fbpx

ΣΥΓΚΡΙΣΗ: ΗONDA PCX 125, ΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ “IDLE STOP”

KAIEI ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΤΟ “IDLE STOP”;

To γαλλικό περιοδικό σκούτερ Scooter Station και μοτοσυκλετών έκανε μια πολύ ενδιαφέρουσα δοκιμή, θέλοντας να επιβεβαιώσει τον ισχυρισμό της Honda για τη μειωμένη κατανάλωση του scooter Ηοnda PCX 125 με τη χρήση του συστήματος “Idle Stop”, ενός “Stop and Go” δηλαδή, που σβήνει τον κινητήρα στα φανάρια (για οικονομία καύσιμου και μη εκπομπή ρύπων). Οι συντάκτες του περιοδικού χρησιμοποίησαν δύο PCX 125, το ένα με σύστημα Idle Stop και το άλλο χωρίς, κάνοντας 143.4 km μέσα στο επιβαρυμένο κυκλοφοριακό του Παρισιού και ανακοίνωσαν τα αποτελέσματά τους.

Η Honda ανακοινώνει ότι με τη χρήση του Idle Stop (του έξυπνου συστήματος σβησίματος του κινητήρα σε κάθε στάση και επανεκκίνησης μόλις ανοίξει γκάζι), ο κινητήρας του PCX καταναλώνει μόλις 2,17 λίτρα καύσιμου σε 100 χιλιόμετρα διαδρομής. Για να είναι τα αποτελέσματα όσο το δυνατόν πιο έγκυρα η Honda Γαλλίας προμήθευσε το Scooter Station με δύο PCX (ένα άσπρο με idle stop και ένα γκρι χωρίς, για να ξεχωρίζουν), για να κινηθούν από τις 10 το πρωί μέχρι τις 7 το βράδυ, στην ίδια ακριβώς διαδρομή μέσα στη γαλλική πρωτεύουσα. Στα 143,4 χιλιόμετρα που διανύθηκαν, το σύστημα Idle Stop έσβησε τον κίνητήρα 174 φορές (!) σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.


Στο τέλος της μέρας τα αποτελέσματα ήταν αποκαλυπτικά. Το λευκό PCX που διέθετε στο σύστημα stop and go είχε καταναλώσει για τα 143,4 χιλιόμετρα διαδρομής, 4,1 λίτρα βενζίνης, ενώ το γκρίζο ¨απλό” PCX είχε καταναλώσει 4,17 λίτρα. Με το idle stop ενεργοποιημένο η κατανάλωση είχε φτάσει δηλαδή τα 2,79 λίτρα, και με το σύστημα απενεργοποιημένο τα 2,9 λίτρα βενζίνης στα 100 χιλιόμετρα διαδρομής, δηλαδή η διαφορά τους ήταν 0,111 του λίτρου στα 100 χιλιόμετρα διαδρομής μέσα στην πόλη. Αυτό σημαίνει πως το σκούτερ με το Idle Stop καταναλώνει 1,1 λίτρο λιγότερο στα 1.000 χιλιόμετρα και αν υπολογίσουμε περίπου 4.000 χιλιόμετρα το χρόνο, η οικονομία φτάνει τα 4,4 λίτρα. Σε χρήματα, με την τιμή της βενζίνης στα 1,60 ευρώ, το σύστημα PCX κάνει 7,0 ευρώ οικονομία σε ένα έτος.

Για να διαβάσετε το πλήρες άρθρο του περιοδικού Scooter-Station πατήστε εδώ.

Για να διαβάσετε την πλήρη δοκιμή του Honda PCX 125 idle stop, στο SCOOTERNET πατήστε εδώ