας παράλληλα την χαμηλή κατανάλωσή του.
Η μεγάλη επιστροφή του μικρού σκούτερ πόλης που ακούει στο όνομα Honda PCX 125 γίνεται με ανανέωση σε όλους τους τομείς. Το νέο PCX του 2018, σύμφωνα με την ανακοίνωση της αντιπροσωπείας έρχεται τον Ιούνιο στην Ελλάδα, με τιμή 3.290 ευρώ.
Το Honda PCX125 είναι μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Honda όσον αφορά στα σκούτερ της, έχοντας μετρήσει πάνω από 140.000 πωλήσεις στην Ευρώπη από την άφιξή του το 2010.
Η επιτυχία του στηρίζεται σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά: από τον σούπερ-οικονομικό κινητήρα, μέχρι τις μαζεμένες διαστάσεις και την ευελιξία του, μαζί με τον πολύ εύκολο χειρισμό του.
Η όρθια θέση οδήγησης και ο χώρος κάτω από τη σέλα, που αποθηκεύει ένα φουλφέις κράνος ανέβαζαν τα επίπεδα άνεσης στο “Χ” βαθμό, κι έτσι το “Personal Comfort” έγινε PCX, απ’ όπου πήρε και το όνομά του.
Το Honda PCX ήταν το 2010 πρώτο δίτροχο στην Ευρώπη που υιοθέτησε την τεχνολογία Start & Stop στον κινητήρα , ενώ αργότερα έγινε το πρώτο σκούτερ στην Ευρώπη που χρησιμοποίησε τον εξαιρετικά αποδοτικό σε κατανάλωση κινητήρα Smart Power (eSP) της Honda.
Το 2016 συμμορφώθηκε με τις προδιαγραφές Euro4 και τώρα, για να διατηρήσει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα, για το 2018 το PCX125 έρχεται στις ευρωπαϊκές αγορές με σημαντικές αναβαθμίσεις.
Η ανανεωμένη εμφάνιση φυσικά και δεν “πειράζει” τις γνωστές, κλασικές γραμμές των PCX125, αλλά γίνεται πιο μοντέρνα και δυναμική, κι ελαφρώς πιο σπορ θα λέγαμε.
Αυξάνει το χώρο κάτω από τη σέλα και διαθέτει πλέον εκτός από παροχή ρεύματος και ευκρινή όργανο LCD που ταιριάζει αισθητικά με τα LED φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω. Η νέα σχεδίαση των προβολέων εντείνει το χαρακτήρα του σκούτερ.
Ένα νέο διπλό σωληνωτό πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα διατηρεί τα χαρακτηριστικά ευελιξίας του PCX ενώ βελτιώνει το χειρισμό, μέσα από την ακαμψία του. Οι επανασχεδιασμένοι τροχοί εξοικονομούν βάρος και φορούν μεγαλύτερων διαστάσεων ελαστικά.
Τα αμορτισέρ διαθέτουν διαφορετικά ελατήρια (διαφορετικής πυκνότητας σπείρες) και αυξημένη διαδρομή.
Ενώ διατηρεί την εξαιρετική απόδοση καυσίμου, ο κινητήρας κάνει μεγαλύτερη ισχύ, χάρη στον επανασχεδιασμένο φιλτροκούτι, την εισαγωγή καυσίμου και την εξάτμιση, χωρίς να έχουν γίνει θυσίες στη ροπή των χαμηλών στροφών.
Το ύψος της σέλας έχει αυξηθεί κατά 4mm σε 764mm, ενώ το νέο πλαίσιο επιτρέπει στο δαπέδο να επεκταθεί προς τα εμπρός, προσφέροντας περισσότερο χώρο για τα πόδια. Τόσο η σέλα όσο και το καπάκι της τάπας του ρεζερβουάρ ανοίγουν μέσω διακοπτών με ένα πάτημα.
Ο χώρος κάτω από τη σέλα έχει αυξηθεί κατά ένα λίτρο, στα 28 lt, χωρίς να αυξηθεί το πλάτος του. Ένας νέος σχεδιασμός του κεντρικού οργάνου παρουσιάζει όλες τις πληροφορίες ευανάγνωστα.
Η οθόνη LCD εμφανίζει την ταχύτητα, τον συνολικό και μερικό χιλιομετρητή, ένδειξη βενζίνης, την μέση κατανάλωση καυσίμου και την ένδειξη “Idle Stop“.
Το Honda PCX125 του 2018 θα διατίθεται σε τέσσερις επιλογές χρωμάτων: Άσπρο, Μαύρο, Γκρι και Κόκκινο.
Το μεταξόνιο είναι κατά 2mm μικρότερο στα 1.313mm, και η γεωμετρία μπροστά παραμένει η ίδια, με το γωνία κάστερ 27 ° και το ίχνος 86mm.
Το συνολικό βάρος είναι 130 κιλά. Οι τροχοί είναι ελαφρύτεροι και χρησιμοποιούν λεπτότερες ζάντες, με 8 ακτίνες (αντί για 5 του παρελθόντος).
Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι επίσης μεγαλύτερες, 100 / 80-14 εμπρός και 120 / 70-14 πίσω (σε αντίθεση με τα 90 / 90-14 και 100 / 90-14) και σε συνδυασμό με τους νέους τροχούς όχι μόνο εξασφαλίζουν ελαφρύτερο χειρισμό αλλά και συμβάλλουν τη βελτιωμένη οικονομία καυσίμου.
΄Το πιρούνι με τα καλάμια διαμέτρου 31 mm δεν αλλάζουν (διαδρομή 89 mm), ενώ τα πίσω αμορτισέρ εδράζονται -πιο πίσω- σε διαφορετική θέση.
Τα φρένα είναι δισκόφρενο μπροστά, διαμέτρου 220 mm, με δαγκάνα δύο εμβόλων και ABS. Το ταμπούρο έχει παραμείνει για άλλη μια φορά στον πίσω τροχό.
Ο τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας Smart Power (eSP) των 125cc έχει έναν εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες έχει αυξήσει τη μέγιστη ισχύ του κατά 0.4 του ίππου και είναι πλέον 12 ίπποι στις 8.500rpm, με μέγιστη ροπή 1, 1 kgm, στις 5.000rpm.
Βελτιωμένο είναι και το πλευρικό ψυγείο και οι λεπίδες της φτερωτής του, για καλύτερη ψύξη.
Επίσης έχει επανασχεδιαστεί η αυτόματη φυγοκεντρική μετάδοση V-Matic, με στόχο την επιτάχυνση στις χαμηλές ταχύτητες σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Βελτιωμένη είναι επίσης η κατανάλωση, κι άρα μεγαλύτερη η αυτονομία από το ρεζερβουάρ των 8,0 λίτρων.
Φυσικά ο κινητήρας συνεχίζει να διαθέτει το σύστημα Idle Stop αυτόματου σβησίματος και εκκίνησής του από στάση, ενώ όπως είδαμε παραπάνω όλα τα δυνατά σημεία του Honda PCX έχουν παραμείνει και ενδυναμωθεί, βελτιωθεί.
Mε όλες αυτές τις αναβαθμίσεις το νέο Honda PCX 125 μπορεί να ατενίζει τα επόμενα χρόνια με σιγουριά.