H τελειότητα της λειτουργικότητας
Το μικρό, φθηνότερο SH της γνωστής οικογένειας των σκούτερ πόλης της Honda γίνεται Euro4 και παράλληλα ανανεώνεται αισθητικά. Το νέο Honda SH Mode 125 του 2017 ντύνεται με νέα χρώματα και γίνεται πιο σπορ και νεανικό.
Το πρώτο τετράχρονο Honda SH 125 εμφανίστηκε το 2001 και έτυχε ευρείας αποδοχής, λόγω της απόδοσης του κινητήρα του και της οικονομίας καυσίμου, καθώς και γιατί κατάφερνε να βρίσκεται στη χρυσή τομή της ευκινησίας (διαστάσεις και γεωμετρία) αλλά και της σταθερότητας (16-ιντσοι τροχοί).
Το 2005 έκανε το ντεμπούτο του το SH125i με ψεκασμό PGM-FI στην τροφοδοσία και το 2013 έφερε ένα νέο πλαίσιο, κι έναν εξελιγμένο τεχνολογικά κινητήρα επόμενης γενιάς. Σημαντική ιδιότητα-πλεονέκτημα ο χώρος κάτω από τη σέλα του Honda που χωρούσε ένα ένα φουλφέις κράνος.
Το φθηνότερο και ελαφρώς μικρότερων διαστάσεων Honda SH Mode 125 κινήθηκε πιο “σεμνά” από πλευράς σχεδίασης, με συντηρητικότερη εμφάνιση, με μικρότερο τροχό πίσω (14 ιντσών) για χαμηλότερη σέλα, όπως και φρένο ταμπούρο στον πίσω τροχό.
Το Honda SH Mode 125 έχει σχεδιαστεί γύρω από βασικές αρχές όπως: άνετη και όρθια θέση οδήγησης, μαζεμένες, συγμπαγείς διαστάσεις και χαμηλό ύψος σέλας, ευκολία χρήσης, εξελιγμένος κινητήρας start&stop.
Για το 2017, το Honda SH Mode 125 που ξέραμε δεν έχει αλλάξει αισθητικά, αλλά οι νέοι χρωματικοί συνδυασμοί σε κόκκινο-μαύρο και ασημί μεταλλικό σατινέ με μαύρες ζάντες έχουν μεταμορφώσει το σκούτερ.
Το Honda SH Mode 125 του 2017 πέρα από τα δυο νέα μοντέρνα χρώματα πληροί τις αυστηρές απαιτήσεις Euro4 με τα επιτρεπόμενα όρια για τους ρύπους, όπως το μονοξείδιο του άνθρακα, υδρογονάνθρακες και το υποξείδιο του αζώτου που καθορίζονται, να είναι πλέον κατά 50% χαμηλότερα από αυτούς του Euro3.
To SH Mode 125 έχει το τιμόνι του στα 990 χιλιοστά και το ύψος σέλας στα 765 χιλιοστά, δημιουργώντας μια φυσική, όρθια και χαλαρή θέση οδήγησης, που προσφέρει μεγάλη ορατότητα περιμετρικά.
Με καμπύλες παρά αιχμές και διχρωμία η πολυτέλεια τονίζεται από χρωμιωμένες λεπτομέρειες, όπως στο πλαίσιο του προβολέα, το “χαμόγελο” της ποδιάς, στα όργανα, τα πίσω φλας, κλπ.
Το ταμπλό οργάνων διαθέτει αναλογικό και ψηφιακό όργανο και πολλές ενδείξεις, ενώ υπάρχει κεντρικό και πλάγιο σταντ, χειρολαβή-βάση μπαγκαζιέρας και αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη. Και στο Honda SH Mode 125 κάτω από τη σέλα χωράει ένα φουλφέις κράνος.
Το Honda SH Mode 125 του 2017 θα είναι διαθέσιμο σε τέσσερα χρώματα για το 2017: Νέο Ασημί Ματ Techno Silver Metallic, Νέο Κόκκινο Candy Noble, Λευκό, Μαύρο Μεταλλικό. Στο νέο κόκκινο-μαύρο συνδυασμό το μπροστινό φτερό είναι βαμμένο μαύρο, όπως και οι μπότες του πιρουνιού και οι ζάντες (το ίδιο ισχύει και για το ασημί SH) ενώ και τα δύο φορούν πλέον κόκκινη δαγκάνα στο μπροστινό δισκόφρενο και κόκκινο ελατήριο του μονού αμορτισέρ πίσω.
Το πλαίσιο του Honda SH Mode 125 είναι φτιαγμένο από ατσάλινους σωλήνες και χρησιμοποιεί τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 89 χιλιοστών, ενώ η πίσω ανάρτηση έχει μονό αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου σε πέντε θέσεις, με διαδρομή 75 χιλιοστών.
Η γωνία κάστερ βρίσκεται στις 27 ° και το ίχνος στα 68 χιλιοστά, με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 1.305 χιλιοστά. Οι συνολικές διαστάσεις του είναι κόμπακτ: (ΜxΠxΥ) στα 1930x665x1.105 χιλιοστά, με απόσταση από το έδαφος στα 145 χιλιοστά. Το βάρος, χαμηλό, στα 116 kg, βοηθά στη δημιουργία ενός ευέλικτου και φιλικού προς το χρήστη σκούτερ πόλης.
Η γωνία στροφής στις 46° μοίρες του τιμονιού αριστερά-δεξιά επιτυγχάνει κύκλο στροφής 1,9 μέτρων – παρόμοιο με ένα σκούτερ που φοράει τροχούς 14-ιντσών – αντί για μπροστινό τροχό 16 ιντσών που φοράει το Honda SH Mode 125. Το γεγονός αυτό καθιστά πολύ ευέλικτο σε περιορισμένους χώρους.
Οι ζάντες 10 ακτίνων από χυτό αλουμίνιο είναι στις 16 ίντσες μπροστά με ελαστικό 80/90-16 ελαστικών και πίσω στις 14 ίντσες με ελαστικό 100/90-14.
Το μπροστινό φρένο είναι δισκόφρενο διαμέτρου 220 χιλιοστών, ενώ πίσω υπάρχει ταμπούρο διαμέτρου 130 χιλιοστών και διαθέτουν συνδυαζόμενη πέδηση μέσω συστήματος CBS, εξασφαλίζοντας την ομαλή και ομοιόμορφα κατανεμημένη δύναμη φρεναρίσματος ανά πάσα στιγμή, ακόμα και στις απότομες επιβραδύνσεις.
Ο κινητήρας του Honda SH Mode 125 έρχεται από το SH125i που προσαρμόστηκε στις νέες προδιαγραφές του σκούτερ. Ο στόχος ήταν να επιτευχθεί ομαλή απόδοση με επίπεδη, γραμμική παραγωγής ροπής – ιδανικά χαρακτηριστικά για αστικά περιβάλλοντα και αναβάτες διαφόρων οδηγικών ικανοτήτων.
Οι διαστάσεις του κινητήρα είναι 52,4 χιλιοστά x 57,9 χιλιοστά (διάμετρος x διαδρομή), η ιπποδύναμή του φτάνει τους 11,25 ίππους στις 8.500rpm και η ροπή του στα 1,2 kgm στις 5.000 rpm. Με σύστημα idle stop (start & stop) και ανακοινώσιμη κατανάλωση καυσίμου στα 50 χλμ /λίτρο και αυτονομία 275 χιλιομέτρων από το ρεζερβουάρ καυσίμου των 5,5 λίτρων.
Ο τετράχρονος κινητήρας είναι SOHC, 2-βάλβιδος υγρόψυκτος – με eSP (Enhanced Smart Power) – και είναι κατασκευασμένος γύρω από τεχνολογίες χαμηλής τριβής (σε χιτώνιο, κοκκοράκια, κ.λπ.), που όλες συμβάλλουν από κοινού για την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου και τη μεγιστοποίηση της απόδοσης. O offset (μετατοπισμένος) κύλινδρος μειώνει την τριβή που προκαλείται από την επαφή μεταξύ πιστονιού και χιτωνίου.
Ένα συμπαγές ψυγείο υψηλής απόδοσης – έχει ενσωματωθεί στη δεξιά πλευρά του στροφάλου – και χρησιμοποιεί έναν μικρό, ελαφρύ ανεμιστήρα, για μείωση των απωλειών τριβής. Με τεχνικές μείωσης των τριβών είναι σχεδιασμένη και η μετάδοση του Honda SH Mode 125, με σκοπό την ελαχιστοποίηση των απωλειών.
Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μίζα, χωρίς ψήκτρες ACG, είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα που τοποθετείται απευθείας στην άκρη του στροφαλοφόρου άξονα και χρησιμεύει ταυτόχρονα σαν μίζα και εναλλάκτης (αλτερνέιτορ). Περιστρέφει και εκκινεί τον κινητήρα άμεσα και χωρίς κανένα θόρυβο από γρανάζια.
Το σύστημα Idle Stop λειτουργεί μέσω ενός διακόπτη στη δεξιά πλευρά του τιμονιού. Όταν ενεργοποιηθεί σταματά αυτόματα τη λειτουργία του κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα στο ρελαντί και τον εκκινεί εκ νέου αμέσως μόλις περιστραφεί το γκάζι.
Η εκκίνηση γίνεται ευκολότερη χάρη σε ένα σύστημα “swing-back” που αφού πρώτα σβήσει ο κινητήρας, ο στρόφαλος γυρνάει ανάποδα-επιστρέφει στη θέση του πριν την εισαγωγή αέρα. Ένας μηχανισμός αποσυμπίεσης βοηθά την εκκίνηση στις πρώτες στροφές του κινητήρα.
Ένα σύστημα ελέγχου ECU δίνει εντολές στον ψεκασμό καυσίμου PGM-FI και την πεταλούδα, ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, την εξωτερική θερμοκρασία του αέρα, τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού και άλλα δεδομένα διαχείρισης του κινητήρα, έτσι ώστε να βελτιστοποιηθεί η ισορροπία του καυσίμου σε σχέση με τον χρονισμό της ανάφλεξης.
Το Honda SH Mode 125 είναι εξοπλισμένο με έναν τριοδικό καταλύτη που βρίσκεται στο πίσω μέρος της εξάτμισης.
Προς το παρόν δεν υπάρχουν πληροφορίες για την ημερομηνία ερχομού του Honda SH Mode 125 στην ελληνική αγορά και για την τιμή του.