fbpx

Yamaha: Ετοιμάζει υβριδικό XMAX

Με δύο ηλεκτροκινητήρες και έναν εσωτερικής καύσης που μπορούν να λειτουργούν και ταυτόχρονα

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μην έχουν κατακτήσει ακόμα τους δρόμους, όμως τα υβριδικά μοντέλα, που συνδυάζουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρα, έχουν αρχίσει να γίνονται όλο και πιο δημοφιλή.  

Τώρα και στις μοτοσυκλέτες έχουμε τα πρώτα παραδείγματα, με την Kawasaki να κυκλοφορεί  πέρσι τις Ninja 7 Hybrid και Z7 Hybrid.  

Η Yamaha είναι η επόμενη που μπαίνει στο “κλαμπ”, με το MT-09 με δύο ηλεκτροκινητήρες, καθώς και ένα υβριδικό XMAX. 

To σύστημα δουλεύει αντίστοιχα με αυτό της Kawasaki, έχοντας την δυνατότητα να διαφοροποιήσει την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα και του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ή να λειτουργούν και οι δύο ταυτόχρονα.  

Έτσι, το σκούτερ μπορεί να λειτουργήσει σαν όχημα μηδενικών ρύπων ή σαν συμβατικό σκούτερ.  

Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται δεξιά του πίσω τροχού, “φορτωμένος” στο ψαλίδι, ενώ ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι μπροστά από το ψαλίδι, με την τελική μετάδοση να γίνεται με ιμάντα.  

Η μπαταρία, από την άλλη, βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του σκούτερ, ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη.  

Όταν το σκούτερ ξεκινάει, αυτόματα εμπλέκεται ο ηλεκτροκινητήρας, που στις χαμηλές στροφές και ταχύτητες κινεί το όχημα, ενώ επίσης φορτίζει και την μπαταρία όταν ο αναβάτης πατάει φρένο. 

Αν η στάθμη της μπαταρίας πέσει κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο, τότε ενεργοποιείται και ένα δεύτερο, μικρότερο ηλεκτρικό μοτέρ που έχει το σκούτερ, ώστε να την φορτίσει. 

Όταν η ταχύτητα αρχίσει να ανεβαίνει, πιάνει δουλειά ο συμβατικός κινητήρας, με τον ηλεκτροκινητήρα να απενεργοποιείται και να ενεργοποιείται εκ νέου σαν “Boost”, ώστε να δώσει περαιτέρω επιτάχυνση όταν ο αναβάτης θέλει.  

Αν και δεν γνωρίζουμε ακόμα τα στοιχεία της μπαταρίας, φαίνεται να είναι μεγάλη σε μέγεθος, κάτι που φαντάζει λογικό καθώς όντας ένα σκούτερ που θα χρησιμοποιείται αρκετά σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος, με χαμηλές ταχύτητες και πολλά σταμάτα-ξεκίνα, θα περάσει ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής του με τον ηλεκτροκινητήρα ενεργοποιημένο, οπότε χρειάζεται και σχετικά μεγάλη αυτονομία.  

Ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό το πότε θα κυκλοφορήσει το συγκεκριμένο μοντέλο ή ποια θα είναι η διαθεσιμότητά του, όμως το μόνο σίγουρο είναι ότι οι Ιάπωνες κατασκευαστές επενδύουν πολλά κεφάλαια στην έρευνα και ανάπτυξη πιο βιώσιμων κινητήρων, είτε αυτοί είναι ηλεκτρικοί είτε υδρογόνου, οπότε στο μέλλον μπορούμε να περιμένουμε περισσότερα υβριδικά μοντέλα από τα εργοστάσια της Ιαπωνίας.  

 

 

  

 

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ