PCX εναντίον R 1250 GS, σημειώσατε ένα!
Η βρετανική αγορά, όπως και άλλες ευρωπαϊκές, παρουσιάζει μια ανοδική τάση μετά τη χαλάρωση των lockdown και την επανεκκίνηση της αγοράς, πράγμα που δείχνει ότι πιθανά να οδηγήσει ακόμα και σε αυξήσεις των πωλήσεων μέχρι το τέλος της χρονιάς. Πρώτο και καλύτερο στις πωλήσεις είναι το Honda PCX 125 που άφησε πίσω του το BMW R 1250 GS!
Επιτέλους οι Εγγλέζοι έμαθαν τι σημαίνει σκούτερ, πόσο πρακτικά και βολικά είναι και άρχισαν να τα τιμούν με πωλήσεις. Οι κάτοικοι του “Μεγάλου Νησιού” λόγω του μοτοσυκλετιστικού παρελθόντος και χαρακτήρα τους “έχαναν το τρένο” των σκούτερ, στο οποίο έχουν ορθά επιβιβαστεί εδώ και χρόνια πολλοί Ευρωπαίοι, όπως Έλληνες, Γάλλοι, Ιταλοί και Ισπανοί.
Έφτασε όμως και η σειρά των Άγγλων, που έπιασαν το νόημα, κι έτσι οι μόνοι που αντιστέκονται σθεναρά είναι πλέον οι Γερμανοί, οι οποίοι “επιμένουν μοτοσυκλετιστικά”.
Το κύμα προσφορών και κινήτρων από πλευράς αντιπροσωπειών και εμπόρων στη Μ. Βρετανία (με την ΚΤΜ π.χ να κατεβάζει τιμή μοντέλου ακόμα και 2.400 λίρες) ήταν αυτό που βοήθησε την αγορά των δύο τροχών να δημιουργήσει την έκρηξη στις πωλήσεις.
Στο αποκορύφωμα της κρίσης του Covid-19, με την απαγόρευση της κίνησης και τους εμπόρους κλειστούς, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατακόρυφα.
Ο Απρίλιος σημείωσε πτώση 83,5% στις πωλήσεις σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019, ενώ ο Μάιος ανέκαμψε λίγο, με τις πωλήσεις νέων μοτοσυκλετών να παραμένουν στο -50,4% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.
Μόλις η καραντίνα διακόπηκε, επιτράπηκαν οι μετακινήσεις και οι έμποροι άνοιξαν (έστω και με ορισμένους περιορισμούς) τα καταστήματά τους, οι αγοραστές στράφηκαν δυναμικά και μαζικά στα δίτροχα.
Πέρα από την KTM που κατέβασε τιμές, το ίδιο έκαναν και η Harley-Davidson, η Suzuki, η Honda και η Yamaha. Η Ducati πέρασε σε προσφορές, όπως και η BMW και η Triumph με κουπόνια αξεσουάρ 1000 ευρώ και συμφέροντα χρηματοδοτικά προγράμματα.
Τα νούμερα των πωλήσεων που ανακοινώθηκαν από τον βρετανικό φορέα στατιστικής του κλάδου έδειξαν ένα ισχνό θεωρητικά, αλλά πολύ σημαντικό +1,5% για το πρώτο εξάμηνο του 2020 σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2019, πράγμα που σημαίνει ότι είχε “μαζευτεί η μεγάλη τρύπα” των πωλήσεων που είχε δημιουργηθεί τον καιρό της απαγόρευσης κυκλοφορίας!
Συνολικά, 107.408 σκούτερ και μοτοσυκλέτες πουλήθηκαν το 2020 στη Μ. Βρετανία, ενώ το 2019 είχαν καταγραφεί 105.816 μονάδες.
Στην κατηγορία 0-50cc, οι πωλήσεις αυξήθηκαν από 5.640 σε 6.764, αντιπροσωπεύοντας τη μεγαλύτερη αύξηση όλων των κατηγοριών και φτάνοντας στο +19,9%. Η δεύτερη μεγαλύτερη αλλαγή ήρθε μεταξύ στα 126-650cc, κατηγορία που αύξησε τις πωλήσεις της κατά 12,2% – από 20.016 σε 22.451.
Παρά το γεγονός ότι οι ταξινομήσεις των μεγαλύτερων κυβισμών εμφανίστηκαν μειωμένες , τα BMW R1250GS και R1250GS Adventure (με 3.600 πωλήσεις αθροιστικά!) και πάλι τερμάτισαν πολύ ψηλά… αλλά δεν έπιασαν την κορυφή.
Το απόλυτο best-seller της Μ. Βρετανίας ήταν το PCX125 της Honda, το οποίο συγκέντρωσε 2.840 πωλήσεις.
Πολύ καλή ήταν και η επίδοση του Yamaha NMAX 125, το οποίο με 1.924 ταξινομήσεις τερμάτισε δεύτερο, εκτοπίζοντας τα δυο GS της BMW στην τρίτη και τέταρτη θέση. Είδατε τα σκουτεράκια;
Πωλήσεις Μ. Βρετανία, Α’ εξάμηνο 2020
Μοντέλο |
Ταξινομήσεις |
||
1 |
Honda PCX 125 |
2.840 |
|
2 |
Yamaha NMAX 125 |
1.924 |
|
3 |
BMW R1250GS |
1.827 |
|
4 |
BMW R1250GS Adventure |
1.773 |
|
5 |
Honda CB125F |
1.572 |
|
6 |
Honda Vision 110 |
1.546 |
|
7 |
Royal Enfield Interceptor 650 |
1.472 |
|
8 |
Honda CRF1000L Africa Twin |
1.276 |
|
9 |
Honda CB125R |
1.106 |
|
10 |
Yamaha MT-07 |
1.037 |