Η μεταμόρφωση ενός σκούτερ
Πως ένα τρίτροχο σκούτερ έγινε πρώτα τετράτροχο και μετά μεταμορφώθηκε σε ATV, μπορεί να μας πει κάποιος; Ή μήπως λέτε ότι το πρωτότυπο Quadro BigQ που εμφανίστηκε στα ευρωπαϊκά σαλόνια είναι ένα “πραγματικό πρωτότυπο” όχημα που θα βαφτίσουμε από σήμερα “Σκουτερο-ATV”;
Η καινοτομία του Quadro4 με τους 4 τροχούς ήταν ότι πρόσφερε εκτός από το απίστευτο κράτημα στις στροφές και μεγάλες δυνατότητες κλίσης, αλλά κυρίως μεγάλη ασφάλεια στην κίνηση. Η ελβετική πλέον (πρώην ιταλική) εταιρία Quadro το χαρακτηρίζει S.U.V με τους δικούς της όρους, αφού το μεταφράζει σαν Safe Utility Vehicle, δηλαδή ασφαλές χρηστικό όχημα. Το Quadro4 μαζί με το τρίτροχο αδελφάκι του εξάγονται σήμερα σε 20 αγορές του κόσμου και αποτελεί τον πιονιέρο σε έναν χώρο που θα πρέπει πρώτα να τον εκπαιδεύσει για να μπορέσει να τον πείσει. Έτσι όπως συνέβαινε τα πρώτα χρόνια και με τα τρίτροχα σκούτερ, τα οποία το κοινό έπρεπε να “συνηθίσει” μέχρι να αρχίσει να τα αγοράζει.
Προχωρώντας πάνω στο σκεπτικό του Quadro4 η εταιρία παρουσίασε το πρωτότυπο Quadro BigQ σαν όχημα ελεύθερου χρόνου, σαν ATV με χοντρές ρόδες και λάστιχα για χώμα, σαν όχημα παντός εδάφους. Και για όποιους μας ξένισε ο όγκος και το αναπόφευκτο βάρος της κατασκευής, η εταιρία επιφύλασσε μια έκπληξη. Ο κινητήρας του Quadro BigQ δεν ήταν ο γνωστός σκουτεριστικός 350 κυβικών, αλλά μονοκύλινδρος υγρόψυκτος 630 κυβικών με δύναμη για να το σπρώξει δυναμικά στα δύσκολα περάσματα.
Το τετράτροχο ήταν εφοδιασμένο φυσικά με το πατενταρισμένο σύστημα ανάρτησης-διεύθυνσης HTS (Hydraulic Tilting System) αλλά και με αμορτισέρ που διέθεταν ηλεκτρονικό έλεγχο αποσβέσεων μέσω αισθητήρων και κεντρικού εγκεφάλου που ρυθμίζει τη βέλτιστη λειτουργία τους. Η κίνηση μεταφέρεται στους δυο πίσω τροχούς με διαφορικά.
Eίναι σαφές ότι θα θέλαμε να δούμε τι κάνει στο χώμα ένα τέτοιο όχημα, ειδικά με δεδομένο τις δυνατότητες που είχαμε διαπιστώσει στην οδήγηση του Quadro4 στην άσφαλτο.