fbpx

Piaggio: Σύστημα υποβοήθησης 4D Ραντάρ

Και τα σκούτερ με ραντάρ

Η τεχνολογία που αφορά την ασφάλεια στα δίκυκλα αναπτύσσεται συνεχώς και τα ραντάρ είναι η τελευταία τάση σε αυτόν τον τομέα. Τώρα η Piaggio σε συνεργασία με την Bosch (η οποία είναι πρωτοπόρος στην ανάπτυξη τέτοιων συστημάτων) παρουσίασαν το Piaggio Fast Forward (PFF).  

Πρόκειται για ένα 4D Radar που μέσω του Rider Assistance Solution (RAS) προσπαθεί να μειώσει τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι αναβάτες στον δρόμο.

 

Το σύστημα πραγματοποιεί πολλαπλούς ελέγχους κάθε δευτερόλεπτο μέσω των ραντάρ που έχει τόσο μπροστά όσο και πίσω από το δίκυκλο και η ανάλυση των σαρώσεων του περιβάλλοντος του οχήματος γίνεται σε πραγματικό χρόνο.  

 

Ο αναβάτης ενημερώνεται αμέσως για οποιοδήποτε εμπόδιο μπορεί να υπάρχει στο δρόμο του, με το μπροστινό ραντάρ να εντοπίζει οχήματα που κινούνται μπροστά ή και εμπόδια, ενώ το πίσω ραντάρ βλέπει τα οχήματα που κινούνται στις τυφλές γωνίες των καθρεπτών.  

  

Το σύστημα της Piaggio αναλύει μέσω αλγορίθμων κάθε ρίσκο που ίσως προκύψει στον δρόμο για τον αναβάτη και οι ειδοποιήσεις στέλνονται στον αναβάτη είτε μέσω της οθόνης του δικύκλου είτε με διακριτικές αλλά ξεκάθαρες ειδοποιήσεις στους καθρέπτες. 

  

Αυτή είναι η βασική αρχή λειτουργίας όλων των ραντάρ που χρησιμοποιούνται εδώ και μερικά χρόνια και επιτρέπουν στις μοτοσυκλέτες να εξοπλίζονται με Adaptive Cruise Control.  

 

Το σύστημα αυτό είχε κάνει το ντεμπούτο του στο Piaggio MP3 (έχοντας μόνο το πίσω ραντάρ όμως), ενώ σε πλήρη ισχύ το είδαμε για πρώτη φορά στο Moto Guzzi Stelvio.  

Η Piaggio στοχεύει μέχρι το τέλος του 2026 να το έχει εξελίξει περαιτέρω, προσθέτοντας περισσότερους αισθητήρες και λειτουργίες, με στόχο πάντα τη μείωση των ατυχημάτων με την έγκαιρη προειδοποίηση για κάτι που ο αναβάτης δεν έχει δει. 

 

“Ο μπροστινός αισθητήρας προβλέπει τρακαρίσματα που μπορεί να συμβούν με οχήματα που κινούνται στην ίδια πορεία, ενώ ο πίσω αισθητήρας προβλέπει τρακαρίσματα όταν αλλάζεις λωρίδα ή όταν ένα όχημα κινείται σε διπλανή λωρίσα στο τυφλό σημείο”, ανέφερε ο Jean Claude Coutant, επικεφαλής τεχνολογίας για το PFF.

“Το λογισμικό σχεδιάζει έναν συγκεκριμένο διάδρομο κίνησης στον οποίο κινείται το δίκυκλο. Αν τα άλλα οχήματα κινούνται στην περιφέρεια αυτού του διαδρόμου, το σύστημα δεν επεμβαίνει”. 

“Το σύστημα μπορεί να αναγνωρίσει αν ένα αντικείμενο είναι στατικό ή κινείται και χρησιμοποιώντας αλγορίθμους προβλέπει ατυχήματα και αναλύει τον κίνδυνο σε πραγματικό χρόνο”. 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ