Μια πρώτη εικόνα και κάποιες πληροφορίες προϊδεάζουν για το νέο Adventure σκούτερ της ZXMoto
Η Zhangxue Motorcycle (ZXMoto) ετοιμάζεται να εισέλθει δυναμικά στην κατηγορία των μεσαίων Adevnture σκούτερ, παρουσιάζοντας το πρώτο της μοντέλο της συγκεκριμένης φιλοσοφίας.
Αν και το νέο scooter βρίσκεται ακόμη στο στάδιο των σχεδίων και δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά, οι πληροφορίες και η φωτογραφία που έχει διαρρεύσει δίνουν αρκετά στοιχεία για τον προσανατολισμό του εγχειρήματος.
Πρόκειται για ένα crossover σκούτερ με κυβισμό που αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 250 και 350 κυβικών εκατοστών, το οποίο επιδιώκει να συνδυάσει την πρακτικότητα της αστικής μετακίνησης με τις δυνατότητες και την αισθητική ενός μικρού adventure μοντέλου.
Ένα από τα πρώτα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν είναι το μεταξόνιο των 1420 χιλιοστών.
Πρόκειται για ένα σχετικά μεγάλο νούμερο για την κατηγορία, που υποδηλώνει ένα μακρύ και σχετικά ογκώδες πλαίσιο.
Θεωρητικά, αυτό μεταφράζεται σε αυξημένη σταθερότητα, ιδιαίτερα στις υψηλές ταχύτητες και στις ανοιχτές διαδρομές, εις βάρος ίσως της ευελιξίας στις αστικές συνθήκες.
Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μια επιλογή που διαφοροποιεί το νέο μοντέλο από τον ανταγωνισμό, καθώς ακόμη και σκούτερ όπως το “Premium” Yamaha NMAX 300 διαθέτουν πιο «μαζεμένες» διαστάσεις.
Η διάταξη των τροχών, με 15 ίντσες εμπρός και 14 πίσω, δείχνει προσπάθεια ισορροπίας ανάμεσα στη σταθερότητα και τη δυνατότητα κίνησης σε πιο κακοτράχαλα εδάφη, χωρίς να θυσιάζεται εντελώς η αστική χρηστικότητα.
Σχεδιαστικά, οι πρώτες εικόνες και τα PTT σχέδια που διέρρευσαν αποκαλύπτουν ένα σκούτερ με πολύ αιχμηρές γραμμές, επιθετική όψη και έντονα μηχανικά στοιχεία.
Το αποτέλεσμα δείχνει πιο κοντά σε concept ή σε πρωτότυπο παρά σε τυπικό σκούτερ παραγωγής.
Η αισθητική του κινείται στη λογική των adventure crossover σκούτερ, με σαφείς αναφορές σε μεγαλύτερα και πιο «μοτοσυκλετιστικά» σχήματα, διαφοροποιούμενο αισθητά από τις πιο στρογγυλεμένες φόρμες που κυριαρχούν στην κατηγορία των 250-400cc scooter.
Από πλευράς μηχανικών μερών, το πλαίσιο υποστηρίζεται από ανεστραμμένο μπροστινό πιρούνι και πίσω μονό, ρυθμιζόμενο αμορτισέρ ενισχυμένης κατασκευής.
Το σύστημα πέδησης ξεχωρίζει για τον εξοπλισμό του, καθώς υιοθετεί διπλό εμπρός δίσκο — μια επιλογή που σπάνια συναντάται σε σκούτερ αυτού του κυβισμού.
Οι δαγκάνες είναι διπίστονες, ενώ το μοντέλο φαίνεται να διαθέτει δικάναλο ABS καθώς και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS).
Οι τροχοί είναι ακτινωτοί, συνδυασμένοι με ελαστικά με ρηχό πέλμα, τα οποία σύμφωνα με τις πληροφορίες είναι αθόρυβα, ανθεκτικά και προσφέρουν ικανοποιητική πρόσφυση.
Η εικόνα ολοκληρώνεται με μια έγχρωμη TFT οθόνη υψηλής ανάλυσης που συγκεντρώνει όλες τις βασικές ενδείξεις.
Ο κινητήρας αναπτύσσεται εσωτερικά από τη Zhangxue, χωρίς ακόμη να έχει γίνει γνωστό αν πρόκειται για μονοκύλινδρο ή δικύλινδρο σύνολο, αν και θεωρείται βέβαιο πως θα είναι υγρόψυκτος – και κατά πάσα πιθανότητα μονοκύλινδρος.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η επιλογή της τοποθέτησής του, που γίνεται στο κέντρο του σκούτερ και όχι στον πίσω τροχό, δίνοντας έτσι μια πιο μοτοσυκλετιστική εργονομία, όπως έχουμε δει και στο Honda ADV 750.
Η εταιρία, που μέχρι πρόσφατα επικεντρωνόταν σε παραδοσιακές μοτοσυκλέτες μικρού και μεσαίου κυβισμού, φαίνεται να επεκτείνει τη δραστηριότητά της στον χώρο των σκούτερ, προσπαθώντας να τοποθετηθεί απέναντι σε καθιερωμένους κατασκευαστές.
Αν και ακόμη δεν υπάρχει επίσημο χρονοδιάγραμμα, εκτιμάται πως το νέο Adventure σκούτερ της ZXMoto θα παρουσιαστεί επίσημα γύρω στην περίοδο του κινεζικού νέου έτους του 2026, με πιθανή εμφάνιση προπαραγωγικού μοντέλου προς τα τέλη του 2025.
Το εάν το αποτέλεσμα θα μπορέσει να σταθεί ανταγωνιστικά απέναντι στα ήδη εδραιωμένα μοντέλα της κατηγορίας μένει να αποδειχθεί, ωστόσο το εγχείρημα δείχνει να διαθέτει τεχνικό ενδιαφέρον και φιλοδοξία, σε μια αγορά που διευρύνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια.
Πίσω από τη Zhangxue Motorcycle βρίσκεται ο ίδιος άνθρωπος που ίδρυσε και την Kove — ο Zhang Xue, μια από τις πιο χαρακτηριστικές φιγούρες της σύγχρονης κινεζικής μοτοβιομηχανίας.














































