Οικολογική κινούμενη “βαλίτσα”
Στο Σαλόνι της Κολωνίας που έγινε τον Οκτώβριο παρουσιάστηκε το xO2, ένα πολύ ενδιαφέρον ηλεκτρικό σκούτερ με πολύ μοντέρνο design, που είχε και ένα κρυφό πλεονέκτημα. Εκτός του ότι ήταν εντυπωσιακό αισθητικά, είχε και αξιόλογα τεχνικά χαρακτηριστικά, ενώ παράλληλα μπορούσε να αναδιπλώνεται και να χωράει σε ένα – εντάξει κάπως μεγάλο – πορτμπαγκάζ.
Τα ηλεκτρικά σκούτερ προσφέρουν καθαρή και αποτελεσματική μετακίνηση, κι έτσι αποτελεί έκπληξη ότι με το πέρασμα του χρόνου βελτιώνονται ολοένα και περισσότερο. Η εταιρία XOR από την Aix-en-Provence, στη Γαλλία, εξέλιξε ένα έξυπνο σκούτερ με αξιώσεις. Με τον κινητήρα να αποδίδει 8kW και μπορεί να επιταχύνει το σύνολο μέχρι τα 120 χιλιόμετρα την ώρα. Πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις δηλαδή, τη στιγμή που η επιτάχυνση 0-100 μέτρα είναι στα 6 δευτερόλεπτα. Το xO2 8.0kw αποδίδει δηλαδή σαν ένα 125άρι σκούτερ με συμβατικό κινητήρα. Η φόρτισή της μπαταρίας ιόντων λιθίου διαρκεί μόλις μιάμιση ώρα και η αυτονομία της επαρκεί για 80 χιλιόμετρα.
Αξιόλογη είναι και η κατασκευή του XOR που δείχνει να φλερτάρει με την υψηλή ποιότητα. Παράλληλα μέσα από τη διαφοροποίηση, με τους δημιουργούς του να έχουν πετύχει να φτιάξουν ένα σκούτερ που δείχνει όμορφο, αλλά κουβαλάει και τεχνολογία, πάνω στους μικρούς τροχούς του. Το Xo2 δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη της να επιλέξει λειτουργίες απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα, για παράδειγμα τη μειωμένη μεταφορά δύναμης στον πίσω τροχό (πρόγραμμα “βροχής”). Επίσης διαθέτει όπισθεν (!) και χώρο για αποθήκευση ενός φουλφέις κράνους.
Τα δισκόφρενα του xO2 8.0kw έχουν δαγκάνες με δύο έμβολα, φώτα Led και σύστημα DRL (Day Running Light), ειδικά λάστιχα (για ηλεκτρικά σκούτερ) της Metzeler. Το βάρος του φτάνει στα 90 μόλις κιλά και προς το παρόν διατίθεται στις αγορές της Γαλλίας, της Μεγάλης Βρετανίας και της Γερμανίας, όπου πωλείται χωρίς μπαταρία! Την μπαταρία ο ιδιοκτήτης την νοικιάζει (με χρέωση σε μηνιαία βάση) από τον κατασκευαστή ο οποίος αναλαμβάνει την φροντίδα της και την συντήρησή της, όπως και την αντικατάστασή της αν χρειαστεί. Είναι ένα σύστημα που η εταιρία XOR θεωρεί ότι είναι συμφέρον και για τον πελάτη, αλλά και για την ίδια.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρίας, υποθέτοντας ότι ένας χρήστης διανύει 10.000 χιλιόμετρα τον χρόνο, θα κάνει οικονομία 220 ευρώ τον χρόνο, αφού το κόστος ενός βενζινοκινητήρα φτάνει τα 870 ευρώ, ενώ του xO2 κοντά στα 650 ευρώ.
Πηγή και περισσότερες πληροφορίες: www.xor-motors.com