Το Yamaha Cygnus παραγόταν από το 1995 μέχρι το 2006, με την ιαπωνική εταιρία να το επαναφέρει στη ζωή
Η Yamaha Motor Taiwan αποφάσισε να δώσει νέα πνοή σε ένα όνομα με μακρά ιστορία στην τοπική αγορά σκούτερ, επαναφέροντας το Cygnus X στα 125 κυβικά και παρουσιάζοντας παράλληλα μια ολοκαίνουργια έκδοση, το Cygnus XR των 155 κυβικών.
Η κίνηση αυτή έρχεται να συμπληρώσει τη σειρά Cygnus, η οποία τα τελευταία χρόνια είχε στραφεί αποκλειστικά στο υδρόψυκτο Griffus, αφήνοντας πίσω το αερόψυκτο X που είχε αγαπηθεί ως μικρό, σπορ σκούτερ πόλης.
Το νέο Cygnus X επανασυστήνεται με διαφορετική φιλοσοφία, ανεξάρτητη από το Griffus, υιοθετώντας υδρόψυκτο μονοκύλινδρο Blue Core κινητήρα με τέσσερις βαλβίδες και σύστημα VVA (μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων).
Ο κινητήρας συνοδεύεται από traction control και idle stop, ενώ το πλαίσιο και η αισθητική έχουν ανασχεδιαστεί, με χαμηλή και «κοφτή» μούρη, που παραπέμπει σε sport καταβολές.
Χαρακτηριστικό είναι το νέο εμπρός φανάρι με δύο LED προβολείς, πλαισιωμένους από DRL (φώτα ημέρας), ενώ υπάρχει και η δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ ψυχρού και θερμού φωτός, κάτι που δεν έχουμε ξανασυναντήσει!
Οι διαφορές μεταξύ των δύο εκδόσεων εντοπίζονται στην εμφάνιση και στον εξοπλισμό.
Το Cygnus X διατηρεί πιο λιτές γραμμές, ενώ το XR φέρει εμπρός σχεδίαση με εισαγωγές αέρα που τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του.
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν φρένα με δίσκους 267 χιλιοστών μπροστά και 230 πίσω, ενώ ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει μεταξύ εκδόσεων με CBS ή δικάναλο ABS.
Το XR, σε απλή και DX εκδοχή, προσανατολίζεται περισσότερο σε αναβάτες που αναζητούν πλουσιότερο εξοπλισμό.
Στα στοιχεία πρακτικότητας περιλαμβάνονται αποθηκευτικός χώρος 28 λίτρων κάτω από τη σέλα, ικανός να φιλοξενήσει ένα full-face κράνος, καθώς και θύρα USB-C ταχείας φόρτισης (QC3.0).
Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από LCD οθόνη, με σαφείς ενδείξεις, ενώ το βάρος φτάνει τα 126 κιλά, το πλάτος τα 715mm και το μεταξόνιο τα 1.340mm.
Το ύψος σέλας είναι στα 785mm, με όλα αυτά τα στοιχεία να δείχνουν ότι η Yamaha επέλεξε να κάνει το Cygnus ένα προσιτό σε όλους και εύκολα διαχειρίσιμο σκούτερ.
Το ντεπόζιτο έχει χωρητικότητα 6,1 λίτρων και τα ελαστικά είναι διαστάσεων 110/70-12 μπροστά και 130/70-12 πίσω.
Στην Ταϊβάν, το Cygnus X κοστολογείται στις 94.500 δολάρια Ταϊβάν (περίπου 2.650 ευρώ), με την έκδοση ABS να ανεβαίνει στις 103.800 (περίπου 2900 ευρώ).
Οι τιμές δείχνουν τη διάθεση της Yamaha να κρατήσει το νέο X προσιτό, παρότι φέρει τεχνολογίες που παλιότερα συναντούσαμε μόνο σε μεγαλύτερες κατηγορίες.
Η ίδια η εταιρία αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο διάθεσης του μοντέλου και σε άλλες αγορές, χωρίς ακόμη να έχει υπάρξει επίσημη ανακοίνωση για την Ιαπωνία ή την Ευρώπη.
Η επιστροφή του Cygnus X και η ταυτόχρονη παρουσίαση του XR δείχνουν πως η Yamaha δεν σκοπεύει να αφήσει χώρο σε ανταγωνιστές της μεσαίας κατηγορίας σπορ σκούτερ.
Με έμφαση τόσο στη σπορ εικόνα όσο και στην καθημερινή πρακτικότητα, τα δύο μοντέλα επιχειρούν να καλύψουν διαφορετικά προφίλ αναβατών, προσφέροντας τεχνολογία και εξοπλισμό που ενισχύουν την ελκυστικότητά τους στην ήδη απαιτητική αγορά της Ταϊβάν (και ίσως αργότερα και σε άλλες αγορές).