Το πλούσιο 125 έγινε πλουσιότερο
Το πολυτελές, υψηλής τιμής 125άρι της Honda βελτιώνεται και πλουτίζει ακόμα περισσότερο τον εξοπλισμό του αποκτώντας, εκτός των άλλων, και ηλεκτρικά ελεγχόμενη ζελατίνα. Το Honda Forza 125 υποδέχεται το δεύτερο μισό του 2018 με το πληρέστερο οπλοστάσιο της κατηγορίας.
Το Honda Forza 125 σχεδιάστηκε έχοντας στο νου τους απαιτητικούς ευρωπαίους σκουτερίστες, οι οποίοι απαιτούν το μέγιστο από το σκούτερ τους, ακόμα κι αν αυτό είναι μοντέλο 125 κυβικών. Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός και επιδόσεις καλύπτονται από το νέο Honda Forza 125.
Από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015, σαν ακριβό-κορυφαίο-premium 125άρι σκούτερ το Forza – παρότι κόστιζε κοντά στις 5.000 ευρώ – ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες και πούλησε πάνω από 30.000 μονάδες μέχρι σήμερα!
Χάρη στις βολικές διαστάσεις του, που συνδύαζαν τη δυνατότητα μετακίνησης μέσα στην πόλη αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, χάρη στην απόδοση του κινητήρα, την προστασία από τον άνεμο και την άνεση.
Συνδυάζοντας την άνεση ενός σκούτερ τύπου GT (Grand Touring) με σπορ επιδόσεις και εύκολο χειρισμό, άφθονο αποθηκευτικό χώρο, πλήθος ποιοτικών λεπτομερειών, καθώς και την υψηλή ποιότητα κατασκευής της Honda.
Για το 2018 διατηρήθηκαν τα βασικά “συστατικά” της πετυχημένης συνταγής Honda Forza 125, όπως: κινητήρας 4 βαλβίδων που συνδυάζει επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση βενζίνης, πάνω σε ένα πλαίσιο που προσφέρει σταθερότητα στα πολλά και ευελιξία στα λίγα χιλιόμετρα.
Με διαστάσεις που φιλοξενούν δύο άτομα, αλλά και πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει φώτα LED, Smart Key, δυνατότητα αποθήκευσης δύο κρανών κάτω από τη σέλα.
Τώρα, στο νέο Honda Forza 125 του 2018 υπάρχουν σημαντικές νέες προσθήκες, ανεβάζοντας προδιαγραφές και τον ήδη πλούσιο εξοπλισμό του ακόμα ένα επίπεδο: μια νέα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα (κατά 140mm, από κουμπί στο αριστερό άκρο του τιμονιού) παρέχει την επιθυμητή προστασία από τον άνεμο ή κατ’ επιλογή μεγάλη ορατότητα μπροστά (πχ σε ταχύτητες πόλης). Παράλληλα τα ξανασχεδιασμένα όργανα προσφέρουν επιπλέον πληροφορίες.
Τα φλας μπροστά και πίσω είναι τύπου LED (όπως και τα φωτιστικά σώματα), ο χώρος αποθήκευσης κάτω από τη σέλα αυξάνεται κατά 5,5 λίτρα, ενώ το Smart Key τώρα προσφέρει επίσης έλεγχο του top box (μπαγκαζιέρα) των 45 λίτρων που είναι στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Και η εμφάνιση έχει αλλάξει ελαφρά σε σημεία, με το νέο Forza να έχει ξανα-σχεδιαστεί από τον ίδιο άνθρωπο που δημιούργησε το “αιρετικό” Honda NM4 Vultus, με τις γραμμές να παραμένουν τολμηρές και εντυπωσιακές, προσφέροντας ταυτόχρονα μια ακόμα πιο σύγχρονη και “ρωμαλέα” εικόνα, που ενισχύει περαιτέρω την αίσθηση ενός σκούτερ με premium χαρακτήρα.
Το ύψος της σέλας του Honda Forza 125 παραμένει αμετάβλητο στα 780 mm, με τη σέλα να προσφέρει τον απαιτούμενο χώρο για δύο επιβαίνοντες, ενώ στο χώρο κάτω από αυτήν μπορούν να αποθηκευτούν δύο κράνη φουλφέις, αφού ο όγκος του φτάνει πλέον τα 53,5 λίτρα.
Είναι επίσης δυνατό να χωριστεί ο χώρος αποθήκευσης, για να στεγαστεί κράνος και άλλα μικροαντικείμενα. Επίσης υπάρχει μπροστά στην ποδιά εξτρά ντουλαπάκι που κλειδώνει και διαθέτει πρίζα φόρτισης 12V.
Το Smart Key του Honda Forza 125 – πέρα από τον έλεγχο του κεντρικού διακόπτη και του κλειδώματος της σέλας – διαχειρίζεται πλέον το (προαιρετικό) top box των 45L, μια καινοτομία που μπαίνει πρώτη φορά σε σκούτερ της Honda.
Με το Smart Key στην τσέπη του αναβάτη το top box κλειδώνει αυτόματα όταν αυτός απομακρυνθεί, ενώ μπορεί επίσης να κλειδωθεί με ξεχωριστό κλειδί.
Τα αναθεωρημένα όργανα – με αναλογικές ενδείξεις ταχύμετρου και στροφόμετρου – διαθέτουν και μια ψηφιακή οθόνη την οποία ο αναβάτης μπορεί να χρησιμοποιήσει από διακόπτη που βρίσκεται στο αριστερό άκρο του τιμονιού.
Οι ενδείξεις είναι χιλιομετρητές ολικός και μερικοί, χιλιόμετρα που απομένουν με τη ρεζέρβα, τρέχουσα κατανάλωση καυσίμου, μετρητής ταξιδιού, μέση κατανάλωση καυσίμου, ρολόι, θερμοκρασία περιβάλλοντος και ένδειξη μπαταρίας.
Ο κινητήρας παραμένει ο γνωστός τετραβάλβιδος 125 κυβικών τεχνολογίας eSP, με idle stop, ιπποδύναμη 14,7 ίππων στις 8.500 rpm και μέγιστη ροπή 1,25 kgm, στις 8.250 rpm.
Τα 0-200m καλύπτονται σε 13,4”, ενώ έμφαση έχει δοθεί στην απόκριση σε ταχύτητες πόλης 40-60km/h, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 108 km/h (σύμφωνα πάντα με το εργοστάσιο).
Ο κινητήρας τροφοδοτείται από ψεκασμό PGM-FI – με φιλτροκούτι όγκου 4,7 λίτρων – ενώ η εκκίνηση γίνεται από σύστημα ACG, χωρίς ψήκτρες, που βρίσκεται στο άκρο του στροφαλοφόρου άξονα και γυρίζει απευθείας τον κινητήρα, χωρίς τον παραμικρό θόρυβο ή εμπλοκή γραναζιών.
Το σύστημα Start&Stop (idle stop σύμφωνα με τη Honda) σταματά αυτόματα τη λειτουργία του κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα στο ρελαντί, όταν το scooter είναι σταματημένο και επανεκκινεί αμέσως όταν περιστραφεί το γκάζι.
Το μεγάλο ντεπόζιτο των 11,5 λίτρων σε συνδυασμό με τη χαμηλή κατανάλωση του κινητήρα προσφέρει μεγάλη αυτονομία, ενώ το βάρος του Forza 125 φτάνει τα 162 κιλά.
Το μεταξόνιο των 1.490mm και ο μπροστινός τροχός 15 ιντσών έχουν σαν στόχο την παροχή σταθερότητας στο σκούτερ, με το ελαστικό να έχει διαστάσεις 120/70-15, ενώ ο οπίσθιος τροχός των 14 ιντσών φέρει ελαστικό 140/70-14.
Μπροστά υπάρχει δίσκος διαμέτρου 256 mm, που συνδυάζεται με οπίσθιο δίσκο 240 mm και δικάναλο ABS.
Περισσότερες πληροφορίες για το νέο Honda Forza 125, θα έχουμε σύντομα.