Ελαφρύ, μαζεμένο και με 12″ μπροστινό τροχό
Τo Honda Scoopy πρωτοεμφανίστηκε την δεκαετία του 1980 και έκανε θραύση στον ευρωπαϊκό νότο και κυρίως στην Ισπανία.
Μπορεί πλέον να μην συνεχίζει την πορεία του στην Ευρώπη, όμως στις ασιατικές αγορές η πώλησή του συνεχίζεται κανονικά και το Scoopy ανανεώθηκε για το 2025.
Η κλασική και συνάμα πρωτοποριακή του σχεδίαση παραμένει ένα κεντρικό χαρακτηριστικό του.
Όταν κυκλοφόρησε το πρώτο Scoopy το 1984, η εμφάνισή του παρέπεμπε στο διάσημο παπί της Honda, το Cub και ουσιαστικά αποτελούσε ένα υβρίδιο ανάμεσα σε παπί και σκούτερ, με μπροστινό τροχό 16” (το οποίο ήταν πρωτοποριακό για την εποχή) και πλαστική ποδιά (αντί της σιδερένιας).
Οι γωνίες στην ποδιά είναι αρκετά “στρογγυλεμένες”, προσδίδοντας έναν ρετρό χαρακτήρα στο νέο Scoopy, ενώ το παρών δίνει ο μεγάλος, στρογγυλός LED προβολέας, ο οποίος του χαρίζει μια ιδιαίτερη όψη.
Πίσω οι γραμμές παραμένουν μινιμαλιστικές και αρκετά “στρογγυλές”, με το Honda Scoopy να έχει έτσι μια “ρέουσα” μορφή.
Στην καρδιά του σκούτερ της Honda βρίσκεται ένας τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος κινητήρας 109,5cc, ο οποίος αποδίδει 9 ίππους στις 7.500 rpm και 9,2 Nm ροπής στις 6.000 rpm και εφοδιάζεται με σύστημα Start Stop, ενώ το ατσάλινο πλαίσιο συνεργάζεται με τηλεσκοπικό πιρούνι και ένα μονό αμορτισέρ στο πίσω μέρος.
Στα φρένα συναντάμε ένα υδραυλικό δισκόφρενο με μονοπίστονη δαγκάνα μπροστά και ταμπούρο πίσω, ενώ το Honda Scoopy εφοδιάζεται με σύστημα συνδυασμένης πέδησης (CBS), το οποίο ενεργοποιεί και τα δύο φρένα όταν ο αναβάτης πιέσει μια από τις δύο μανέτες.
Εκεί που έχουμε μια μεγάλη αλλαγή σε σχέση με τα πρώτα Scoopy (το οποίο όμως υπήρχε ήδη και δεν αποτελεί αλλαγή για το 2025) είναι οι τροχοί.
Το μοναδικό χαρακτηριστικό της εποχής του ‘80, δηλαδή ο 16” μπροστινός τροχός, έχει αντικατασταθεί από μικρότερους τροχούς 12”, δίνοντας μια διαφορετική, “μικρότερη” και πιο μαζεμένη εικόνα στο Honda Scoopy, που πλέον αποτελεί ξεκάθαρα ένα σκούτερ πόλης, με μικρές διαστάσεις για να χωράει παντού.
Αυτό γίνεται εμφανές και από το μεταξόνιο των μόλις 1.251mm, το πλάτος των 693mm και το βάρος το οποίο είναι από τα χαμηλότερα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε δίκυκλο.
Το Honda Scoopy σταματάει τη ζυγαριά στα μόλις 94 κιλά και μαζί με τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά σίγουρα δίνει στο σκούτερ της Honda μια πολύ αυξημένη ευελιξία.
Στα στοιχεία εξοπλισμού βρίσκουμε γάντζο που αυξάνει τις φορτωτικές δυνατότητες του Scoopy, Keyless σύστημα εκκίνησης, ψηφιακή οθόνη, θύρα USB, η οποία βρίσκεται στο αριστερό ντουλαπάκι της ποδιάς και μικρό ντεπόζιτο 4,2 λίτρων.
Έτσι, το Honda Scoopy συνεχίζει την δυναμική του πορεία εκτός Ευρώπης, ενώ το αντίστοιχο “πιστό στο παλιό Scoopy” σκούτερ που φέρνει η Honda στην Γηραιά Ήπειρο θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το SH 125.