Ψαλίδι και μπροστά!
Η ιδέα έρχεται από το παρελθόν και είχε εφαρμοστεί πάνω σε ένα σκούτερ που δεν είδαμε ποτέ στην Ελλάδα, όχι μόνο επειδή δεν υπάρχει επίσημος διανομέας της εταιρίας που το κατασκεύαζε, αλλά και επειδή ήταν σπάνιο.
Είχαμε παρουσιάσει στο παρελθόν το TGB X-Motion 300 , ενώ το σημερινό σκούτερ που παρουσιάζουμε είναι το παλαιότερο X-Motion των 250 που έρχεται από το 2008. Πως είπατε, το 2008, γιατί λοιπόν του δίνουμε σημασία, αφού είναι τόσο παλιό; Ρίξτε μια ματιά στο μπροστινό του σύστημα για να καταλάβετε. Πριν λοιπόν η ταϊβανέζικη TGB υποχωρήσει στο φθηνότερο, συμβατικό, συνηθισμένο τηλεσκοπικό πιρούνι είχε πειραματιστεί σε ένα διαφορετικό μπροστινό σύστημα που χρησιμοποιούσε ψαλίδι-βραχίονα και δύο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, πάνω στο X-Motion 250.
Τα πλεονεκτήματα αυτής της διάταξης είναι η διαχωρισμένη λειτουργία ανάρτησης και διεύθυνσης του μπροστινού τροχού, η ακαμψία του συνόλου του μπροστινού συστήματος, άρα και η ακρίβεια και ασφάλεια στις κινήσεις του, αλλά κυρίως ότι με μεγάλη ευκολία μπορούσε κάποιος να αλλάξει ρυθμίσεις στη λειτουργία των αμορτισέρ που ήταν αερίου-λαδιού, φέρνοντας την ανάρτηση στα μέτρα του. Κάτι από πολύ δύσκολο, μέχρι αδύνατον στα μπροστινά συστήματα των σκούτερ που γνωρίζουμε.
Για λόγους κόστους και πολυπλοκότητας, αλλά και κόστους η TGB δεν συνέχισε να προμηθεύει τα “αντίγραφα Yamaha Χ-Μax” που τα λέει X-Motion με το πρωτοποριακό αυτό μπροστινό σύστημα και υποχώρησε στα συμβατικά πιρούνια που ξέρουμε όλοι.