fbpx

MONTEΛΟ 2012: Vectrix VX-3 Li

Τρεις ρόδες και ηλεκτρισμός

 Ένα βήμα μπροστά στα τρίτροχα σκούτερ κάνει η αμερικανική Vectrix, που χρησιμοποιεί για την κίνησή του ηλεκτρικό κινητήρα. Μετά τα MP3 LT, Piaggio Yourban, 3D Quadro 350, η αγορά των 3-τροχων scooter δέχεται έναν ακόμα νεοφερμένο για το 2012 που ονομάζεται Vectrix VX-3 Li +. Το VX προσφέρει φυσικά αυξημένη σταθερότητα σε σχέση με ένα δίτροχο σκούτερ, ενώ παράλληλα δεν μολύνει την ατμόσφαιρα.

MONTEΛΟ 2012: Vectrix VX-3 Li +

Το Vectrix VX-3 Li + είναι το δεύτερο σκούτερ της ιστορίας μετά το Piaggio Mp3 Hybrid που προτιμά ηλεκτρικό κινητήρα και το πρώτο που είναι αμιγώς ηλεκτρικό, αφού το Hybrid της ιταλικής εταιρίας διαθέτει εκτός από τον ηλεκτρικό και συμβατικό κινητήρα. Η εταιρία έχει ιδρυθεί το 1996, με πιο γνωστό της σκούτερ το VX-1 ένα maxi scooter που ήρθε και στην Ελλάδα από την εταιρία Hellinmoto, το οποίο ήταν πολύ δυνατό, αλλά είχε περιορισμένη αυτονομία (και τιμή λίγο πιο κάτω από τις 12.000 ευρώ).

Το Vectrix VX-3 Li + είναι εφοδιασμένο με μπαταρίες λιθίου τελευταίας τεχνολογίας. Στην μπροστινή ανάρτηση που είναι πατενταρισμένη από την Vectrix, σε αντίθεση με τα τρίτροχα της Piaggio, το VX χρησιμοποιεί ένα, κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ στην μπροστινή ανάρτηση. Και το Vectrix VX-3 Li + μπορεί να “κλειδώσει” το μπροστινό του σύστημα και να μείνει όρθιο όταν σταματάει, όπως και τα ΜP3, χωρίς να χρειάζεται ο αναβάτης να πατήσει τα πόδια κάτω.

Ο κινητήρας τύπου Brushless των 21 kW, δύναμης 5,1 ίππων επιταχύνει το 238 κιλών (παρά το αλουμινένιο πλαίσιο) από στάση μέχρι τα 80 χιλιόμετρα την ώρα σε 8.25 δευτερόλεπτα σύμφωνα με την εταιρία. Η απόδοση του κινητήρα όσον αφορά στη ροπή είναι εντυπωσιακή στα 6,8 χιλιογραμμόμετρα. Στο νέο Vectrix υπάρχει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα (που επαναφορτίζει την μπαταρία).

12άρηδες τροχοί, με 1 δισκόφρενο ο καθένας και μονό, κεντρικό αμορτισέρ στην ανάρτηση

Η αυτονομία του ξεκινάει από τα 80 και φτάνει μέχρι τα 128 χιλιόμετρα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 110 χ.α.ω. Οι μπαταρίες που χρησιμοποιεί είναι τύπου LiFePO4 των 42 Ah και φορτίζονται κατά 80% μετά από 4 ώρες και 100% μετά από 6 ώρες. Η ζωή των μπαταριών υπολογίζεται στα 80.000 χιλιόμετρα και στις 1.600 φορτίσεις.

Τα λάστιχα που χρησιμοποιεί το Vectrix VX-3 Li + είναι 120/70 x 12 μπροστά και 140/60 x 13 πίσω, υπάρχουν δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, το μεταξόνιο είναι 1524 mm και το ύψος σέλας στα 775 mm. Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί η εισαγωγή του στην Ελλάδα.