Επιβεβλημένη κίνηση
Στις αρχές του έτους που διανύουμε, ιστοσελίδες από τη ΝΑ Ασία γέμισαν με άρθρα που αφορούσαν την επικείμενη παρουσίαση μιας νέας έκδοσης του Honda X–ADV, με μεσαίου κυβισμού κινητήρα. Παρά το ότι το στοιχείο πάνω στο οποίο βασίστηκε αυτή η φήμη δεν το λες και αδιάσειστο, πιστεύουμε ότι η παρουσίαση του Honda X–ADV 350 υπαγορεύεται από τη λογική και στο άρθρο που ακολουθεί, εξηγούμε το γιατί.
Ήταν λοιπόν η ιστοσελίδα iwanbanaran.com στην Ινδονησία, μέσω της οποίας διαδόθηκε η φήμη ότι ετοιμάζεται το Honda X–ADV 350.
To γεγονός στηρίχθηκε στην ανακάλυψη ενός εσωτερικού κωδικού της Honda, με τα στοιχεία K2*A, ο οποίος, σύμφωνα με τους συντάκτες της ιστοσελίδας, αφορά σε ένα μοντέλο σκούτερ και συγκεκριμένα στο X–ADV 350 (ή Honda ADV 350).
Δεν μπορούμε φυσικά να γνωρίζουμε κατά πόσο ισχύει αυτός ο ισχυρισμός ούτε και το πώς κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα οι άνθρωποι της παραπάνω ιστοσελίδας, αλλά δοθείσης της ευκαιρίας, θα μπορούσε όντως μια μεσαίου κυβισμού έκδοση του X–ADV 350 να συγκαταλέγεται στα πλάνα της Honda;
Μέχρι στιγμής, οι εκδόσεις είναι δύο, το Honda X–ADV 750 που αποτελεί και το μοναδικό μοντέλο που διατίθεται στις δυτικές αγορές και το Honda ADV 150, που διατίθεται κυρίως στη ΝΑ Ασία.
Για τη μικρότερη έκδοση βέβαια, έχουν επίσης υπάρξει δημοσιεύματα και στοιχεία σχετικά με την εισαγωγή στην Ευρώπη, αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει ακόμη πραγματοποιηθεί. Εδώ σημειώστε ότι το σκούτερ εισάγεται – για κάποιον περίεργο λόγο (διαβάστε εδώ) – και στις ΗΠΑ.
Σε κάθε περίπτωση, το χάσμα μεταξύ των κυβισμών είναι μεγάλο και σίγουρα υπάρχει χώρος για κάτι «ενδιάμεσο» όσον αφορά τη χωρητικότητα του κινητήρα.
Ούτε κι αυτό όμως μπορεί να δικαιολογήσει από μόνο του την παρουσίαση μιας νέας έκδοσης, αφού κανένας κατασκευαστής δεν καταστρώνει τη στρατηγική του με βάση τη συμπλήρωση της γκάμας και μόνο.
To Χ-ΑDV 750 ήταν ένα μεγάλο στοίχημα για την Honda και χρειάστηκε αρκετή επιμονή και πειθώ από τον εμπνευστή του στελέχους της Honda Ευρώπης Daniele Lucchesi για να καταφέρει τους Ιάπωνες να προχωρήσουν το όλο project.
Υπενθυμίζουμε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο σχετίζεται εμμέσως πλην σαφώς με την χώρα μας, αφού η αρχική σύλληψη της ιδέας έγινε από τον παραπάνω κύριο, σε μια αποτυχημένη του προσέγγιση της παραλίας Mαγγανάρι στην Ίο, καθώς έκανε βόλτες με νοικιάρικο σκούτερ!Διαβάστε επίσης: Παρουσίαση Daytona ADV 150
Ήταν τότε που στο μυαλό του Lucchesi αποκρυσταλλώθηκε η δημιουργία μιας νέας κατηγορίας, που θα συνδυάζει στοιχεία από τον κόσμο των σκούτερ και των Adventure μοτοσυκλετών. Καρπός αυτής της αρχικής ιδέας, ήταν τo Χ-ADV 750 και κάπως έτσι δημιουργήθηκε μια νέα κατηγορία, η οποία ακόμα παραμένει… αβάπτιστη. Adventure σκούτερ ίσως; Δίτροχα αυτόματα SUV; Σκουτερο-μοτοσυκλέτα on/off;
Θα πρέπει πάντως να κατασταλάξουμε σε ένα όνομα, αφού τελικά το στοίχημα το κέρδισε η Honda και ο Lucchesi δικαιώθηκε. Απόδειξη για αυτό, οι πωλήσεις που σημειώνει το X–ADV 750 στις ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και στην Ελλάδα.
Στη Γαλλία, το Honda X–ADV 750 αναδείχθηκε 8ο στις ταξινομήσεις των σκούτερ για το 2020, ενώ στην Ιταλία 15ο. Μπορεί να μην μιλάμε για πρωτιές αλλά ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για μια νέα πρόταση, με διόλου ευκαταφρόνητο κόστος αγοράς, η οποία κατάφερε να ξεπεράσει σε πωλήσεις πολλά μοντέλα μικρού κυβισμού και να είναι το δεύτερο σε πωλήσεις σκούτερ μεγάλου κυβισμού, μετά το Yamaha TMAX 560.
Στην Ελλάδα, όπου το X–ADV 750 το κατατάσσουμε στις μοτοσυκλέτες, ήταν το δεύτερο σε πωλήσεις μοντέλο της Honda για το 2020, μετά το best seller CB500X, έχοντας καταφέρει να ξεπεράσει τα ομόσταυλα NC750X/D αλλά και πολλές γνωστές και εδραιωμένες στην αγορά μοτοσυκλέτες Advneture, άλλων κατασκευαστών.
Ανεξαρτήτως του πως μπορεί να κρίνει ο καθένας το συγκεκριμένο μοντέλο και την αναγκαιότητα ύπαρξης της κατηγορίας που αυτό δημιούργησε, η ουσία είναι ότι αρέσει και η αποδοχή του είναι αρκετά καλή. Δεν θέλουμε να σοκάρουμε κανέναν, αλλά για τους κατασκευαστές οι αριθμοί των πωλήσεων είναι αυτοί που μετράνε και όχι η γνώμη κάποιων, που αναδεύοντας τις επικαθίσεις κρυσταλλικής ζάχαρης στον φρέντο τους, βγάζουν τα δικά τους συμπεράσματα για οποιοδήποτε μοντέλο (χωρίς καν να το έχουν οδηγήσει…).
Διαβάστε επίσης: Πλήρης δοκιμή Honda Forza 350
Απ΄ό,τι φαίνεται μάλιστα, η δημοτικότητα του X–ADV 750, ή μάλλον η επιτυχία του συνδυασμού Adventure στοιχείων στα σκούτερ, έχει ενεργοποιήσει και άλλους κατασκευαστές, αφού όλο και πληθαίνουν οι νέες προτάσεις πάνω σε αυτό το μοτίβο.
Τα πράγματα είναι στρωμένα λοιπόν και το πεδίο πολύ πρόσφορο για την παρουσίαση μιας έκδοσης 350 cc.
Κατά συνέπεια, πιστεύουμε ότι η Honda θα προχωρήσει σε αυτή την κίνηση για να εκμεταλλευτεί το momentum της αγοράς, αλλά και για να μην αφήσει χώρο σε άλλους να πάρουν μεγάλο μερίδιο από όλο αυτό.
Η θέση της είναι πλεονεκτική, καθότι ως δημιουργός της κατηγορίας έχει σαφώς το δικαίωμα να την καθορίσει. Το ζητούμενο είναι λοιπόν ποιο μοντέλο της υπάρχουσας γκάμας θα χρησιμοποιήσει ως πλατφόρμα για τη δημιουργία αυτής της νέας έκδοσης X–ADV αλλά επίσης και τι χαρακτηριστικά θα της προσδώσει.
Όλα δείχνουν ότι το νέο Honda Forza 350 έχει τις περισσότερες πιθανότητες να αποτελέσει τη βάση για κάτι τέτοιο και μένει να δούμε το πώς θα επιλέξει να προχωρήσει η Honda στην ανάπτυξη αυτή της νέας κατηγορίας στα μεσαία κυβικά.
Θα έχουμε ουσιαστικές αλλαγές με στόχο τις εκτός δρόμου δυνατότητες ή το όλο θέμα θα έχει να κάνει με μια διαφορετική σχεδιαστική πρόταση η οποία θα ενσωματώνει Adventure στοιχεία αλλά θα παραμένει σκούτερ για τον δρόμο;