fbpx

Zontes 552 S: Τουριστική με 2κύλινδρο κινητήρα

Δίπλα στα 552 H και 552 G, η Zontes παρουσίασε και τις εκδόσεις 552 S και Z, προσηλωμένα στην GT πλευρά και έτοιμα για ταξίδια

Η Zontes αξιοποίησε την EICMA 2025 για να παρουσιάσει τη νέα γενιά των GT scooter της, επεκτείνοντας για πρώτη φορά την παρουσία της στην κατηγορία των δικύλινδρων τουριστικών μοντέλων.  

Η νέα οικογένεια περιλαμβάνει τις εκδόσεις S και Z – δύο παραλλαγές με κοινό τεχνικό υπόβαθρο αλλά διαφορετική αισθητική προσέγγιση – καθώς και τα υπό εξέλιξη G και H που ακολουθούν διαφορετικό προσανατολισμό, με το G να τοποθετείται πιο κοντά σε adventure φιλοσοφία λόγω των τροχών 17 και 15 ιντσών αντίστοιχα. 

 
 

Κοινό σημείο όλων αποτελεί ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 531 κυβικών, με τετραβάλβιδη κεφαλή και δύο εκκεντροφόρους, ο οποίος αποδίδει 51 ίππους στις 7.250 rpm και 56 Nm ροπής στις 5.500 rpm · τιμές που τον φέρνουν σε άμεση αντιπαράθεση με τα ισχυρότερα GT της αγοράς.  

Για την ευρωπαϊκή αγορά είναι πιθανή μια ήπια μείωση της ισχύος ώστε να συμφωνεί με τους περιορισμούς της κατηγορίας Α2, με την απόδοση στους 48 ίππους.  

 
 
 

Η κατανάλωση που ανακοινώνεται φτάνει τα 4,3 λίτρα ανά 100 χλμ., κάτι που σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 17 λίτρων εξασφαλίζει αξιοπρεπή αυτονομία ταξιδιού. 

Στο πλαίσιο χρησιμοποιείται ατσάλινη σωληνωτή κατασκευή, με στόχο τη σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες, ενώ στις αναρτήσεις συναντάμε ανεστραμμένο πιρούνι μπροστά και μονό, κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ πίσω, με τα φρένα να αποτελούνται από διπλούς δίσκους μπροστά, μονό δίσκο πίσω και δικάναλο ABS.  

Οι τροχοί των 15 ιντσών (στα S, Z και H) ντύνονται με ελαστικά 120/70 και 160/60, συνδυασμός που δίνει ισορροπία μεταξύ άνεσης και σπορ συμπεριφοράς.  

 
 

Το μεταξόνιο ορίζεται στα 1.550 mm και το ύψος σέλας στα 770 mm – κάτι φιλικό για τους αναβάτες όλων των αναστημάτων, ενώ το βάρος για τις εκδόσεις S και Z ανακοινώνεται στα 212 κιλά, συνεπώς κινείται μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας. 

Η Zontes δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον εξοπλισμό, ενσωματώνοντας στοιχεία που μέχρι πρόσφατα εμφανίζονταν κυρίως σε ακριβότερες προτάσεις.  

 
 

Η μεγάλη έγχρωμη TFT οθόνη 8 ιντσών προσφέρει συνδεσιμότητα με smartphone, ενώ υπάρχουν και θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, καθώς και διπλές κάμερες εμπρός και πίσω για καταγραφή διαδρομών, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (Keyless), θύρες USB και ρυθμιζόμενη ζελατίνα.  

Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος που επαρκεί για δύο full-face κράνη, στοιχείο απαραίτητο για όσους χρησιμοποιούν καθημερινά σκούτερ μεγάλου κυβισμού. 

 
 

Σχεδιαστικά, τα S και Z διαφοροποιούνται μόνο σε λεπτομέρειες εμφάνισης, με έντονη τουριστική ταυτότητα, φαρδιά πλαϊνά τμήματα και χαμηλό κέντρο βάρους 

Το πίσω φωτιστικό σώμα είναι ενιαίο, ενώ η θέση οδήγησης δείχνει προσανατολισμένη τόσο στην άνεση όσο και στη σταθερότητα.  

 

Με τη νέα αυτή σειρά, η Zontes επιχειρεί να καλύψει ένα ευρύ φάσμα χρήσεων, από την ασφάλτινη τουριστική οδήγηση έως πιο πολυδιάστατες μετακινήσεις.  

Το τεχνικό υπόβαθρο είναι κοινό σε όλα τα σκούτερ της σειράς και αρκετά σύγχρονο, ενώ οι διαφοροποιήσεις εμφανίζονται κυρίως στο ύφος, στη θέση οδήγησης και σε επιμέρους στοιχεία εξοπλισμού, επιχειρώντας να δώσουν σε κάθε υποψήφιο αγοραστή τη δυνατότητα να επιλέξει την έκδοση που ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες και το προφίλ του.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ