fbpx

BYD: Θα μπει ο Κινέζος κολοσσός στην κατασκευή σκούτερ;

Κάποια πρώτα σκίτσα δείχνουν ότι η BYD θα μπει και στην αγορά των δύο τροχών και στα ηλεκτρικά σκούτερ

Η BYD (Build Your Dreams) είναι αυτή τη στιγμή μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες κατασκευής ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, με την παραγωγή της να ξεπερνάει κατά πολύ αυτήν της αρκετά διασημότερης Tesla.

Η συγκεκριμένη εταιρία ξεκίνησε να κατασκευάζει μπαταρίες για αυτοκίνητα στις αρχές της δεκαετίας του ’90 και δέκα χρόνια μετά άρχισε να κατασκευάζει αυτοκίνητα, ενώ τώρα αποτελεί έναν γίγαντα της βιομηχανίας, με ετήσιο τζίρο άνω των 100 δισεκατομμυρίων ευρώ!

Όπως πολλοί Κινέζοι κατασκευαστές, βασίζεται στον όγκο παραγωγής για να ρίξει τις τιμές και πρόσφατα προχώρησε σε μείωση τιμών στα αυτοκίνητά της στην Κίνα μεταξύ του 20% και του 35%, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στον ανταγωνισμό!

Αυτή η πορεία φαίνεται τώρα ότι μπορεί να ακολουθηθεί και στον κόσμο των δίκυκλων.

Ήδη η BYD κατασκευάζει τις μπαταρίες για τα ηλεκτρικά σκούτερ της Nerva – και εφόσον έχεις ήδη αρχίσει να παράγεις τις μπαταρίες, το να παράξεις το υπόλοιπο ηλεκτρικό σκούτερ (έχεις ήδη άλλωστε ένα τεράστιο εργοστάσιο που διαθέτει όλα τα απαραίτητα μηχανήματα) δεν είναι πολύ μακριά.

Τα σκίτσα της BYD που εμφανίστηκαν πρόσφατα ενισχύουν αυτές τις φήμες, αν και η ίδια η BYD έσπευσε να τις αμφισβητήσει, με τους ανθρώπους της να αναφέρουν ότι: “Επαναλαμβάνουμε. Η BYD επικεντρώνεται στην βασική της επιχειρηματική δραστηριότητά της τώρα και στο μέλλον και δεν έχουμε πλάνα να κατασκευάσουμε σκούτερ και μοτοσυκλέτες”.

Η δήλωση αυτή είναι σαφής μεν, αλλά τα δεδομένα δείχνουν κάτι το διαφορετικό.

Η BYD ήδη κατασκευάζει σε συνεργασία με την China Scorpio Electric ένα ηλεκτρικό σκούτερ, το X1, και όλα δείχνουν ότι υπάρχει ενδιαφέρον για την παραγωγή εν τέλει των δικών της ηλεκτρικών σκούτερ.

Η τεχνογνωσία υπάρχει ήδη και σίγουρα η BYD γνωρίζει πολύ καλά ότι αν καταφέρει να εδραιωθεί σε αυτή την αγορά, υπάρχει αρκετό κέρδος για όλους (θυμίζουμε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο η Yadea είναι σταθερά στην πρώτη πεντάδα ταξινομήσεων και η Yadea κατασκευάζει μόνο ηλεκτρικά σκούτερ και μοτοσυκλέτες).

Όλα δείχνουν επίσης ότι αν τελικά η BYD μπει με το δικό της όνομα στο παιχνίδι των δύο τροχών, θα παραμείνει στα ηλεκτρικά σκούτερ μόνο, αν και εφόσον μπει σε αυτό το παιχνίδι μπορεί άνετα να αγοράσει τεχνογνωσία (ή και έτοιμο θερμικό κινητήρα) από άλλον κατασκευαστή και να “επιτεθεί” και στην κατηγορία των θερμικών κινητήρων, ειδικά στα σκούτερ χαμηλότερων κυβικών όπου οι Κινέζοι κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο.

Και αν χρησιμοποιήσει τις ίδιες τακτικές που χρησιμοποιεί στα αυτοκίνητα, αυτό μπορεί να σημάνει προβλήματα για τον ανταγωνισμό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X