“Μπριζώνεται” το Σολεξάκι
Κατά καιρούς, διάφοροι θρύλοι του παρελθόντος κάνουν την επιστροφή τους. Άλλοι θρύλοι είναι μικροί, άλλοι θρύλοι είναι μεγάλοι. Άλλοι ασχολούνται με ακριβές επιλογές και οχήματα που απευθύνονται σε ένα κοινό με οικονομική άνεση (VW Σκαραβαίος, Μini, κ.λπ.) και άλλα σε κοινό με χαμηλότερα εισοδήματα. Στη δεύτερη κατηγορία εμπίπτει το νέο ηλεκτρικό Velosolex, που ονομάζεται e-Solex και κινείται – όπως παραδοσιακά έκανε το γνωστό μας “Σολεξάκι” – από έναν κινητήρα που βρίσκεται πάνω από τον μπροστινό τροχό, μόνο που τώρα ο κινητήρας είναι ηλεκτρικός και παίρνει κίνηση από μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Το e-Solex έχει σχεδιαστεί από τον ιταλικό σχεδιαστικό οίκο Pininfarina και ζυγίζει μόλις 40 κιλά , συμπεριλαμβανομένης και της μπαταρίας που ζυγίζει 4 κιλά, χαμηλό βάρος που του προσφέρει πολύ μεγάλη ευελιξία. Φοράει 17άρηδες τροχούς, τηλεσκοπικό πιρούνι, κάτω από τη σέλα υπάρχει μονό αμορτισέρ. Διαθέτει φώτα μπροστά και πίσω, ρυθμιζόμενο ύψος σέλας και αναδιπλούμενα πετάλια και διατίθεται σε 4 διαφορετικά χρώματα, όντας ένα ιδανικό, ελαφρύ όχημα πόλης, μονόσελο με δισκόφρενα μπροστά και πίσω και πετάλια για “ώρα ανάγκης”.
Το νέο ηλεκτροκινούμενο (ή “ποδο-κινούμενο”, αν αδειάσει η μπαταρία…) μοτοποδήλατο πιάνει τελική 35 χιλιομέτρων την ώρα και η αυτονομία του φτάνει τα 40 χιλιόμετρα. Οι αφαιρούμενες μπαταρίες του φορτίζουν σε 4 ώρες και μια πλήρης φόρτιση διαρκεί 8 ώρες.
Το θρυλικό, κλασικό Solex ξεκίνησε να κατασκευάζεται μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, βγαίνοντας στην αγορά το 1946. Μέχρι το 1988, οκτώ εκατομμύρια Σόλεξ είχαν πουληθεί σε 70 χώρες όλου του κόσμου. Η παραγωγή σταμάτησε το 1988 στη Γαλλία, ενώ προηγουμένως η εταιρία είχε περάσει σταδιακά από τα χέρια των Dassault, Renault και Motobecane. Η παραγωγή πέρασε στην Ουγγαρία και την Κίνα για να σταματήσει το 2002 και να ξανα-ξεκινήσει το 2005, αυτή τη φορά και πάλι στη Γαλλία. Ηλεκτρικά ποδήλατα, που μάλιστα είναι και αναδιπλουμενα, πωλούνται και στην Ελλάδα, ενώ δεν υπάρχουν ακόμα πληροφορίες για το νέο ηλεκτρικό μοτοποδήλατο e-Solex, το οποίο άρχισε πρόσφατα να πωλείται στην Ιταλία.