Καινοτομία στο χώρο, με ένα adventure crossover
Η Kymco, μετά από τις καθυστερήσεις λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ανακοίνωσε το χρονικό πλαίσιο στο οποίο θα πραγματοποιηθεί το λανσάρισμα του νέου Kymco DTX 360, καθώς και ότι θα υπάρξει άλλη μια έκδοση, με μικρότερης χωρητικότητας κινητήρα, στα 125 κυβικά, κυρίως για τις αγορές της Ευρώπης.
Ήταν Νοέμβριος του 2019 όταν η Kymco έκανε τη διαδικτυακή παρουσίαση των νέων μοντέλων της, ανάμεσα στα οποία συμπεριλαμβανόταν και το DTX 360, ένα GT σκούτερ με χαρακτηριστικά εμπνευσμένα από τον κόσμο των μοτοσυκλετών Adventure.
Αλλά τι ακριβώς είναι αυτή η νέα σειρά μοντέλων της Kymco; Με τις κατηγορίες και υποκατηγορίες των σκούτερ όλο και να πληθαίνουν, είναι δύσκολο να εφευρίσκουμε συνεχώς ονομασίες προκειμένου κάθε νέο μοντέλο να υπάγεται σε μια συνομοταξία. Ας το προσπαθήσουμε λοιπόν περιγραφικά. Tο Kymco DTX 360 (ή πιο σωστά DT X360 όπως το ονομάζει η εταιρία) είναι το ανάλογο της κατηγορίας των crossover μοτοσυκλετών στα σκούτερ.
Επί της ουσίας χρησιμοποιούνται κάποια στοιχεία Adventure φιλοσοφίας, προκειμένου να προσδώσουν ένα διαφορετικό ύφος και κάποιες διευρυμένες δυνατότητες σε ό,τι αφορά την χρήση του εκάστοτε μοντέλου.
Εδώ είναι λοιπόν και το σημείο-κλειδί. Αν και φυσικά θα πρέπει να έχει προηγηθεί η δοκιμή των DTX για να καταλήξουμε σε ασφαλή συμπεράσματα, όλα δείχνουν πως πρόκειται για σκούτερ που προορίζονται για πραγματικά διττή χρήση εντός και εκτός δρόμου – με τη δεύτερη σε πολύ μικρότερο ποσοστό.
Όπως ακριβώς οι crossover ή street adventure μοτοσυκλέτες, έτσι και σε αυτή την περίπτωση, τα όποια πρόσθετα στοιχεία και αλλαγές αποσκοπούν σε μια πιο άνετη και ασφαλή διάσχιση κακής ποιότητας ασφαλτοστρωμένων δρόμων και καλά πατημένων χωματόδρομων.
Αυτό είναι, άλλωστε, κάτι το οποίο εμμέσως πλην σαφώς ξεκαθάρισε και η εταιρία κατά την αρχική παρουσίαση του Kymco DTX 360, αφού απέφυγε να αναφερθεί σε χώμα και δύσκολες καταστάσεις, περιοριζόμενη σε πιο γενικές περιγραφές, όπως “ανομοιόμορφοι δρόμοι” και “άγριες επιφάνειες”.
Σε κάθε περίπτωση, για την ελληνική πραγματικότητα του άθλιου κατά περιπτώσεις οδικού δικτύου, προτάσεις σαν και αυτές, σαφώς και έχουν ενδιαφέρον και είναι ευπρόσδεκτες.
Τo Kymco DTX 360, από την στιγμή που δεν συγκρίνεται με το ADV της Honda, που είναι μια κατηγορία από μόνο του, έχει την καινοτομία ότι αποτελεί το πρώτο μοντέλο που εισάγει Adventure στοιχεία στα maxi/GT σκούτερ.
Μερικά εξ αυτών προστέθηκαν μόνο και μόνο για να προσδώσουν μια Adventure αισθητική, όπως το προτεταμένο ρύγχος κάτω από τη μάσκα, οι χούφτες στο τιμόνι και η “αιωρούμενη” σε μπράτσα ζελατίνα.
Από την άλλη, στοιχεία όπως το φαρδύ τιμόνι, η όρθια θέση οδήγησης και η ψηλή σέλα, στα 800 mm δημιουργούν τις προϋποθέσεις για καλύτερο έλεγχο και εποπτεία όταν αποπειραθεί κάποιος να διασχίσει έναν ήπιο χωματόδρομο.
Τα ελαφρώς τρακτερωτά ελαστικά προσθέτουν επίσης πόντους, ωστόσο η Kymco δεν έχει δώσει ακόμα στη δημοσιότητα τις διαδρομές των αναρτήσεων, για να διαπιστωθεί αν αυτές έχουν ένα μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας από τα συνήθη δεδομένα της κατηγορίας.
Το πιθανότερο είναι να παραμένουν στα επίπεδα των σκούτερ πόλης.
Ο κινητήρας είναι ένας μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος και τετραβάλβιδος 320,6 cc, που αποδίδει 28,4 ίππους στις 7.250 rpm και 3,0 kgm ροπής στις 5.750 rpm.
Οι τροχοί του 360 έχουν διάμετρο 14 ίντσες μπροστά και 13 ίντσες πίσω, και χρησιμοποιούν ελαστικά διαστάσεων 120/80-14 και 150/70-13 αντίστοιχα, ενώ το βάρος του σκούτερ ανέρχεται στα 194 κιλά, με το ρεζερβουάρ των 12,5 λίτρων γεμάτο.
Τα τελευταία νέα, θέλουν λοιπόν το Kymco DTX 360 να λανσάρεται στην ευρωπαϊκή αγορά τον Σεπτέμβριο του 2021 (για την ελληνική αγορά θα σας ενημερώσουμε εγκαίρως), ενώ αποκαλύφθηκε επίσης ότι θα υπάρχει και μια έκδοση DTX με κινητήρα 125cc, η οποία λογικά θα φέρει το G5 μηχανικό σύνολο του X–Town 125, απόδοσης 12,9 ίππων.