fbpx

Honda Joy 110: Εμφανισιακή “αναγέννηση” του CN 250

Με μούρη όπως το πρώτο maxi σκούτερ της ιστορίας, το Honda Joy 110 αποτελεί ένα “περίεργο” υβρίδιο για την κινεζική αγορά

Η Wuyang-Honda παρουσίασε στην Κίνα ένα νέο σκούτερ, το Joy 110, που έρχεται να θυμίσει –έστω και ασυναίσθητα– πως η Honda ξέρει να “ξαναζεσταίνει” ωραίες ιδέες.

Γιατί όσο κι αν πρόκειται για ένα απλό, καθημερινό commuter των 110 κυβικών, η σιλουέτα του θυμίζει αρκετά εκείνη του θρυλικού Honda CN 250 (που κυκλοφόρησε με διάφορα ονόματα ανά τον κόσμο), του σκούτερ που στα μέσα της δεκαετίας του ’80 έβαλε τα θεμέλια για ολόκληρη την κατηγορία των maxi-σκούτερ.

Το Joy 110 είναι προϊόν της κοινοπραξίας Wuyang-Honda και στοχεύει αποκλειστικά στην κινεζική αγορά.

Κάτω από τα “μεγάλα” πλαστικά του βρίσκεται ένας αερόψυκτος μονοκύλινδρος κινητήρας 110cc, που αποδίδει 7,4 ίππους στις 7.000 rpm και 8,4 Nm ροπής στις 6.000 rpm – νούμερα που δεν εντυπωσιάζουν, αλλά αρκούν για να κινήσουν με αξιοπρέπεια τα μόλις 106 κιλά του σκούτερ.

Το σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού i-FI της Honda υπόσχεται χαμηλή κατανάλωση και σταθερή λειτουργία, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει κάπου στα 85 km/h.

Εμφανισιακά, το μικρό Honda έχει κάτι το… γνώριμο.

Η μακριά ουρά, η φαρδιά σέλα και το χαμηλό προφίλ του θυμίζουν έντονα το CN 250 Helix του 1986 – το μοντέλο που πολλοί θεωρούν “τον πατέρα όλων των maxi-σκούτερ.”

Εκείνο το CN 250, με τη χαρακτηριστική του “καναπεδοειδή” σέλα, την τεράστια άνεση και τον μοναδικό του σχεδιασμό, ήταν μια επανάσταση στην εποχή του: για πρώτη φορά, ένα σκούτερ έμοιαζε περισσότερο με Touring μοτοσικλέτα παρά με εργαλείο πόλης.

Μπορεί με τα σημερινά αισθητικά δεδομένα να χαρακτηρίζεται ως άσχημο (ή πολύ άσχημο), αλλά μην ξεχνάμε ότι τη δεκαετία του ‘80 μεσουρανούσε το look συγκροτημάτων όπως οι Kiss και οι Poison, οπότε μιλάμε για μια δεκαετία που ήταν, στην καλύτερη, περίπτωση… ιδιαίτερη όσον αφορά την αισθητική.

Το Joy 110 δεν προσπαθεί να κρύψει αυτή την καταγωγή.

Αντίθετα, μοιάζει σαν ένα “mini CN 250” για τον 21ο αιώνα – πιο ελαφρύ, πιο μαζεμένο και λιγότερο “υπερβολικό.”

Το χαρακτηριστικότατο ρύγχος μπροστά παραμένει, όπως και η μεγάλη ουρά, όμως το όλο σύνολο είναι λιγότερο τετραγωνισμένο, με πιο στρογγυλές απολήξεις, όπως επιτάσσει η σύγχρονη σχεδιαστική τάση (με εξαίρεση το πίσω φωτιστικό σώμα, που πραγματικά φαίνεται σαν να “ξεπήδησε” από άλλη δεκαετία).

Εκεί που σίγουρα εντοπίζεται μεγάλη διαφορά είναι στους αποθηκευτικούς χώρους.

Το Honda CN 250 ήταν “τέρας αποθήκευσης” με πορτμπαγκάζ (άλλωστε ήταν στόχος της Honda να προσφέρει μια εναλλακτική του αυτοκινήτου στην αμερικανική αγορά) και ντουλαπάκι, ενώ το Honda Joy 110 εφοδιάζεται μόνο με έναν “ταπεινό” χώρο κάτω από τη σέλα και ένα αντίστοιχα μικρό ντουλαπάκι μπροστά.

Στο τεχνολογικό κομμάτι η σύγκριση είναι “άκυρη”, καθώς έχουν παρέλθει μερικές δεκαετίες από τότε και προφανώς το Honda Joy 110 ενσωματώνει τεχνολογίες που ήταν “ανήκουστες” τη δεκαετία του ‘80, όμως το ενδιαφέρον εντοπίζεται στην αισθητική, ιστορική σύνδεση.

Όπως προαναφέρθηκε, το συγκεκριμένο σκούτερ είναι παραγωγή της σύμπραξης Honda και Wuyang και προορίζεται μόνο για την κινεζική αγορά, οπότε δεν περιμένουμε να δούμε τη “μύτη του” να σκάει πουθενά κοντά μας.

X