fbpx

Italjet Roadster 400 2026: Αριστούργημα στην EICMA

Εκπληκτικής μαεστρίας ρετρο-τεχνολογικό σκούτερ

Απ’ όπου κι αν πιάσεις το εκκεντρικής σχεδίασης και κατασκευής Italjet Roadster 400, μπλοκάρεις… Δεν μοιάζει με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί σήμερα, δεν έχει μείνει κάτι που να μην έχουν ‘πειράξει’  οι σχεδιαστές της Italjet, μιας εταιρίας που φημίζεται για την οργιώδη φαντασία και τις καινοτόμες κατασκευές της

Όχι κατασκευασμένο, αλλά σμιλεμένο” δηλώνει η Italjet για το ριζοσπαστικό Roadster 400, που μόλις παρουσιάστηκε στο σαλόνι του Μιλάνου EICMA 2025.

Πρόκειται για την εφαρμογή της τέχνης πάνω σε σκούτερ και μάλιστα στην πιο αγνή και αυθεντική έκφραση σχεδιασμού, που θυμίζει κλασικά σκούτερ, αλλά και μοντέρνα, δίνοντας έμφαση στην πολύ ιδιαίτερη Steam Punk κουλτούρα.

Σε μια εποχή όπου τα σκούτερ μαζικής παραγωγής συχνά στερούνται ατομικότητας και ψυχής, το Italjet Roadster 400 αποτίει φόρο τιμής στη χρυσή εποχή του ιταλικού σχεδιασμού, όταν τα σκούτερ και οι μοτοσυκλέτες ήταν γνήσια έργα δημιουργικότητας και μηχανικής ευφυΐας.

Εμπνευσμένο από διαχρονικές μορφές του παρελθόντος και εμπλουτισμένο με σύγχρονη καινοτομία, το Roadster αποτυπώνει το γραμμή της Italjet: να εναρμονίζει τη δημιουργικότητα με την απόδοση και την αισθητική με τη λειτουργικότητα.

Είναι μια σύγχρονη ερμηνεία του κλασικού σκούτερ, που δημιουργήθηκε για όσους εκτιμούν το διαχρονικό στυλ χωρίς να θυσιάζουν την τεχνολογία.

Με κινητήρα έναν υγρόψυκτο μονοκύλινδρο 394 cc που παράγει 31 kW (41,5 hp) στις 7.500 σ.α.λ. και 41,2 Nm στις 6.000 σ.α.λ., με βάρος χωρίς φορτίο 151 kg, το Italjet Roadster 400 θέτει ένα σημείο αναφοράς στην αναλογία ισχύος προς βάρος στην κατηγορία του. 

Το κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σύστημα DLAS (Dynamic Linkage Articulated Steering) της Italjet, είναι ένας μοναδικός, καινοτόμος σχεδιασμός μπροστινής ανάρτησης (με ξεχωριστή λειτουργία ανάρτησης/διεύθυνσης) εμπνευσμένος εν μέρει από το μονόμπρατσο ψαλίδι των Italjet Dragster του παρελθόντος, βελτιστοποιημένος για πιο γρήγορα χαρακτηριστικά λειτουργίας.

Το DLAS βελτιώνει την ακρίβεια του τιμονιού μέσω ενός ψαλιδιού σύνδεσης, με κάτω βραχίονα που ενσωματώνει τόσο τον άξονα του τροχού όσο και τη σταθερή βάση φρένων, επιτρέποντας στους αναβάτες να επιλέξουν ανάμεσα σε μια σταθερή, σπορ ρύθμιση ή μια πιο γρήγορη, πιο άνετη απόκριση για μέσα στην πόλη.

Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετική ακρίβεια στις στροφές χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση οδήγησης. Κάθε εξάρτημα του Italjet Roadster 400 αντανακλά την ιταλική κατασκευαστική δεξιοτεχνία και ποιότητα. Δείτε μόνο πού είναι “σφηνωμένη” η δαγκάνα του μονού τεράστιου δισκόφρενου!

Τα πλαϊνά πάνελ με τα κοψίματά τους, εμπνευσμένα από τις εισαγωγές κινητήρων αεροπλάνων, διοχετεύουν αέρα μέσω των πλευρικών αγωγών του ψυγείου του πιο ισχυρού μονοκύλινδρου κινητήρα στην κατηγορία του, που ξεπερνάει τους 40 ίππους.

Σημειώστε ότι το σκούτερ έχει 13άρηδες τροχούς και ζυγίζει μόλις 155 κιλά άδειο… σύμφωνα με την εταιρία βεβαίως

Η δομή και τα περισσότερα εξωτερικά μέρη είναι κατασκευασμένα από υψηλής ποιότητας χάλυβα και αλουμίνιο, με ελάχιστη χρήση πλαστικού (!) μεταφέροντας αντοχή και κορυφαία κατασκευαστική δεξιοτεχνία σε κάθε λεπτομέρεια.

Δείτε το πλαίσιο χωροδικτύωμα/τούνελ/γέφυρα ανάμεσα σε μπροστινό σύστημα και κορμό του σκούτερ. Δείτε επίσης τον απίστευτο μηχανισμό με συνδέσμους της πίσω ανάρτησης. Αριστοτέχνημα!

Από τις αλουμινένιες ακτινωτές ζάντες μέχρι το ορατό αλουμινένιο πλαίσιο κάτω από τη σέλα με μπρονζέ χρώμα, που θυμίζει τις πολλαπλές εισαγωγής κινητήρων αυτοκινήτων υψηλής απόδοσης, και την εξάτμιση Akrapovič με δύο τρύπες, που πλαισιώνει το κεντρικό πίσω αμορτισέρ, κάθε λεπτομέρεια έχει σμιλευτεί για να τραβήξει την προσοχή.

Το Italjet Roadster 400 θα φτάσει στην παγκόσμια αγορά μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2026 με εκτιμώμενη τιμή λιανικής €7.500.

Ο Massimo Tartarini, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Italjet, δηλώνει: “Στην EICMA 2025 είμαστε περήφανοι που παρουσιάζουμε παγκόσμιες πρεμιέρες μοντέλων που διευρύνουν τη γκάμα μας και, είμαστε βέβαιοι ότι θα κερδίσουν τις καρδιές όλων όσοι αγαπούν τους δύο τροχούς”.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X