Γεφυρώνοντας όχθες
Είναι επίσημο: το πρωτότυπο υβριδικό Honda PCX Hybrid που είδαμε πρώτη φορά στο Tokyo Motor Show του 2017 έρχεται τον Σεπτέμβριο στην αγορά. Όχι στην ευρωπαϊκή όμως…
Η πληροφορία προέρχεται από την παγκόσμια ιστοσελίδα της Honda: “Την Παρασκευή, 14 Σεπτεμβρίου 2018 η Honda θα κυκλοφορήσει στο εμπόριο το “πρώτο υβριδικό σκούτερ” μαζικής παραγωγής”, γράφει και συνεχίζει “ένα PCX που τροφοδοτείται από θερμικό κινητήρα eSP με 124 κυβικών και 9 kW, υποστηριζόμενο από ηλεκτροκινητήρα 1.4 kW!”. Εμείς να σημειώσουμε ότι η “πρωτιά” αφορά ένα δίτροχο υβριδικό, γιατί τρίτροχο υβριδικό σκούτερ είχε παρουσιαστεί στην αγορά στο παρελθόν, όπως θα δούμε παρακάτω.
Η καλή είδηση είναι αυτή, η κακή είδηση είναι ότι το σκούτερ προορίζεται μόνο για τους Ιάπωνες. Δυστυχώς αυτό το οικολογικό και οικονομικό σκούτερ, που είδαμε σε φωτογραφίες από το Tokyo Moto Show του 2017, προορίζεται μόνο για την τοπική αγορά, με στόχο τις 2.000 πωλήσεις για τον πρώτο χρόνο και δεν θα έρθει στην Ευρώπη τουλάχιστον μέσα στο 2019.
Αυτή είναι μια – όχι ευχάριστη εξέλιξη – ειδικά για τους Ευρωπαίους, οικολογικά ευαίσθητους σκουτερίστες, που θα επιθυμούσαν να χρησιμοποιούν ένα τέτοιο δίτροχο, ειδικά τη στιγμή που είναι φτιαγμένο από τον Νο1 κατασκευαστή στον κόσμο.
Το Honda PCX, να υπενθυμίσουμε, ότι είχε εισαγάγει το σύστημα Start & Stop για πρώτη φορά πάνω σε σκούτερ και σε δίτροχο μαζικής παραγωγής το 2010, ενώ τώρα η Honda οκτώ χρόνια μετά πηγαίνει ένα βήμα παραπάνω. Για την ιστορία να πούμε ότι το πρώτο υβριδικό σκούτερ παραγωγής ήταν τρίτροχο, το Piaggio MP3 Hybrid, το οποίο σταμάτησε να παράγεται λόγω του ότι ήταν εμπορική αποτυχία.
Η τιμή του Honda PCX 125 Hybrid ανακοινώθηκε στα 432.000 γιεν Ιαπωνίας, κοντά στις 3,5 χιλιάδες ευρώ, με την κατανάλωσή του να είναι μόλις 2,5% χαμηλότερα από ένα συμβατικό PCX! Πιθανά η Honda να είναι συντηρητική στις ανακοινώσεις της, τη στιγμή που λόγω της υποβοήθησης του ηλεκτροκινητήρα η συνολική ιπποδύναμη είναι μεγαλύτερη του μοντέλου με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Πράγματι η επίσημη ανακοίνωση αναφέρει για το PCX Hybrid μέγιστη ισχύ 10,4 kW (14,1 ίππους στο σύνολο) με 9 kW από τον συμβατικό κινητήρα και 1,4 kW από τον ηλεκτρικό που τον υποβοηθά και μέγιστη ροπή 14 Nm στις 6.500 rpm. Για το συμβατικό PCX 125 οι αντίστοιχες τιμές είναι 9 kW (12,2 hp) και μέγιστη ροπή 11,8 Nm στις 5.000 rpm.
Το βάρος του “υβριδίου” θα είναι 5 κιλά παραπάνω, ενώ θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Βιετνάμ.
Άρα θα πρόκειται για ένα ελαφρώς οικονομικότερο και ταχύτερο PCX, ενώ το σημαντικό είναι ότι γίνεται ένα πρώτο βήμα – έστω και σε τοπικό επίπεδο, στη γιαπωνέζικη αγορά – για ένα σκούτερ που γεφυρώνει τους συμβατικούς με τους ηλεκτρικούς κινητήρες.